Erg bezweet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bibi1994

Erg bezweet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 19:24

Mijn verzorgTinker
is bij het eerste zandpad dat we nemen al bezweet (niet dat we hard galoperen, we rijden heel rustig)
en als ze dan even loopt en weer droog is dan blijft ze droog, maar misschien komt dat omdat ze zich heel erg opwind omdat ze eindelijk weer naar buiten mag..
heeft één van jullie dit ook??

Groetjes.

zij

Re: Erg bezweet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:26

wel appart dat ze gelijk daarna niet meer zo erg zweet? die van mij zweet snel, maar blijft ook gewoon zweten tot we gaan uitstappen en dan droogt het langzaam op...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:27

Nou, ik denk niet dat een van ONS dat ook heeft..:+

Maar het is wel vaker zo dat het lichaam eerst even moet 'wennen' aan de inspanning, dan ga je zweten en ben je ook snel moe; daarna is je lichaam erop ingesteld en duurt het veel langer voordat je moe wordt, en ook voordat je echt gaat zweten.

Al heeft mijn paard dit niet. Welk tempo rijden jullie precies, en hoe lang is dat (qua tijd)?

bibi1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 19:28

Ja, ik stap haar (als we gegalopeerd hebben) gelijk weer uit
want anders als ik door zou gaan zou het zweet eraf druppen... :D

bibi1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 19:31

DaniBanani schreef:
Nou, ik denk niet dat een van ONS dat ook heeft..:+

Maar het is wel vaker zo dat het lichaam eerst even moet 'wennen' aan de inspanning, dan ga je zweten en ben je ook snel moe; daarna is je lichaam erop ingesteld en duurt het veel langer voordat je moe wordt, en ook voordat je echt gaat zweten.

Al heeft mijn paard dit niet. Welk tempo rijden jullie precies, en hoe lang is dat (qua tijd)?

tja, meestal rij ik 2 uur in het weekend door de week één uur (maar b.v Woensdag en donderdag niet om school) maar ik stap zegmaar eerst naar het zandpad (en een beetje draf) en als we op het zandpad zijn gewoon even galop gewoon zoals ze ook in de bak rijd (niet in rengalop) maar verder doe ik het gewoon rustig aan. :P

twilight13

Re: Erg bezweet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:59

nee mijn paardje vind het leuker om buiten te rijden in de bak.
en dan gaan we ook alleen maar rengalop nemen op het strand.

maar hij raakt niet bezweet ? :d

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:04

Ik heb ook een tinker en die zweet ook heel snel.
Ook als ze in super conditie is dan begint ze al heel snel te zweten.
En ook vaak als ik een klein rondje door het bos ben gegaan en niet al te intensief heb gereden dan begint ze pas bij het uistappen te zweten...
Ik denk dat ze gewoon heel snel en veel transpireert, hebben sommige mensen dat ook dus waarom een paard niet toch ;)