instructrices/instructeurs goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mysticism

instructrices/instructeurs goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:07

Hallo

Ik wil binnen kort privé les gaan nemen alleen hoor ik vaak dat sommige instructrices/instructeurs niet goed zijn en sommige wel.
Maar waar kan ik nou een goede instructrice/instructeur aan herkennen?

Famke29

Re: instructrices/instructeurs goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:15

Kijk eens bij de rijverenigingen bij je in de buurt, vraag aan anderen die privé-les hebben wie hun lesgeeft en of je eens mag komen kijken, zodat je een indruk krijgt van degene die lesgeeft... mijn instructeur is zeer goed vindt ik zelf, leer veel van hem, en hij houdt ook goed rekening met het niveau van het paard, maar valt niet bij iedereen in de smaak omdat hij gewoon recht voor z'n raap is, en daar moet je wel tegen kunnen...

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:17

okee bedankt er zijn alleen niet echt veel IJsverenigingen bij mij in de buurt

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:23

Misschien bij een pensionstal (als je daar al niet staat tenminste) bij jou in de buurt? Anders even googelen.. Kijk overigens niet alleen naar het niveau van degene die je les gaat geven, ze moeten het je goed kunnen uitleggen/overbrengen en dat kan niet iedereen, en het moet wel klikken tussen jullie!

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:48

Famke29 schreef:
Misschien bij een pensionstal (als je daar al niet staat tenminste) bij jou in de buurt? Anders even googelen.. Kijk overigens niet alleen naar het niveau van degene die je les gaat geven, ze moeten het je goed kunnen uitleggen/overbrengen en dat kan niet iedereen, en het moet wel klikken tussen jullie!

Ja idd daar dacht ik ook al aan

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:52

magicalangel schreef:

Bij een ijsvereniging zul je ook niet een goede instructeur vinden :D
Kijk naar je eigen doelen en rijstijl en pas daar je instructeur op aan.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:53

Coby schreef:
magicalangel schreef:

Bij een ijsvereniging zul je ook niet een goede instructeur vinden :D
Kijk naar je eigen doelen en rijstijl en pas daar je instructeur op aan.

Zag het idd heb mozilla dus die verbeterde me:P
Op het moment heb ik nog niet echt veel eisen ben mijn paardje aan het beleren dus:p

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:56

Een goede instructrice moet op al je vragen over waarom en hoe antwoorden kunnen geven met onderbouwing. Zij en jij moeten weten waarom en hoe je te werk gaat.. Dus niet blind doen maar veel vragen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:57

Tsja het is altijd moeilijk. Ik heb mijn huidige instructrice simpel via marktplaats.
Kijk inderdaad eens bij een paar lessen en zie hoe de ruiter rijdt. Daar zie je vaak de hand van de instructeur in terug.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:25

Ik herken een goede instructeur in de eerste les aan het volgende:

- Hij/zij stelt de vraag 'wat wil je bereiken met je paard?''Wat zijn je doelen?' of 'Waar werk je naartoe?' en kan je vervolgens een stappenplan aanbieden om die doelen te bereiken.
- Hij/zij kan de opdrachten die hij/zij geeft onderbouwen met theorie. Waarom doe je iets op een bepaalde manier?
- Hij/zij kan antwoord geven op je vragen, kan oefeningen op de juiste manier overbrengen zodat jij ze begrijpt.
- Hij/zij heeft respect voor jou en je paard. Als jij om een of andere reden iets niet wilt doen, heeft hij/zij daar begrip voor.
- Hij/zij geeft huiwerk op aan het eind van de les, vat de punten samen waar je aan kunt werken.
- Jij hebt in de les geleerd hoe je, onafhankelijk van je instructeur, het 'huiswerk' kan uitvoeren en controleren of het goed is.

Dit is mijn persoonlijke standaard en wellicht ben ik veeleisend, maar ik heb zelf geleerd dat als iemand aan bovenstaande voorwaarden voldoet, deze persoon werkelijk kennis van zaken heeft. Niet alleen wat paardrijden betreft, maar ook didactisch en ook dat is belangrijk.
-

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 19:32

Alicia2u schreef:
Ik herken een goede instructeur in de eerste les aan het volgende:

- Hij/zij stelt de vraag 'wat wil je bereiken met je paard?''Wat zijn je doelen?' of 'Waar werk je naartoe?' en kan je vervolgens een stappenplan aanbieden om die doelen te bereiken.
- Hij/zij kan de opdrachten die hij/zij geeft onderbouwen met theorie. Waarom doe je iets op een bepaalde manier?
- Hij/zij kan antwoord geven op je vragen, kan oefeningen op de juiste manier overbrengen zodat jij ze begrijpt.
- Hij/zij heeft respect voor jou en je paard. Als jij om een of andere reden iets niet wilt doen, heeft hij/zij daar begrip voor.
- Hij/zij geeft huiwerk op aan het eind van de les, vat de punten samen waar je aan kunt werken.
- Jij hebt in de les geleerd hoe je, onafhankelijk van je instructeur, het 'huiswerk' kan uitvoeren en controleren of het goed is.

Dit is mijn persoonlijke standaard en wellicht ben ik veeleisend, maar ik heb zelf geleerd dat als iemand aan bovenstaande voorwaarden voldoet, deze persoon werkelijk kennis van zaken heeft. Niet alleen wat paardrijden betreft, maar ook didactisch en ook dat is belangrijk.
-

Okee hartstikke bedankt! zou het ff bewaren zodat ik er altijd op terug kan kijken:D erg handige tip!