Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lien_ schreef:Weet je zeker dat lichamelijk alles goed is? Is je pony bij een fysio oid geweest?
Ik herken dit nl. wel een beetje.. mijne ging omdraaien en was met geen mogelijkheid meer vooruit te krijgen. Bezoekje aan de fysio heeft toen erg geholpen!
Saar___ schreef:Hij maakt in een keer een noodstop (zelf wordt ik niet gelanceerd o.i.d.) en hij zet zijn achterhand scheef naar binnen.
Je kan hem met geen mogelijkheid meer vooruit krijgen, tenzij je de voorhand eerst voor de achterhand zet (wat ik ook doe).
Maar als ik de voorhand voor de achterhand zet gaat hij weer blokkeren enz. Nu moet ik van mijn instructrice net zolang doorgaan met de voorhand voor de achterhand zetten, totdat hij weer vooruit gaat.
Als ik hem een tik geef, begint hij te bokken.
Als ik alleen been geef blijft hij gewoon staan.
Nu heb ik gehoord dat je door schouderbinnenewaarts en travers het scheeflopen , wat hij dus doet, eruit kan krijgen.
Ik moet van mijn instructrice dus op de ene hand SB doen, en op de andere hand travers.Maar het probleem hiermee is: Ik krijg zijn benen wel ongeveer op de goede plek, maar de stelling lukt voor geen ene meter!
Kan iemand me helpen?

Saar___ schreef:Nee, niet bij de fysio geweest.
De pony is een manegepony, en ik mag heb buiten de lessen rijden. Ik denk dat als ik ga vragen of de fysio kan komen, dat ze dan zeggen dat het wel op te lossen is door te doen wat in de beginpost staat..
Rizette schreef:Om het blokkeren te voorkomen moet je zorgen dat je pony ten allen tijde de hand wil volgen, dus goed hals wil strekken als jij dat vraagt.
Wel met aanleuning
Als hij terug wil komen maak jij een halve ophouding en laat je hem de hand volgen en rijd je met vloeiende hulpen voorwaarts.
aerdenhout1 schreef:Ik zou er eens over na gaan denken om een andere instructrice te nemen. Ergens gaat het fout in de africhting van dit paard.
Jester_ schreef:Saralynn;
ik denk dat je moet proberen, silvo nagevelijker te rijden
zodra ie nagevelijk loopt doet ie het namelijk niet. Denk dat je eerst beetje moet foccussen op niet te veel stelling. Gewoon rechtrichten en laat hem maar nageven. Zodra ie dat doet stopt ie namelijk ook niet meer (gezien bij jou en eigen ervaring!)
Probeer eerder nog vw nw te laten gaan.