Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aagje26 schreef:best makkelijk:p, ga zonder beugels rijden... doe ik ook altijd.
MusicELINE schreef:Het kan liggen aan je beugels, zitten ze gelijk? Je moet ook naar je eigen benen kijken. Als mijn beugels gelijk hangen, zit ik scheef omdat mijn benen verschillen qua lengte. Dit zie je niet, maar dit kan tijdens het rijden 1/2 tot 1 gaatje beugellengte schelen.
Als je zeker weet dat de beugels gelijk zitten voor jezelf, Dan moet je inderdaad gewoon goed op je zit letten, en er op blijven letten. Gewoon trainen tot het er ingebakken zit, en dan gaat het uiteindelijk vanzelf. Dit kan soms even een tijdje duren.
Het kan ook zijn dat je paard scheef is. Train hem/haar lekker beide kanten op, daarmee kun je het probleem verhelpen. Pony's die heel erg scheef gebouwd zijn kunnen er last van krijgen, maar dat komt niet vaak voor.

Blue9 schreef:Meer op je kont zitten dan op de beugels hangen!
Noatjuhh schreef:Rijd je dan met of zonder zadel?
Ik heb vandaag heeeel kort even zonder beugels, maar wel met zadel, gedraafd en gegaloppeerd, ging best goed, maar ik merk wel dat mijn evenwicht niet echt goed is.
Gelukkig heb ik een dikke pony, die niet hoog opgooit.