Silvy, fjord @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solvy

Silvy, fjord @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 19:16

Hallo allemaal :wave:

Dit is mijn allereerste @ work topic van mij en silvy.
silvy is een 12 jarige fjord van toddyxJody.
en komt van staatsbosbeheer.
We rijden sinds 1 januari 1/2 x per week dressuur in de bak, voorheen hebben we altijd buiteengereden. En dat doe we nu de andere dagen ook nog steeds :D
En het gaat echt ontzettend goed :+: , Ik ontzettend trots op sil! Ze doet het echt super, en doet ook ontzettend haar best ondanks dat het toch best wel moeilijk voor haar is :D
Ons niveau is ongv net B. ( vondt de titel wel leuk staan :)) )

Problemen zijn nu nog de linkergalop, en de aanleuning. Naja niet echt problemen maar dat vindt ze nog moeilijk. Maar met de tijd komt dit ook heus wel goed :D

Instapfoto's heb ik niet, want die zijn allemaal mislukt ( binnenbak )
Hier de foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

En uitstappen :D
Afbeelding

en nog een leuke foto van vorige week :D

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden ! Tips altijd welkom :D

Ik weet dat ze te dik is! Maar ze staat weer op het weiland, en dan gaat het hard ;)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 12-06-09 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Letters op normale grootte gezet, zodat het goed leesbaar is voor iedereen, en misleidende titel aangepast.

naomi1000

Re: Aankomend Z fjord @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:18

Wauww...mooi paardje heb jij zeg ! :D

Bij volgens mij foto had jij je hakken niet naar beneden, en foto 4 heb je je tenen naar buiten staan. mischien zag je dat al maar ik vond het opvallen ;)

Moooi paardje hoor !

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:18

Let op je handen en hakken naar benenden.
Veder leuke combie!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:26

daar hebben we Silvy :D ziet er goed uit alleen lijkt het alsof je een beetje achterover zit in stap.. En ik vind jouw dekje echt superleuk! :D

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:53

jaaa de develruiters!
ik hou van die buitenbak :D
ziet er wel goed uit
alleen zorgen dat je niet te vaak naar beneden gaat kijken
en verder gaat de aanleuning ook steeds beter zie ik!

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:30

Iedereen bedankt voor de leuke berichten :D

Ja men tenen en men hakken ie zijn echt nog een ramp :o Moet er toch is hard aan gaan werken!

ThatsHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:31

Leuke Fjord :D
Let er op dat je je handen niet te ver uit elkaar houdt, ze mogen best iets dichter op elkaar. ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:57

Hooi, leuk hoor! maar denk dat het wel iets lager is dan de B als ik eerlijk ben..

xTaraLover

Re: Silvy, fjord @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:46

Ah zo cutie!!!
Fjorden zijn echt zo zo leuk.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:11

Wat een leuke fjord heb je zeg :)

Op de meeste foto's vind ik juist dat je je hakken wel netjes uitgedrukt hebt, maar je tenen mogen inderdaad iets meer naar binnen. En als ik het zo bekijk denk k dat je beugels net iets te lang zijn, correct me if i am wrong. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld foto 6. Dan zit je erg netjes maar ik denk dat door je lange beugels het lichtrijden wat moeilijker word en daardoor ook je benen wat meer kanten op gaan die niet de bedoeling zijn haha :)

En ik weet dat jullie voornamelijk recreatief rijden, maar ik vind haar in de dressuur nog erg lang lopen. Ze zou van mij wat meer bij elkaar mogen lopen als je begrijpt wat ik bedoel. Niet zozeer in der halshouding maar in der hele lijf. Dit krijg je mooi voorelkaar door heel veel tempowisselingen te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Groetjes!!!!

P.S. Ben echt weg van je fjordje !!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:14

Leuke foto's,
teugels zijn soms te lang en je houding vergt ook nog wat aandacht. Schouders meer naar achteren en niet ineengedoken zitten.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:30

Askor_Djarne schreef:
Wat een leuke fjord heb je zeg :)

Op de meeste foto's vind ik juist dat je je hakken wel netjes uitgedrukt hebt, maar je tenen mogen inderdaad iets meer naar binnen. En als ik het zo bekijk denk k dat je beugels net iets te lang zijn, correct me if i am wrong. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld foto 6. Dan zit je erg netjes maar ik denk dat door je lange beugels het lichtrijden wat moeilijker word en daardoor ook je benen wat meer kanten op gaan die niet de bedoeling zijn haha :)

En ik weet dat jullie voornamelijk recreatief rijden, maar ik vind haar in de dressuur nog erg lang lopen. Ze zou van mij wat meer bij elkaar mogen lopen als je begrijpt wat ik bedoel. Niet zozeer in der halshouding maar in der hele lijf. Dit krijg je mooi voorelkaar door heel veel tempowisselingen te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Groetjes!!!!

P.S. Ben echt weg van je fjordje !!

Je hebt echt helemaal gelijk! Ga er aan werken :D We zijn ook veel bezig met tempowisselingen, dit vindt ze echt nog ontzettend moeilijk!

Beugels te lang, meer zeggen het maar ik vindt korter echt totaal niet lekker zitten :P

Bedankt :D

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:31

Boktlid schreef:
Leuke foto's,
teugels zijn soms te lang en je houding vergt ook nog wat aandacht. Schouders meer naar achteren en niet ineengedoken zitten.

Bedankt !

Ja :)) :o moet wat trotser op men paard gaan zitten :D

Bellisimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:44

Alles match wel goed bij elkaar :D Wat meer je schouders naar achter, maar verder ziet het er goed uit hoor. Zeker omdat jullie nog niet zolang aan dressuur doen.