Zorro Fjord @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa1_

Zorro Fjord @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:35

Hier een topic van mij op Zorro, ik weet niet of hij 100% fjord is maar hij loopt in ieder geval lekker.
We rijden geen wedstrijden of iets dergelijks, ons niveau zal nog wel B zijn denk ik. En het is ook niet mijn eigen paard.
Het probleem van hem is dat hij op rechts helemaal vastzit en dit moeilijk op te lossen is omdat ie ook lekker eigenwijs is en dus niet altijd meewerkt.
Had elke week woensdag les met hem, maar aangezien ik daar nu niet ben kan ik hem ook niet rijden.
Ik wil hem in iedergeval ontspannen rijden, hoeft niet nagefelijk maar gewoon ontspannen.
Hij is 6 jaar oud en er word ook mee voor de kar gereden.
Foto's staan trouwens niet op volgorde.

Mijn eigen commentaar:
Benen stil houden
Handen rechtop, en ook stil houden
Recht op blijven zitten, ga vaak naar binnen hangen waardoor het paard naar buiten gaat.
Als jullie ook commentaar hebben, wel opbouwend en hoe ik het kan oplossen evt.
Hier de foto's:

1. Hier zat ik er net op.
Afbeelding

2. Halthouden. Hier zit ik érg scheef. En de pianohandjes.:+
Afbeelding

3. En ik ging nog zonder zadel rijden.
Afbeelding

4. Hier loopt hij nogal diep. Dit doet hij heel snel in stap.
Voor me uit kijken, niet naar beneden.
En mijn benen op zijn plaats houden.
Afbeelding

5. Lekker sta-moment.
Hakken uitdrukken.
Hij mag volgens mij iets ronder gereden worden.
Afbeelding

6. Mijn tenen naar binnen, ik prik 'm met de spoor.
Hakken uitdrukken.
Afbeelding

Dit waren ze dan.
Als er nog informatie mist, meld dit dan, dan kan ik het erbij zetten.
De foto's zijn trouwens niet erg goed, dit komt omdat de camera ze snel bewogen maakt.
Laatst bijgewerkt door Lauraa1_ op 09-06-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:37

Volgens mij moet je niveau er nog bij (ja ik haal het niveau er op zich wel uit, maar straks sluiten ze het weer, vind ik altijd zo jammer)

Kijk even naar de foto van het sta-moment, daar kun je wel zien dat je niet helemaal in balans zit, je steekt je benen wat naar voren.

Verder is het misschien een tip om eens te kijken of je paard misschien ook erg scheef is. Want dat is vaak het geval denk ik als een paard `vast zit` (kan natuurlijk ook de rug zijn). Steekt je paard zijn hoofd bv altijd naar 1 kant? (kun je goed zien als je buitenrijdt, ze kijken dan ook vaak naar dezelfde kant om). Zou ik eens op letten.
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 09-06-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:38

HannahFrouk schreef:
Volgens mij moet je niveau er nog bij (ja ik haal het niveau er op zich wel uit, maar straks sluiten ze het weer, vind ik altijd zo jammer)

Ja, ik rijd dus geen niveau en ik kan het zelf niet echt zeggen.:+
Bedankt voor je reactie!
Heb je nog commentaar?

HannahFrouk

Re: Zorro Fjord @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:44

Had ik er net even bij ge-edit ;-)

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:35

HannahFrouk schreef:

Kijk even naar de foto van het sta-moment, daar kun je wel zien dat je niet helemaal in balans zit, je steekt je benen wat naar voren.

Verder is het misschien een tip om eens te kijken of je paard misschien ook erg scheef is. Want dat is vaak het geval denk ik als een paard `vast zit` (kan natuurlijk ook de rug zijn). Steekt je paard zijn hoofd bv altijd naar 1 kant? (kun je goed zien als je buitenrijdt, ze kijken dan ook vaak naar dezelfde kant om). Zou ik eens op letten.

Klopt, mijn beugels waren te lang en dan heb ik dat al snel. Maar houd ook mijn benen niet stil dus dat kan het ook zijn.:+
Ja, op buitenrit kijkt ie meestal naar links en met het rijden in de bak ook al vaak.
Zit vaak scheef dus kan dat ook zijn dat ik niet echt goede balans heb af en toe.:+
Kan ook zijn omdat hij nog jong is en zelf nog niet helemaal evenwichtig is?
Hij zit in ieder geval vast op rechts in zijn rug en hals.
Nogmaals bedankt voor je reactie. :o

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:40

Ik denk dat je pony dan vast zit omdat hij scheef is, ga eens goed voltes maken enzo, schoudenbinnenwaarts, traver, wijken, traver en schoudenbinnenwaarts zorgen dat ze het gewicht op de achterhand gaan dragen, en ook dat de spieren worden gerekt, dus aan de kant dat hij vast zit, stel je rijd op de rechterhand dan moet je veel voltes maken op de rechterhand, als hij aan die kant vast zit.
Ik heb dit ook geprobeerd met mijn pony, en toen werd ie vanzelf nageeflijker ging meer dragen enzo..

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:43

Ja, dat zeiden ze op de manege ook al. Als ik er weer ben en daar ga rijden ga ik er meteen mee beginnen.
Bedankt voor je reactie.:D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:29

leuke fjord.
probeer rechtop te zitten en je hakken uit te drukken,en je tenen een beetje naar binnen te draaien.

ik snap niet zo goed waarom je sporen draagt als je weet dat je benen niet stil liggen je hem ook onnodig prikt ermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:31

Ja veel voltes en tempowisselingwen rijden om hem los te maken :j

Verder zou ik je sporen af doen , je zit zo te zien nog neit helemaal in balans en je prikt je pony dr nu alleen maar mee. En bovendien zie ik ook geen oefeningen etc. waarbij je een spoortje nodig zal hebben :o

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 08:43

Ik rijd ook weinig met sporen, dit was eigenlijk 1 van de keren dat ik ze wel aan had. ;)
Dat ik niet helemaal in balans zat kan zijn omdat de beugels te lang waren.
Maar ik rijd hem nu voorlopig niet.;)
Bedankt voor jullie reacties.
Hebben jullie nog tips hoe ik mijn benen stiller kan houden?
Kan het trouwens ook zijn omdat ik niet met laarzen rijd?
En tips hoe ik mezelf aanleer dat ik mijn handen stil ga leren houden.

En het is misschien ook handig om te weten dat ik heel lang geen les heb gehad, en nu sinds een paar maanden weer op de manege rijd en af en toe les krijg van iemand.
Mijn houding was nog veel slechter dan dat hij nu is, en het meeste heb ik mezelf aangeleerd.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:28

Ik denk dat je het beste weer een lesje kan nemen ;) , maar ik vraag me dan af als je weet dat je beugels te lang zijn en je dan in balans zit en je je pony prikt. Je toch sporen omdoet ?

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:32

Yvank_ schreef:
Ik denk dat je het beste weer een lesje kan nemen ;) , maar ik vraag me dan af als je weet dat je beugels te lang zijn en je dan in balans zit en je je pony prikt. Je toch sporen omdoet ?

Ik zag het pas toen ik de foto's zag.;)
En mijn moeder was erbij, en die weet er niks vanaf dus die weet het verschil ook niet..:)
Maar ik rijd dus meestal zonder sporen, en zoals ik al zei was dit een van de enige keren dat ik ze wel aanhad.:)
Nu doe ik ze verder ook niet meer om trouwens, bedankt dat je het hebt gezegd.:)
De beugels konden trouwens niet korter want er zijn geen gaatjes meer.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:39

Dan doe je er toch een slag in :) ?

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:40

Ja dat kan, maar ikzelf vind dat vreselijk rijden.;)
Maar zoals ik al had gezegd, rij ik daar voorlopig niet meer dus ik kan het nu niet meer veranderen even.:)
Bedankt.:)