Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxemmaaaaa

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:02

Hee! mijn paard heeft nogal een heftige galop. ze gaat best wel hard en ze is niet goed te sturen. het verzamelen lukt niet echt..
Kan iemand mij helpen?

Groetjes Emma

Monza94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:04

ik volg deze ook even heb hetzelfde probleem :o

Eef_Sissy

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:12

Vooral rustig blijven, probeer eerst maar gewoon voltes te rijden in galop, zodat ze goed reageert op jou.
Als ze eerst een normaal tempo heeft, dan kan je beginnen met verzamelen.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:50

Inderdaad rustig blijven. Overgangen in gallop kan ook wel eens helpen, als ze over jouw tempo heen gaat sowieso weer terug en voltes zijn inderdaad ook altijd een mooie optie. Ik rijdt zelf ook op een paard met een overhaaste gallop, dit gaat steeds beter(dankzij de overgangen, eigenlijk was bij haar het eerst dat verbeterd moest worden het rustig aanspringen en daarna het rustig blijven) Maar, het blijft wel lastig.
Succes

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:00

Veel overgangen rijden, en pas als je echt een lekkere ontspannen draf hebt, naar de galop gaan. Zodra je merkt dat ze wil gaan versnellen ga je weer terug.
Waarschijnlijk heeft ze moeite om dr achterhand erbij te houden en gaat ze te veel op de voorhand galopperen. daardoor is ze ook slecht stuurbaar.
Het heeft geen zin om haar in te gaan houden in de galop. Het lijkt mij meer een kwestie van trainen.
Succes

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:15

Ik had bij mijn merrie juist hetzelfde probleem,
bij mij hielp het wel van veel kleine voltes te rijden, en als ze rustig wordt een beetje teugel geven, wanneer ze weer versnelt gewoon effe terug nemen

succes

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:44

Terug in draf of galoptempo?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 06:17

Is het een probleem in balans of pakt ze het bit vast en loopt ze onder je vandaan?

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:06

Ik heb min of meer hetzelfde probleem, ze geeft dan in ene keer gas. We zijn nu bezig met de overgang van draf naar galop zodat ze niet in ene keer weg galopeert. Zodra ze rustig in galop aanspringt een rondje laten galoperen en dan terug naar draf en dat een aantal keer herhalen.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:07

Veel voltes rijden wil ook wel helpen, als ze dan alsnog gas geeft rijd ik een volte. Probeer ook niet te lang te galoperen, al is het maar 2 goede rondjes belonen en terug naar draf.