ik moet op school een presentatie houden over een springles wil weet hier veel over of geeft zelf les hier in zou jullie mischien mij daar in helpen? ik zou hier meer over willen weten
warm rijden? welke oefeningen moet ik gebruiken om het paard goed los te krijgen dus dressuurmatig rijden springen: welke sprongen kan ik het beste gebruiken voor beginners? of gevorderen of de betere ruiters hoe kan ik het beste de hindernissen neerzetten en waar moet ik zelf goed op letten al moet ik springlessen geven
Ga naar de bieb en haal een boek over springen of vraag het aan je eigen instructeur. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan dat iemand het hier voor je voor gaat kauwen
Ik geef wel springlessen. Is het specifiek voor beginners? Daar begin ik altijd met gewoon dressuurmatig losrijden in 3 gangen, lekker sturen en de spiertjes warm maken. Daarna ga ik werken aan evenwicht en vertrouwen, door oefeningen voor de balans te doen (beginnen met in andere ritmes "lichtrijden", bv lange zijde zit-sta-sta-zit-sta-sta, uitwerken naar stukken verlichte zit en dan tóch nog kunnen drijven en sturen) Dan introduceer ik het balkjes lopen. Goed letten op houding en zit, op hoe het paard netjes recht over de balken te begeleiden zonder het te storen op de rug en in de mond, en NAAR VOREN kijken ipv naar beneden. Ezelsbruggetje: ALTIJD kijken waar je heen gaat. En waar wil je NIET heen, als je op een paard gaat zitten? Juist ja, naar beneden
Afhankelijk van hoe dat gaat ga ik door naar balkjes draven met een kruisje erachter (uit te breiden naar in-uitje), of naar balkjes draven in figuren om het sturen beter onder de knie te krijgen, of bijvoorbeeld naar balkjes galopperen. Hangt er vanaf hoe ze het doen qua houding/zit/balans en sturen, en hoe hun vertrouwen al is.
Kun je hier wat mee?
Stravero
Geplaatst: 12-06-09 11:07
Idd, wat Vankje zegt, misschien kun je de Bit kopen? Op penny.nl Staan soms ook deze vragen toch?