CocoChanel trainen/wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

CocoChanel trainen/wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:18

Omdat ons vorige topic alweer een paar maanden geleden is en wijzelf een grote stap vooruit gemaakt hebben wil ik dit graag aan jullie laten zien..

chanel is een 12 jarige haflingermerrie van Ameretto. ik heb haar nu rond de 4 maanden ongeveer.
startkaart hebben we al aangevraagt en we zullen rond augustes/september voor het eerst officieel starten :D niveau is dus B..

vorige topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1082674&hilit=coco

Wij trainen zo'n 4 tot 6 keer per week.. 1x in de week doen we wat anders ( spelen) zonder zadel, buitenrit of springen)

ik ben bezig om haar recht te krijgen ( in 2 weken tijd al een stuk beter)

verzijn zijn we bezig met:
mijn houding en zit
knik in elleboog
hakken naar beneden
benen niet naar voren afsteken

actie --> reactie
actief achterbeen gebruik.

de foto;s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

commentaar mag ( graag zelfs!) maar wel onderbouwend.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:23

Hooi,

Leuke combinatie jullie zien er leuk uit, maar pas op! Probeer je hand wat hoger te doen, je kunt langzaam aan wel naar het handen hoger gevoel toe rijden. Veel succes,

xx Ilseee12

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:24

Leuke haf heb je daar !
Probeer alleen wel voor je te blijven kijken hoe mooi je paardje ook is.
Verder noem je je verbeter punten zelf al.

& wat heb je trouwens de manen mooi gedaan op die wedstrijd foto's

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:26

heee meid!
dat is al een hele verbetering vergeleken met het oude topic!
ga zo door
let inderdaad wel op de knik in je ellebogen en op sommige foto's kijk je wat naar beneden (heb ik ook last van :P)

kom snel is kijken :D

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:30

Ik vind het er toppie uitzien!
Met de wedstrijd is je zit een stuk beter.
Je zit daar wel recht boven je paard en met de training niet :P was je aan het opletten ofzo ;) ?
Enn die knik! lastig om jezelf daar continu aan te herinneren net als met je benen, heb ik ook!
Maar voor nu toppie!

MariekeS_

Re: CocoChanel trainen/wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:48

Wat een vooruitgang zeg! :oo netjes hoor!

Ik weet niet of je weleens de topics van Amotes hebt gezien? Dat is er ook een van Amaretto, en ik zie erg veel overeenkomsten. Coco Chanel lijkt ook wat langer en haar achterhand zwak...Amotes heeft dit ook en dat maakt het allemaal wat moeilijker, maar vooral haar achterhand is de afgelopen maanden echt enórm verbeterd door heel veel tempowisselingen, voltes verkleinen en vergroten en veel galopwerk. Je ziet nu al zoveel verschil...anders moet je maar even zoeken ;)

Ik vind je vlechtwerk ook errug leuk! Ik zit er zelf ook aan te denken om voor m'n volgende wedstrijd zo te vlechten...een hengstenvlecht zakt élke keer uit en dat is echt zo frustrerend :') bij jou ziet het er erg stoer uit, dus durf ik de gok wel aan :D

Je houding vind ik netjes hoor, misschien iets losser in je schouders/elleboog dat je minder je handen blokkeert (vooral zichtbaar op de eerste paar foto's) en ik vind dat je zadel wel iets naar achteren mag, hij ligt nu op de schouder ;) Dan gaat jou onderbeen ook minder snel naar voren...en...misschien je frontriem voor het mooie iets hoger (of jij zit schuin, of is ie te groot? ;))

Heel veel succes ermee! Je hebt een leuke haf ;)

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:55

liessiee :D

ziet er goed uit let alleen op je armen dat je die niet helemaal
strekt!
achter hand komt er wel lekker onder alleen mag ze nog wat ruimer gaan draven ;) maar dat komt wel.

veder zo door gaan :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:46

Leuke haflinger, lijkt qua gangen heel erg op mijn verzorghaflinger (zie profiel) en dat is er ook eentje van Amoretto.

Zelfde korte pasjes, ze is denk ik ook erg moeilijk om je been heen te buigen en is niet erg makkelijk in nageeflijkheid? Kunst is om je handen toch meer te dragen en heel consequent te rijden. Ontspant zij, ontspan jij ook. Ga bezig met héél veel tempowisselingen. Van draf naar halt, wegdragen en weer naar stap. Ook schakelen binnen de gangen zodat ze ruimer gaat lopen. Mijn haf liep vorig jaar net als jouwe, ech heel erg kort, galopje herken ik ook helemaal maar met goede instructie en veel geduld en training is het al veel meer verbeterd, en dat kan bij jullie ook prima! :) wat ook erg goed is is om te longeren met pessoa, doe je dat al?

Veel succes met haar! Zorg dat je haar wel héél goed voor elkaar hebt voor je B gaat starten (tussen de paarden??) om teleurstellingen te voorkomen, zie maar mijn wedstrijduitslagen onderin mijn profiel ;)

Die Amotes waar mariekeS_ het overheeft, die staat dus in mijn profiel ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:00

Je blokkeert je handen inderdaad heel erg, ik krijg een beetje de indruk dat je erop gefixeerd bent om ze op hun plek te houden.

Als je beter leert zitten zul je merken dat het véél minder moeilijk is om je handen stil te houden en los te blijven in je armen. Je kunt dus beter daar aandacht aan besteden dan naar je handen kijken en uit alle macht proberen die op hun plek te houden. Het werkelijke probleem komt namelijk uit een ander deel van je lijf.

Om goed te kunnen zitten haal je je stabiliteit uit (het onderste gedeelte van) je bovenlijf. Als je dat gevoel eenmaal goed hebt is het veel makkelijker om aan dingen als de houding van je armen/gebruik van je handen of bijvoorbeeld de houding van je hoofd/nek tov je romp te werken.

Laat jezelf dus rechtop zitten door je buikspieren aan het werk te zetten. Blijf ook goed voor je uit kijken, kijk steeds naar de lijn die je wilt gaan rijden.

Veel succes! je hebt een hele leuke pony onder je en jullie zijn al flink vooruit gegaan.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:45

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:44

Je kijkt vrij veel naar beneden, probeer vooruit te blijven kijken

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:46

leuke haf!
denk aan je houding op de eerste 2 foto's zit je heel erg achter over maar voor de rest ziet het er goed uit hoor

Ik_Kelly93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:49

Leuke haf zeg!
Vind dat je op de eerste paar foto's erg naar achteren zit. Probeer verder je handen meer te dragen en meer rechtop te houden ;)

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:34

Leuke haff !
Houd je je handen uits te ver uit elkaar of lijkt dat een moment opname op de ( geloof ik ) eerste foto, :P
Ziet er netjes uit, die vlechtjes zijn ook leuk!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:03

Mooie haflinger!
Leuke naam wij hebben op stal een CocoFlanel :+
Maar let er op dat je niet te veel naar beneden kijkt! (sommige foto's)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 16:56

ik heb hard geoefenend op mijn armen met jullie tips en het ziet er nu zo uit... ( als iets beter)

Afbeelding
Afbeelding jaja begint erop te lijken

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:43

Je maakt je rug nog syeeds wat te hol, daardoor blokkeer je je onderrug. Probeer nog eens wat meer ontspannen te zitten en zet jezelf vervolgens rechtop door je buikspieren aan te spannen. Navel intrekken ahw. Als je het moeilijk vind je onderste buikspieren aan te spannen leg dan eens je handen op je onderbuik, beetje aan de zijkant en hoest een keer. Dan voel je ze.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 09:52

ik vind het inderdaad erg moeilijk omdat ik vanmezelf een hele holle rug heb... maar bedankt voor tip

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:40

Ziet er goed uit, leuke pony heb je! Jullie zijn zeker vooruit gegaan als je kijkt naar het eerste topic, en dan naar deze. Je pony lijkt meer vertrouwen te hebben gekregen in het bit en geeft hierdoor ook na. Wel moet je erop proberen te letten dat je je handen op één hoogte houdt en gelijk houdt (je kunt evt. een zweepje in de lengte pakken in allebei je handen zolang je ziet dat het zweepje op dezelfde hoogte blijft, en gelijk blijft, heb je een mooie hand.) Succes! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:05

Wat ziet dat er netjes uit :) Probeer alleen wel meer een knik in je ellebogen te houden, zodat je, je handen draagt.

Overigens eventjes off topic, ik dacht '' wat komt dat bekend voor '' maar dat is gewoon in Barendrecht, logish dat het bekend voor kwam, want daar woon ik ook x'D

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:59

leuke foto's
maar ik vind dat je op je nog steeds je armen te weinig knik in hebt..
je moet je handen ook wat rechter naast elkaar houden (dat je ene arm niet hoger staat dan de andere)
verder ziet het er super netjes uit hoor!
als je nog even blijft trainen aan je armen/handen komen jullie er wel :D

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:53

Ik begrijp dat je het heel lastig vind, ik heb datzelfde probleem ook een beetje. Het lijkt er ook op hoe beter je je handen gaat houden hoe verder je schouders naar voren gaan. Ook hohor je je handen meer rechtop te houden...

Verder heb je echt een superleuke haf! OOk een lekkere manenbos erop! Trouwens, dat matje staat echt heel leuk. Jullie komen er wel!
Liefs Jessica