Over Nero:
Nero is een 16 jarige fjord van Tunar die ik nu 3,5 jaar rij.
Na een reading met Nero heb ik mijn rijstijl wat aangepast en ik merk dat hij op eens stukken beter gaat lopen.
Nero is erg onzeker en bang om wat fout te doen. Ik weet dat hij het makkelijk kan. Daarom beloon ik hem na ieder goed ding dat ie doet. Halthouden, aandraven, wijken etc. En ik heb gemerkt dat zijn zelfvertrouwen groeit! Af en toe komt het manse mannetje in hem naar boven en moet ie even showen

We rijden geen wedstrijden en ik ben met de training vooral bezig met de basis. Ontspanning en het actief laten lopen van Nero. Omdat Nero graag laag loopt ben ik aan het trainen voor meer oprichting. Ik wil dat hij zichzelf meer gaat dragen. Dat ihij vanachter meer gaat zitten en van voor meer omhoog komt. Dit doen we af en toe kleine stukjes.
Ons niveau zit zon beetje op B (mag ik hopen
)Over de dubbele teugel. Nero heeft nogal te neiging om soms te gaan hangen waardoor ik terug ga 'trekken'. Ik los dit al op door veel overgangen te rijden. De contactteugel heb ik tussen mijn middelvinger en mijn ringvinger waardoor ik die dus met 2 vingers rij. Hierdoor kan ik geen kracht meer geven als hij gaat hangen. De andere teugel heb ik erbij om tussen me ringvinger en pink te houden zodat het toch normaal voelt in mijn hand. Op de meeste foto's zie je ook wel dat 1 teugel slap hangt. Omdat Nero steeds beter gaat lopen ben ik dit wel aan het afbouwen!
1. Instappen:

2. Indraven, lekker actief beengebruik, hij mag meer zakken, maar ik wacht altijd totdat hij zelf mijn teugel op gaat zoeken.

3. Hier wil ik hem graag met inrijden. jammer van mijn handen. Nero wil als hij uit de bocht komt graag stelling naar rechts geven. Ik wil hem op het rechte stuk recht hebben. Ik denk dat ik daarom meer stelling naar links hem willen vragen.

4. Stukje wat opgerichter. Mooi actief beengebruik. Voor mag hij iets meer zakken, dat vind hij erg moeilijk.

5. Stukje wijken.

6. Fijn beeld.

7.

8. Even belonen, braaf paard!

9. Zoef!

10.

11. Pas!

Groetjes Amy
ik vind dat je erg netjes rijd! maar omdat ik je toch een tip moet geven
op foto 3 hang je een beetje naar voren? weet niet of dat bewust is hoor..
. 
.