Nero (fjord) @ trainen, we gaan steeds wat beter :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Nero (fjord) @ trainen, we gaan steeds wat beter :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:37

Ja afgelopen week is Manon mee geweest om foto's te maken van Nero.

Over Nero:
Nero is een 16 jarige fjord van Tunar die ik nu 3,5 jaar rij.

Na een reading met Nero heb ik mijn rijstijl wat aangepast en ik merk dat hij op eens stukken beter gaat lopen.
Nero is erg onzeker en bang om wat fout te doen. Ik weet dat hij het makkelijk kan. Daarom beloon ik hem na ieder goed ding dat ie doet. Halthouden, aandraven, wijken etc. En ik heb gemerkt dat zijn zelfvertrouwen groeit! Af en toe komt het manse mannetje in hem naar boven en moet ie even showen :)

We rijden geen wedstrijden en ik ben met de training vooral bezig met de basis. Ontspanning en het actief laten lopen van Nero. Omdat Nero graag laag loopt ben ik aan het trainen voor meer oprichting. Ik wil dat hij zichzelf meer gaat dragen. Dat ihij vanachter meer gaat zitten en van voor meer omhoog komt. Dit doen we af en toe kleine stukjes.
Ons niveau zit zon beetje op B (mag ik hopen :P )

Over de dubbele teugel. Nero heeft nogal te neiging om soms te gaan hangen waardoor ik terug ga 'trekken'. Ik los dit al op door veel overgangen te rijden. De contactteugel heb ik tussen mijn middelvinger en mijn ringvinger waardoor ik die dus met 2 vingers rij. Hierdoor kan ik geen kracht meer geven als hij gaat hangen. De andere teugel heb ik erbij om tussen me ringvinger en pink te houden zodat het toch normaal voelt in mijn hand. Op de meeste foto's zie je ook wel dat 1 teugel slap hangt. Omdat Nero steeds beter gaat lopen ben ik dit wel aan het afbouwen!

1. Instappen:
Afbeelding

2. Indraven, lekker actief beengebruik, hij mag meer zakken, maar ik wacht altijd totdat hij zelf mijn teugel op gaat zoeken.
Afbeelding

3. Hier wil ik hem graag met inrijden. jammer van mijn handen. Nero wil als hij uit de bocht komt graag stelling naar rechts geven. Ik wil hem op het rechte stuk recht hebben. Ik denk dat ik daarom meer stelling naar links hem willen vragen.
Afbeelding

4. Stukje wat opgerichter. Mooi actief beengebruik. Voor mag hij iets meer zakken, dat vind hij erg moeilijk.
Afbeelding

5. Stukje wijken.
Afbeelding

6. Fijn beeld.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Even belonen, braaf paard!
Afbeelding

9. Zoef!
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Pas!
Afbeelding

Groetjes Amy

DiamondDaan

Re: Nero (fjord) @ trainen, we gaan steeds wat beter :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:42

Onwijs leuke foto's eem! Van jou en Nero! Superr!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:44

Wat een leuke fjord! Als die manen er zo bij hangen vind ik ze veel mooier :j ik vind dat je erg netjes rijd! maar omdat ik je toch een tip moet geven ;) op foto 3 hang je een beetje naar voren? weet niet of dat bewust is hoor..
en op foto 10 mogen je handen naar voren want je boven arm is langs je lichaam.

Voor de rest ben ik benieuwd hoe je die andere teugel bevestigd hebt want dat kan ik niet goed uit de tekst opmaken, is het een slof?. Die van mij kan ook wel eens goed hangen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:46

Ik heb beide teugels gewoon aan het bit. Onder me gewone contactteugel. Het is dus geen slof oid!!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:49

mooi ;)
alleen soms je handen...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:03

Jeetje wat gaatie lekker hee!!
Vooral dat ontspannen echt goed..
Ja je handjes... Maar er is toch niks mis met een beetje muziek tijdens het rijden :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:07

Eempjee! Het ziet er al lekker uit!
Gaat steeds beter zo te zien en ik blijf jullie een gaaf stel vinden!
Okay, je handen dan... Anders wordt mn berichtje verwijderd maar ik denk dat t nu wel duidelijk is :=.

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:24

wat een leuk beestje, staat goed met zun lange manen :P
hij ziet er goed uit voor zijn leeftijd. :)

Ik heb nog een tip bij het wijken: probeer wat minder stelling te nemen, door hem nog wat rechter te stellen. ;) Succes, maar dit gaat helemaal goed komen, jullie zijn goed op weg.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:13

Eempiedepeempie! Wauw! Ziet er goed uit! Wanneer wedstrijden starten?

Let alleen wel op dat je bij het wijken recht op je kont blijft zitten. Je hangt nu met je gewicht naar rechts.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:40

Wat een leuke fjord heb je, ik vind zijn manen heel stoer.

Ook een gave frontriem heb je, waar heb je die gekocht als ik vragen mag? :P

Ohja omdat ik commentaar moet geven; uuuhm, heb ik eigenlijk niet. Ik vind dat je erg netjes recht opzit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:46

leuke foto's! probeer alleen iets meer je gewicht terug te plaatsen zodat het voor nero ook iets makkelijk wordt om van achteruit te gaan lopen en ruimte te krijgen in de voorhand, hoe meer jij naar voren gaat, hoe meer hij op de voorhand kruipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:21

He, Allereest een superleuk fjordje!

Maar je h ebt een foto waar jij aan het wijken bent,maar je doet het alleen verkeer,d
Ik zie dat je stelling naar buiten vraagt om hem zo ook naar buiten te laten lopen, dus dat ie gaat wijken, maar je moet juist stelling naar binnen vragen en naar buiten drukken met je been. 2 a 3 passen en recht uit ,

Gr.

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:27

fuerzaR schreef:
He, Allereest een superleuk fjordje!

Maar je h ebt een foto waar jij aan het wijken bent,maar je doet het alleen verkeer,d
Ik zie dat je stelling naar buiten vraagt om hem zo ook naar buiten te laten lopen, dus dat ie gaat wijken, maar je moet juist stelling naar binnen vragen en naar buiten drukken met je been. 2 a 3 passen en recht uit ,

Gr.

Het wijken doet ze wel goed hoor :D.
Het ziet er goed uit leuke fjord!!!
Hij mag af en toe wat meer gaan zakken van voor , maar neem daar lekker de tijd voor dan komt het helemaal goed !
Ga zo door :D

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:25

waarom hang je er dan een extra teugel onder? want dat snap ik net niet...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:26

ziet er leuk uit, manen vind ik zo veel leuker!

let wel op je houding, je valt afentoe wat voorover.

De extra teugel die je eraan hebt hangen heeft trouwens geen enkele nut

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:28

het hangen is op te lossen door overgangen en voorwaards. en vind het niet handig met 2 teugels van je. want ze pakken je uiteindelijk er altijd op als je hem eraf haalt.!! en vind het ook 3x onzin. als ze hange is het oed voorwaards rijden en nagefelijk maken!

Leuke Fjord wel! :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 18:10

Zoals in mijn post is al te lezen dat ik het idd oplos met naar voren rijden en veel overgangen. Over het wijken, dat klopt wel hoor, ik was op dat moment naar binnen aan het wijken. Hij moet dat namelijk ook kunnen als ik dat van hem vraag, en niet voorgeprogrammeerd zijn in het naar buiten wijken.

Overigens heb ik gister weer eens les gehad en met enkele teugel gereden, dus ik weet weer waar ik aan kan werken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:14

eempiej schreef:
Zoals in mijn post is al te lezen dat ik het idd oplos met naar voren rijden en veel overgangen. Over het wijken, dat klopt wel hoor, ik was op dat moment naar binnen aan het wijken. Hij moet dat namelijk ook kunnen als ik dat van hem vraag, en niet voorgeprogrammeerd zijn in het naar buiten wijken.

Overigens heb ik gister weer eens les gehad en met enkele teugel gereden, dus ik weet weer waar ik aan kan werken.

als je houding niet goed is kan je het paard nooit optimaal verbeteren/ laten lopen. eerst je houding en dan de rest.
hangen los je op door goed voorwaarts te rijden en vooral veel overgangen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 18:20

Pashon schreef:
eempiej schreef:

als je houding niet goed is kan je het paard nooit optimaal verbeteren/ laten lopen. eerst je houding en dan de rest.
hangen los je op door goed voorwaarts te rijden en vooral veel overgangen.

Zoals ik al zei had ik daarom gister ook les, omdat idd zonder een goede houding je paard ook niet kan verbeteren ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:20

Ziet er goed uit lekker ontspannen ook!

Vraag me alleen af waarom je met een dubbele teugel rijd..?

Sorry!!! overheen gelezen mijn fout!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 18:32

;) Geeft niet.

Uit de les is trouwens naar voren gekomen dat ik me schouders recht moet houden. Dit doe ik niet en daardoor knik ik links meer in en heeft me rechterhand de neiging over de manenkam te komen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook liet ik Nero te snel lopen, omdat ik anders het idee had dat ie niet actief is. Nou dat heb ik er gelijk uit gereden ;) Nero was helemaal gesloopt na de les, dus hij heeft wel degelijk moeten werken :)

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:46

Prachtige fjord, probeer wel zn hoofd bij het wijken recht te houden, voor de rest ziet het er netjes uit!