Kaliber @ Work L2 oefenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moorke

Kaliber @ Work L2 oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 12:05

Vrijdag is mn vriendin even met me mee geweest. Ze heeft een paar foto's gemaakt en een proefje gefilmd.

Over mn paard en ik:
Mn paard heet Kaliber en is 17 jaar oud. Ik heb hem nu ongeveer 2,5/3 jaar. In oktober 2007 zijn we begonnen met wedstrijden. Dat was de eerste keer dat ik officieel startte dus ik moest nog veel leren. Mn paard is al Z2 geweest, maar daar hadden we in het begin weinig aan. Het grootste probleem was (en is) de impuls. Hierdoor hebben we ook wel eens lage punten gehaald maar we haalden gelukkig ook wel winstpunten. Nu gaat het steeds beter en zijn we L1+8. Hopelijk kunnen we na de bouwvak of eerder L2 starten.

Wat we trainen:
Met les trainen we veel op de impuls wat de laatste tijd al veel beter gaat. Vooral voorwaarts na halthouden of na de stap vind ik moeilijk, dan wil ik vaak te veel doen waardoor het heel slordig word. Verder oefenen we het wijken bijna altijd, dat gaat al veel beter maar ik wil graag dat het nog wat makkelijker gaat. Nadat ik het fimpje heb bekeken heb ik gezien dat ik ook echt iets aan mn benen moet doen, die bewegen veel te veel. Die moeten veel stiller, dat zal ik ook proberen te oefenen.

Foto's (ze zijn niet heel erg mooi, maar alleen filmpjes laten zien is ook niet echt leuk)

Er waren achter de bosjes allemaal mensen (daar is een minicamping) Dus dat was nogal eng.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto van vorige keer toen mn vriendin mee was met een buitenrit
Afbeelding

Filmpjes
Nadat we ongeveer 10 keer opnieuw waren begonnen met het proefje door lees fouten(Ze moest lezen en filmen tegelijk) en fouten van mij hebben we eindelijk een filmpje kunnen maken van de hele proef.

Het filmpje van de l2 proef:
http://www.youtube.com/watch?v=FO4JP6sv2pI

Dit was een begin van een l proefje, maar toen ging er iets fout.
*KLIK*

Aan het eind nog even springen (beetje slechte kwaliteit anders paste het niet meer op het fototoestel)
*KLIK*

Destino

Re: Kaliber @ Work L2 oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:32

Ik vind het er netjes uit zien.
Probeer zelf netjes rechtop te blijven zitten en niet te kantelen, naar achteren.
Ook mag je zijn achterhand actiever maken, en hem wat ronder rijden.
Succes ermee!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:38

Ik vind het er ook netjes uitzien. Je geeft je paard voldoende lucht aan de voorkant, dat zie je vaak anders. Ik vind het prettig dat jij dat wel kunt. Iets meer aan een aktievere achterhand werken en klaar!! Ga zo door!!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:54

Ik heb het filmpje bekeken van je proef en ik vind dat het er goed uitziet :j !
Als je ook zo op de wedstrijden rijdt dan komen jullie die L2 makkelijk door!

Je kent het proefje ook al wat of niet, want soms was de voorleester wat laat en dan had jij je oefening ook al ingezet :P
Bij het laatste halthouden (a afwenden, tussen x en g halthouden en groeten) alleen proberen om geen stap passen te maken.
(hoorde iig niet dat je in stap moest?)

Verder geen commentaar.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:07

Dat met de lossere hand heb ik te danken aan mn lesgeefster! Eerst was ik zelf ook best wel streng. Nu moet ik steeds mn hand stil houden en hem gewoon naar beneden laten komen. Dat hij dan wat omhoog komt vind ze niet erg.

Haha, ja ik wist op het laatst de hele proef uit mn hoofd! Toen we begonnen vergat ze iets en kwam het niet uit dus moesten we overnieuw. Toen reed ik hetzelfde weer en deed ik het dus fout. De derde of vierde keer ging het helemaal goed en dat was met dat filmpje.

Ow ja en die stappassen dat deed ik omdat hij plat op de rem ging, dus toen dacht ik dan stap ik eerst maar even een stukje.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:30

Denk met het wijken aan de achterhand, die blijft achter. Hij schaart wel mooi. Denk ook om je benen, die bewegen constant en drijven constant. Verder vind ik er het er goed uit zien :j :)

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:25

Ziet er goed uit, let wel op dat je wanneer je doorzit je benen niet te veel laat slaan tegen de buik, uiteindelijk zal hij helemaal niet meer reageren op je been, succes

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:55

het ziet er netjes uit!
ik zag dat zoals je al zij je voeten veel beweegde idd.
het is misschien handig om je hakken naar buiten te laten wijzen en je tenen naar binnen.
niet te veel achterover gaan zitten.
misschien ook handig om wat meer in middendraf + verzameldedraf passen te gaan oefenen ?
gaat je paard ook wat mooier van lopen :+
uit ervring hoor ;)

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:22

Dat met middendraf verzamdeldraf is misschien wel handig om te oefenen ja! Met doorzitten reageert hij niet echt op mn been, daardoor zal het vast beter worden.
Maar eerst moeten we een goed zadel vinden:S Net een nieuwe gekocht maar die past echt niet, gelukkig kon ik gister nog even op mn oude rijden.
Ik had toen een wedstrijd in de L1 en ik had 192 en 193 punten, 3e en 4e!! Nog 2 wedstrijden in de L1 en dan na de bouwvak gaan we naar de L2.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:33

Wat een leuke pony! Impuls kan nog wel beter, nu zijn er stukjes dat je paardje wat sloft. Iets meer actieviteit en het beeld wordt al een stukje beter.

Ik vind het achterwaards echt byzonder ruim en rustig, dat krijg ik niet voor mekaar!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:38

Dat achterwaarts kan hij zo goed omdat hij Z is geweest. Ik zou zo een volte achteruit kunnen sturen. Dat kon hij dus al ik hoef het alleen maar voorelkaar te krijgen dat hij achteruit gaat wat hij eerst weleens vertikte.