Gewoon eens laten beginnen met 1 balk op de grond en dan zo langzaam mogelijk eroverheen. Als dit goed gaat kan je er nog 1 bijleggen en zo verder. Succes...
je kunt beginnen met vrij laten springen. zorgen dat je een balkje neer legt en dan aan de zijkanten van dat balkje ook zodat ie er niet langs kan... gewoon opjagen dan. of aan de longe.
verder als hij nog niet heel stabiel is is het makkelijker om buiten op een recht stuk te laten springen vind ik zelf. zo heeft mijn jonge paard het geleerd en ik spring nu pas met haar in de bak af en toe. al blijft ze dat erg moeilijk vinden nog.
Ik introduceer balkenwerk meestal aan de longe. Lekker veilig Ook in combi met kleine sprongetjes. Laat ze eerst zelf maar uitvinden wat ze ermee moeten, voor ik erop ga zitten. Daarna bouw ik onder het zadel verder uit. Qua afstanden maak ik geen verschil tussen jonge en gevorderde paarden. Hooguit dat ik bij ervarenere paarden meer "speel" met afstanden met een bepaald trainingsdoel in gedachten.
FindingJack
Geplaatst: 08-06-09 12:07
Ik heb het mijn paard ook eerst aan de longe geleerd. Eerst 1 balkje en daarna steeds een erbij. Zodra je het onder het zadel gaat proberen ook iemand erbij en beginnen met 1 balkje. Doet hij/zij dit goed maak je van de laaste balk een kruisje en laat je 2 grote passen, ruim 2 meter, tussen de sprong en de laatste balk van je cavaletti. Leer je paard eerst vanover de balkjes een sprongetje te maken zodat hij ook kan leren waar af te zetten.