Verle N (OOSeven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verle N (OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 06:53

Hier is Verle weer eens sinds lange tijd aan het werk. Verle is een OOSeven x Gabor x Lector merrie van bijna 7 jaartjes jong.

We zijn op dit moment voornamelijk bezig met rond instellen en echt veel van achteren rijden. Haar middendraf nu, moet haar basis tempo gaan worden. Verder zijn we bezig met haar recht houden, zodat ze niet over d ebuiten schouder heen valt.

Op deze foto's mag ze in het algemeen een stuk ronder gereden worden. Wel hebben we nu een nieuw zadel, deze lag niet helemaal optimaal. Nu loopt verle wel echt veel beter, ruimer en met veel meer kracht. Ook zit ik weer wat beter, want ik zit nogal naar voor soms. :D

Aandachtspunten:
- ronder rijden.
- meer van achter rijden.

We zijn op dit moment dus vooral bezig met oivergangen, nageeflijkheid en voltes/wendingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ingmar_

Re: Verle N (OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:08

Ik vind het er zelf erg netjes uitzien, je handen/armen zijn zichtbaar in het verlengde van de teugels, je zit inderdaad iets te ver naar voren af en toe, maar voor de rest vind ik ook dat je paard toch wel netjes loopt. Je beugel zou je voor mijn part nog wel een gaatje langer mogen doen, maar dat kan ook aan de foto's liggen natuurlijk. :) .

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:13

Mooi foto's,
ik zou proberen om het paard iets meer over de rug te laten lopen,
dus iets ronder instellen zodat deze zich in de bovenlijn meer gaat ontspannen,
nu ziet het er allemaal nogal vrij gespannen uit.

Mooi paardje trouwens ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:25

Allereerst...heel mooi paard!!
Probeer wat meer rechtop te gaan zitten, vergeet niet je hand wel luchtig te houden dan!
Rij je voor en na het rondrijden nog lang en laag of doe je dat helemaal niet meer?
Iets meer ruggebruik zou mooier zijn.

xNele

Re: Verle N (OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

Wauw, wat 'n paard :D
Juist vind ik idd dat het wat ronder mag, maar jou zit opzich is niet slecht hoor.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:39

Bedankt voor de reacties. :)

Ze moet inderdaad ook een stuk ronder nog. Ik rijd haar niet lang en laag, omdat ze zich al heel lang wil maken en ik haar dan nooit meer bij elkaar kan krijgen, omdat ze dan steeds opnieuw weer lang probeerd te worden.

Ze is niet gespannen, dat lijkt inderdaad wel omdat ze haar rug/bovenlijn nog niet altijd los laat (de kleine stukjes dat ze het wel doet worden steeds langer).

Ze heeft zelf heel erg veel moeite met sluiten, en daar zijn we heel hard mee bezig, maar ik vind het zelf ook nog vrij lastig, haha!
Ook de overgangen terug proberen we nu wat meer geslotener en met meer impuls te rijden, van galop naar draf gaat redelijk tot goed, van draf naar stap gaat matig tot redelijk en van stap naar halt gaat van zeer slecht tot slecht.
In de stap kan ik haar namelijk niet fijn rijden. Als ik haar ronder instel gaat ze richting telgang, en als ik haar iets dieper laat lopen, maakt ze zich enorm lang of gaat te snel en over tempo stappen. We zijn dus wel met de stap bezig, maar dit gaat nog niet zo vlekkeloos.

We zijn onder tussen wél zo ver, dat ik er hoe dan ook aan kan rijden. Zónder protest als bokken/steigeren enz...