Fries Fardau in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nataly_

Fries Fardau in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 22:12

Hoi,

Het is alweer heel lang geleden dat ik een rij-topic heb gemaakt. Maar ik moet zeggen dat we aardig vooruit zijn gegaan. Natuurlijk slingert het was soms gaat het beter dan de andere keren.
Sinds kort loopt ze beter nagevelijk, hier waren we echt mee bezig. Ze zit in ieder geval stuk lekkerder in haar vel. Ze word ongeveer 3-4 keer in de week gereden. En we rijden voornamelijk B.
Ons vorig topic :
[RT-HAW] Fardau @ eerste wedstrijd B-dressuur
De foto's zijn gemaakt van het inrijden. Nadat er foto's waren gemaakt ging het echt stukken beter. Maarja dat is achteraf. Hier de foto's!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. een heerlijk sta moment :+
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. ze neemt me zo nu en dan ook wel eens mee.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Moe na gedane arbeid
Afbeelding

10.En als je vergelijkt met ons vorig topic zie je dat mijn tenen wel enorm vooruit ( letterlijk en figuurlijk ) zijn gegaan :D
Afbeelding

Groetjes Nataly

Fardauxzep

Re: Fries Fardau in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:14

Heee nat, tis idd heel erg verbeterd sinds les :)
je moet haar nog wel iets losser proberen te krijgen
maar ik weet zelf hoe moeilijk ze is, dus dat komt vanzelf!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 22:15

Jaa haha. Maar jammer dat je niet langer bleef kijken, later was ze echt erg los.
Dan loopt ze ook meer constanter en óók veel fijner!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:22

hee! dat is idd een heel stuk beter als eerst;)
achterhand moet er eerst maar even beter bij. Veel overgangen rijden en ik denk dat ze dan op een gegeven moment zelfs vanzelf gelijkmatig nagevelijk blijft. Nu is het de ene keer te diep, de andere keer net niet. Mijn mening is dan vooral dat ze nog net niet goed haar achterhand gebruikt want van voor moet je niet te veel willen doen. Ook jij soms even letten op het dragen van je handen:) Allemaal geen kritiek hoor! ;) Ik zie echt heel veel verbetering en die spieren komen ook vanzelf als je zo door gaat:)

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 22:27

Ja, bij het los/in-rijden ben ik altijd erg veel bezig met het paard zelf. En over de achterhand moet er inderdaad meer bij. Al vind ik zelf dat het veel beter is, en in stap is het al zo als ik het wou hebben, draf kan altijd beter. Maar op een gegeven moment komt het er wel.
OVergangen rijden is een goede tip, alleen hierdoor word ze erg voorwaarts en hebben we bijde geen controle meer, en brokkeld ze alles af. Maar hierdoor maak ik veel schijnovergangen.
Ze is ook na de galop wel "pittig" :P , maar haar galop was gisteren wel erg goed. Had op linker hand zelf 1 gecontroleerd galopje . Nou ik natuurlijk enorm trots ! Na de galop wil ze steeds weer galopperen, dan probeer ik haar bij me te houden, en maak ik veel voltes en figuren. Hierdoor word ze rustiger en ga ik stappen }>

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:40

nataly_ schreef:
Ja, bij het los/in-rijden ben ik altijd erg veel bezig met het paard zelf. En over de achterhand moet er inderdaad meer bij. Al vind ik zelf dat het veel beter is, en in stap is het al zo als ik het wou hebben, draf kan altijd beter. Maar op een gegeven moment komt het er wel.
OVergangen rijden is een goede tip, alleen hierdoor word ze erg voorwaarts en hebben we bijde geen controle meer, en brokkeld ze alles af. Maar hierdoor maak ik veel schijnovergangen.
Ze is ook na de galop wel "pittig" :P

Hmm... lastig... Bij Rjimkje doen we het wel... Die word ook heel wat heter van overgangen. Maar toch doen we het.Ik geloof ook dat overgang stap draf beter is om achterhand te trainen. Of draf-gallop of stap-gallop. Omdat er dan meer inzet van het paard word verwacht. En ik geloof ook dat je voor schijnovergang bijna stap een paard eerst netjes over de rug en voorwaarts van achter meot hebben.... maar dat geloof ik. 100% Zeker weten doe ik niet... wat paarden betreft nooit trouwens, alleen dat doen wat mij/jou het beste lijkt en waar ik/jij me/je goed bij voel.
Niet bang zijn voor controle verlies. consequent wezen voor jezelf en fardau de paard. ;) ho=ho en niet nog eens even een paar passen door drammen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:11

Wat een leuk paardje heb je!
Probeer haar meer voorwaarts neerwaarts te rijden en houd haar achterhand er goed bij!
Verder vind ik het er goed uit zien!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:14

Ik ben het met Chantal eens. Voorwaarts neerwaarts voor je haar weer gaat oprichten. Het wordt bij Friezen zo vaak over geslagen. Komt de rug ook ten goede. Ook met longeren kun je dit mooi oefenen op bv de Lammert Haanstra methode. Gaan ze zoveel beter door lopen!!
Verder mooie foto's hoor!

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:28

Wat een mooie Fries heb je!!