Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:even je hand sluiten....een fractie...
je moet wel een fijn afgestelt paard hebben....ik denk dat een manege paard of pony er niet veel van merkt
MiSsY_Me schreef:geerke schreef:even je hand sluiten....een fractie...
je moet wel een fijn afgestelt paard hebben....ik denk dat een manege paard of pony er niet veel van merkt
Klopt, die voelen echt het verschil niet meer tussen een halve en hele ophouding door al dat getrek.
Een halve ophouding doe je om je paard alert te maken, dat er iets gaat gebeuren, een oefening ofzo. T is dus niet om halt te houden.
Suzzy_3 schreef:keet87 schreef:Als je, je handen goed rechtop houd is een halve ophouden even een vuist maken met beide handen
Een hele ophouding is je polsen tot max. een kwartslag draaien.
Je polsen draaien? Mij is aangeleerd (en zo leer ik het mijn leskindjes ook aan) dat polsen niet bestaan bij paardrijden...

Suzzy_3 schreef:Sonja schreef:De combinatie van even 'je kruis aantrekken' en het ietsjes knijpen in de teugel. Beetje alsof je schuim uit je badspons knijpt zeg maar.
En even de term 'je kruis aantrekken' uitleggen: Je kont samenpitsen, alsof je je kaka moet ophouden![]()
.
. katia1993 schreef:Ja, als je eerste een halve ophouding geeft dan overval je je paard niet met hulpen