Crossles @ Moordrecht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Crossles @ Moordrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:17

Haay,
Ik ben Dewi en vandaag heb ik gecrosd samen met mijn stoere pony Rox.
Ik had deze crossles voor mijn verjaardag gehad van Emma (Emmaar), Milou (milou+virgil) en Demi, vond het echt een SUPER cadeau!

Dit was de 3e keer dat ik aan cross deed, heb eerder ookal gecrosd in Ermole, met de instructieweken. Toen deed ze het al erg goed en vond ze het super leuk! Ik wilde het vaker gaan doen alleen kwam het er niet van door mijn blessure...

Rox is een KWPN'er merrie en ze is 11 jaar oud. Rox is 1,565 m hoog (E-pony), we rijden nu L1 dressuur en L springen, allebij met winstpunten! Rox is een Belmondo x Littlestar.

Ik wil binnenkort ook graag samengestelde wedstrijden gaan starten!
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie er van vinden, ik heb dit topic niet gemaakt om afgezeken te worden!

Oowja, het klopt dat ik mijn linkerhand niet rechtop hou en dat het soms lijkt of hij wat vast zit! Dit komt omdat ik hem afgelopen zomer heb gebroken en eraan geopereerd ben. Het bot staat niet meer helemaal goed en daardoor ben ik wat beperkt in de bewegingen. Ik probeer dit zo min mogelijk aan mijn paard te laten merken, maar ik zit haar verder niet in de weg

En dan hier de foto's waar het om gaat!:
1. Afbeelding
Ik kwam uit en bocht en moest weer naar rechts, maar ik val iets teveel naar binnen. Dit was trouwens de eerste hindernis die we namen!

2. Afbeelding
Door de waterbak! Die is ook wel heel eng hoor Rox!

3. Afbeelding
Nog steeds die griezellige waterbak!

4. Afbeelding
Dan moet je al door die enge waterbak en dan leggen ze er ook nog een boomstam achter!

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Dit waren ze, barst maar los!
Ik ben trouwens ook heel goed in sirieuze koppen trekken, let hier maar niet teveel op!

Groetjes Dewi!

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:39

Leuk paardje
ik vind het er goed uit zien
ben zelf niet echt een springer en cross vind ik al helemaal dood eng
en daarom heb ik ook altyd wel zo iets van _/-\o_

prioika

Re: Crossles @ Moordrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:39

ziet er stoer uit, hij heeft er duidelijk plezier in :)

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:22

Ziet er goed uit, was erg leuk he! Ik reed op dat kleinere vosje met blauwe dekje :D toevallig ook nog foto' van ons? :o
Voor herhaling vatbaar zeker? :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:40

Leuke foto's hoor!
Ziet er goed uit voor de eerste keer! Volgende keer alleen je beugels een stuk korter doen! Kun je ook netter zitten :)
Had je les van Michiel Brons?

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:02

Deeewi! :D
Wat zijn het toch leuke foto's! Je ziet dat jullie er allebei heel veel plezier in hebben! K ben blij dat je het een leuk cadeau vond!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:19

Dewi!
Leuke foto's joh, maar in het echt ziet het er toch echt spectaculairder uit! :D
Ben inderdaad ook blij dat je het een leuk cadeau vond!
Gaan we gauw met zn allen doen!
Liefsxx.

kroolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:00

Zo, spannend hoor. :D Ben zelf geen crosser, dus ik vind het allemaal wel mooi om te zien! Veel succes nog samen. :j

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:28

zo die heeft er zeker plezier in!

altijd leuk om zulke foto's te kijken

stoer paard hoor

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 08:05

Bedankt allemaal voor de leuke reactie's!
Ze vond het zeker leuk ja!

Snoekiej:
Eigenlijk weet ik niet zo heel goed hoe hij heette!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 08:05

kiimberley schreef:
Ziet er goed uit, was erg leuk he! Ik reed op dat kleinere vosje met blauwe dekje :D toevallig ook nog foto' van ons? :o
Voor herhaling vatbaar zeker? :D

Nee sorry, had je even moeten vragen!
Jij had toch die sterren op je chaps?

Misschien zie ik je volgende keer weer, want dan wil ik weer meedoen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:54

Zijn er misschien nog mensen die iets op mijn zit, of op de manier hoe mijn paardje loopt op te merken?

Zoals ik al zei, wil ik graag SGW gaan rijden. Zijn er mensen die nog leuke SGW weten?

Groetjes Dewi

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:05

Ja, een opmerking: dichter bij je zadel blijven. Meer vouwen ipv gaan staan. Dit is met name in cross belangrijk, waar poaarden nog wel eens vroeg, laat -of niet :+ - afzetten en je dan dus in de problemen komt als je je hoog uit het zadel bent. Ook als je dan weer gaat zitten is dat een hele overbrugging, terwijl als je al dicht bij je zadel bent, dat minder is.
Er zijn uiteraard soorten hindernissen waar je wel kunt staan, zoals van laag naar hoog (uit waterbak bv).

Cross springen vergt zo zijn eigen technieken, met name als het hoger wordt, maar dat zal op les denk ik wel uitgelegd zijn?

Ik zie wel dat je op de laatste foto erg "voor" je paard bent. Paard heeft nog niet afgezet maar jij vliegt al bij wijze van spreke. Meer afwachten is veel veiliger!

Je basiszit zoals op de tweede foto, is erg goed.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:20

Dat is ook de enige tip die ik je zou willen geven. Dichter bij je paard blijven is in een cross heel belangrijk. Verder vind ik het er heel goed uitzien. Paard heeft er zeker plezier in....nu jij nog wat meer lachen!! }>

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:42

@ DewiRox, ik zou eerst nog een aantal trainingen nemen voor je werkelijk een SGW wilt gaan rijden. Aan één training heb je niet genoeg :n
Verder zou ik even verder kijken op het SGW forum als ik jou was, en de Wiki even goed doorlezen.

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:46

Wauw, ziet er echt leuk uit xD
Wel, het lijkt of je te vroeg in verlichte zit zit.
Maargoed.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 17:45

Lusitana schreef:
Ja, een opmerking: dichter bij je zadel blijven. Meer vouwen ipv gaan staan. Dit is met name in cross belangrijk, waar poaarden nog wel eens vroeg, laat -of niet :+ - afzetten en je dan dus in de problemen komt als je je hoog uit het zadel bent. Ook als je dan weer gaat zitten is dat een hele overbrugging, terwijl als je al dicht bij je zadel bent, dat minder is.
Er zijn uiteraard soorten hindernissen waar je wel kunt staan, zoals van laag naar hoog (uit waterbak bv).

Cross springen vergt zo zijn eigen technieken, met name als het hoger wordt, maar dat zal op les denk ik wel uitgelegd zijn?

Ik zie wel dat je op de laatste foto erg "voor" je paard bent. Paard heeft nog niet afgezet maar jij vliegt al bij wijze van spreke. Meer afwachten is veel veiliger!

Je basiszit zoals op de tweede foto, is erg goed.

Bedankt, het klopt dat ik teveel uit mijn zadel kom, dat heb ik met springen ook! Maar het is zeker iets waar ik op moet letten. Ik moest juist van mijn instructeur in de verlichte zit blijven zitten, het hele rondje, dus vandaar dat ik op de laatste foto al in de verlichte zit zit!

Dankje!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 17:50

Snoekiej schreef:
@ DewiRox, ik zou eerst nog een aantal trainingen nemen voor je werkelijk een SGW wilt gaan rijden. Aan één training heb je niet genoeg :n
Verder zou ik even verder kijken op het SGW forum als ik jou was, en de Wiki even goed doorlezen.

Ik ga ook nog meer lessen volgen, maar ik ben gewoon al een beetje aan het kijken. Ik wil ook eerst een oefencross rijden.. Ik weet wel wat de SGW inhouden, want een vrouw bij ons op stal doet het ook en ik ga geregeld met haar mee. Ik kan het altijd proberen, ik hoef niet meteen foutloos te zijn, mijn pony'tje vind het leuk en doet het goed. Ik heb het ook nog even nagevraagt maar bij de vorrige eigenaren heeft ze het ook gedaan.

Sommige zullen het vast al te snel vinden, en wachten er liever mee. Ik heb juist zoiets van ik kan het altijd proberen en als het niet lukt, jammer dan! Dan was het waarschijnlijk wel al te snel!

Ik zou wel even kijken op het SGW forum, ik wist namelijk niet dat die er ook was!
Bedankt!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:35

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RIJ-ITP] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je jou topic in de huidige vorm wilt openen, kun je dit ook doen op: [SGW-ITP] SGW en Eventing foto's.