Dute is een friese merrie van 8 jaar, we rijden samen op B niveau. samen zijn we vier jar geleden begonnen. Dute was alleen zadelmak en ik had nog nooit op een paard gezeten. Ik had dan ook nooit gedacht dat we ooit wedstrijd zouden gaan rijden. Het duurt dan wel wat langer maar ben extra trots dat we samen zo ver al zijn gekomen.
Afgelopen winter zijn we binnen gestart ( voor het eerst) Dute is binnen erg gespannen en terughoudend. Ik moet echt hard werken om haar voorwaarts te houden. Nu buiten is het een totaal ander paard. Met inrijden kon ik haar amper onder controle krijgen. Ze ging als een speer. De 1e proef was eerst even druk maar werd gaande weg steeds beter. De 2e proef was ze al een stuk rustiger en had ik ook een lekker gevoel.
Maar: de 1e proef hadden we 182 punten en een tweede prijs.
de 2e proef hadden we 175 punten. dat is dus jury sport denk ik.
Ik ben erg trots op onze 8 voor middendraf, en de zevens voor de meeste overgangen. ( daar hebben we hard op getraind.)
We hebben nu 9 wedstrijden en 5 winstpunten. 2x 2e en 1x 1e. Ben erg trots op mijn zenuwachtige meissie
Verbeterpunten:
Mijn gehele houding. (vooral als ze heftig wordt in de galop kan ik moeilijk rechtop zitten)
Tenen naar binnen
hakken uitdrukken
voor me kijken
rechtop zitten
dute loopt nog wel eens te diep, maar dat wordt steeds beter.
even checken of alles goed zit.
1.

inrijden
2.

3.

proef
4.

5.

6.

7.

8.

9.