Dute @work op eerste buitenwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

Dute @work op eerste buitenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 19:48

Gisteravond hadden dute en ik onze eerste wedstrijd buiten op het gras.
Dute is een friese merrie van 8 jaar, we rijden samen op B niveau. samen zijn we vier jar geleden begonnen. Dute was alleen zadelmak en ik had nog nooit op een paard gezeten. Ik had dan ook nooit gedacht dat we ooit wedstrijd zouden gaan rijden. Het duurt dan wel wat langer maar ben extra trots dat we samen zo ver al zijn gekomen.
Afgelopen winter zijn we binnen gestart ( voor het eerst) Dute is binnen erg gespannen en terughoudend. Ik moet echt hard werken om haar voorwaarts te houden. Nu buiten is het een totaal ander paard. Met inrijden kon ik haar amper onder controle krijgen. Ze ging als een speer. De 1e proef was eerst even druk maar werd gaande weg steeds beter. De 2e proef was ze al een stuk rustiger en had ik ook een lekker gevoel.
Maar: de 1e proef hadden we 182 punten en een tweede prijs.
de 2e proef hadden we 175 punten. dat is dus jury sport denk ik. :D

Ik ben erg trots op onze 8 voor middendraf, en de zevens voor de meeste overgangen. ( daar hebben we hard op getraind.)
We hebben nu 9 wedstrijden en 5 winstpunten. 2x 2e en 1x 1e. Ben erg trots op mijn zenuwachtige meissie

Verbeterpunten:
Mijn gehele houding. (vooral als ze heftig wordt in de galop kan ik moeilijk rechtop zitten)
Tenen naar binnen
hakken uitdrukken
voor me kijken
rechtop zitten
dute loopt nog wel eens te diep, maar dat wordt steeds beter.

even checken of alles goed zit.
1.
Afbeelding
inrijden
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
proef
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

alle tips zijn welkom want we hebben nog veel te leren

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:56

Ik vind jullie een superleuke en onwijs stoere combinatie!! Geniet van elkaar en van de ritjes! Foto 2 is echt super:)
Probeer wat meer op je billen te zitten en je bekken naar voren te kantelen. Echt zitten, zoals je ook op een stoel doet. Dan zit je direct al beter!

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:02

Wat een leuke fries heb je!
Probeer inderdaad echt goed te zitten.
soms mag je haar net wat meer vanuit haar achterhand rijden,
maar ik vind het er verder al heel netjes uitzien.
veel succes met je paardje!

lindake

Re: Dute @work op eerste buitenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:27

Wat 'n coole fries :Y)
Maar wel op je tenen te letten.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:55

je moet proberen om niet steeds naar je mooie fries te kijken en je meot ook letten op je voeten, tenen en benen.

Wanna_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:57

Vind het er echt netjes uit zien!
Maar idd zoals je zelf al zegt, iets meer rechtop zitten. Diep in het zadel.. Niet kijken wat je paard doet!
Vind haar niet storend te diep lopen hoor.. Iets opgerichter komt vanzelf wel naarmate je verder in de sport komt!
Succes!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:02

Wat leuk dat jullie samen alles geleerd hebben! Had je echt nooit eerder paardgereden? Best wel een lastig traject lijkt me.

Maar het resultaat mag er zijn. Vind jullie een hele leuke combinatie. Je rijdt je paard mooi op lengte, dat vind ik echt heel goed want veel Friezen hebben de neiging om zich op te kroppen. De achterhand mag iets actiever (meer bergopwaarts) maar dat zal vanzelf komen als jullie zo lekker doortrainen.

Jouw houding vind ik netjes. Let erop dat je je onderbenen niet afsteekt maar gewoon lekker aangesloten houdt. Dan gaan ze tenen vanzelf ook netter staan. Maar ik zie dat je vooral die neiging hebt als je in de beugels staat met lichtrijden, dus dat is ook een beetje het moment van de foto misschien.

Ga zo door en veel plezier samen!

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:38

Wat heb jij een prachtige Fries joh!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:14

Hey Tanja,

Jij op bokt... Ziet er super uit meis!
Jullie hebben heel veel vooruitgang gemaakt, en ook al aardig wat winstpuntjes gescoord zie ik wel.
Ik rijd inmiddels ook wedstrijden gaat ook lekker. :D
Ga zo door, dute is supermooi geworden zeg! ;)

Groetjes Renate

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:42

Hey,

Tanja, ongeacht de eerdere kritische punten vind ik dat je je paard mooi in de lengte rijdt(neusje eruit). Veel ruiters op friesen zijn genijgd het paard in een te korte krul te zetten. Op deze foto's is daar geen sprake van. Goed hoor!