Djamiro @ wedstrijden Hulten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_v_B

Djamiro @ wedstrijden Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 19:24

Hierbij wat foto's van mijn 16 jarige ruin Djamiro.

Djamiro is voorheen 5 jaar in mijn bezit geweest en heeft toen in de springsport gelopen, tot hij een peesblessure waarna hij is teruggetrokken uit de sport, slechts enkele maanden na zijn debuut.. Na ruim een jaar op de wei te hebben gehuppeld is hij volledig genezen, de pees is netjes aangehecht en hij kon weer gereden worden!

Wegens omstandigheden heb ik hem 3,5 jaar geleden moeten verkopen, maar sinds een half jaar is hij weer van mij! Langzaam maar zeker probeer ik er nu een dressuurpaard van te maken haha.. Het is hard werken voor ons allebei (en daar houden we geen van beiden veel van), maar samen met mijn instructeur ben ik nu toch echt serieus met hem aan de gang. Het is een braaf paard, doet geen gekke dingen oid maar heeft wel zijn eigen willetje, wat hij vooral uit door zijn snoet naar de hemel te richten als ik de teugels op maat maak :(:) Zelf ben ik ook verre van een sterruiter, maar we hebben er plezier in en dat staat op nummer 1 toch?

Op dit moment zijn we B+3. Het streven is nog eens een winstpunt in de L te rijden met hem, maar als hij het niet meer leuk vind om op concours te gaan houd ik hem voortaan thuis en gaan we lekker recreatief hobbelen.

De dingen waar we voornamelijk aan werken zijn mijn houding, die in 1 woord werkelijk verschrikkelijk is;
De impuls, die er nagenoeg altijd aan ontbreekt;
De nageeflijkheid, waar hij voorheen nooit van heeft gehoord en dus niet echt inziet waarom hij nu dan toch ineens actief van achter uit over de rug moet lopen en dan ook nog eens met zijn koppie "in de krul"

Verdere punten hoor ik graag van jullie!

De foto's zijn van 2 wedstrijden op hetzelfde terrein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Sandra

floorDaan

Re: Djamiro @ wedstrijden Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:40

Het ziet er goed uit! Je ziet nog wel een beetje een ''uit elkaar gevallen'' paardje dus probeer de achterhand er iets meer bij te rijden, maar het ziet er heel lekker uit! Jullie zijn leuk samen en hij is mooi! Veel succes

haflovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:52

haha, je kan zeker zien dat 't eigenlijk een springpaardje is,
maar toch vind ik het er netjes uitzien,
inderdaad iets meer die achterhand erbij,
op foto 2 mocht ie nog iets meer naar beneden komen.

maar verder ziet het er netjes uit,
veel dressuurplezier nog met hem!

Niikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:55

Ziet er echt mooi uit hoor! Zit je niet iets te ver naar voren? Kan ook wel aan mij liggen hoor..
Maar ik wens je veel succes! Echt een mooi paard ook. :D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:56

Ik denk dat het voor je houding zo schelen als je je beugelriemen wat langer maakt. Wel een knap paardje voor in de dressuurring, misstaat zeker niet!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 20:17

Bedankt allemaal voor de goede tips en het lieve commentaar!

Intussen heb ik inderdaad mijn beugels een gaat je langer, het naar voren gaan zitten heb ik er jammer genoeg nog niet uit.. mijn instructeur wordt er ook gek van... ik doe het vooral in overgangen naar voren.. alsof ik hem "aan wil duwen" zeg maar.. doe het niet bewust, maar moet er wel bewust aan gaan werken om dat niet meer te doen inderdaad...

Verder moet hij zeker actiever van achteren waardoor hij van voren meer erin zakt, hier zijn we dan ook druk mee bezig! Jammer genoeg vind hij dat niet zo nodig, onder het mom van 'dat heb ik nooit gehoeven dus waarom nu wel?"

Maar het is een schat van een beest, en hoewel hij niet de gangen heeft die voor een dressuurpaard gewenst zijn ben ik dol op hem en houden we gewoon stug vol samen!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:48

Hee Sandra,

Leuk om m'n 'oude' manneke hier te zien!
Typische stofwolken rondom zijn hoefjes ;) Ik ken het.. :roll:
Ik weet hoe lastig het is om hem zo te laten lopen maar de aanhouder wint he! Als het maar niet gespannen wordt, maar zo ziet het er zeker niet uit hoor. Bij mij 'moest' ie ook wel zo lopen maar hij blijft stug volhouden dat hij er niet voor gemaakt is.. :x En tja, als je hem tussen de dressuurpaarden ziet is het toch echt wel een springertje maar het misstaat niet. Daarbij moet een springpaard net zo goed lekker dressuren.

Veel succes nog saampjes en je gaat toch ook nog wel springen met hem he?! Daar geniet ie het meest van haha.

xx

Oh ja, hij is 14 .. ;)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 07-06-09 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit niet voor niets een editknop

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:09

Mooi paard, dit type spreekt mij altijd erg aan en jullie vormen een hele leuke combinatie, denk dat jullie het nog wel ver kunnen schoppen.
Wel zou ik mijn beugels een gaatje langer maken, dat maakt het plaatje mooier en je gaat dan waarschijnlijk ook rechter zitten, je knieen zijn nu net iets teveel gebogen, maar dat is mijn mening.

Succes!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:27

Eerlijk gezegd zie ik hier helemaal geen 'typisch' springpaard...
Ik vind dat je netjes en zacht rijdt (voor zover dat ik dat kan beoordelen vanaf foto's, maar die indruk geef je toch ;) ) en dat het er netjes uitziet!
Je paard valt zoals gezegd een beetje uit elkaar, maar daar kan je aan werken he! Veel overgangen, constant contact, ik weet niet of je het doet, maar je kan bijvoorbeeld eens proberen om hem voor iedere wending die te maakt te laten terugkomen, wel binnenbeen erbij dat hij actief blijft, en na de wending weer het gewone tempo. Of eens 2x verruimen op de lange zijde of diagonaal, dit kan allemaal zowel in stap, draf als galop!
Verder mag je iets meer knik in je ellebogen hebben, hou je bovenarmen mooi naast je lichaam ;)
Voor je zit kan jij bijvoorbeeld oefenen op een zitbal, je rug bol en hol maken, draaien,..
Maar ik vind het er heel ontspannen en zacht uitzien! Dat puntje in de L komt wel hoor!

Succes samen!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:07

Ansie schreef:
Hee Sandra,

Leuk om m'n 'oude' manneke hier te zien!
Typische stofwolken rondom zijn hoefjes ;) Ik ken het.. :roll:
Ik weet hoe lastig het is om hem zo te laten lopen maar de aanhouder wint he! Als het maar niet gespannen wordt, maar zo ziet het er zeker niet uit hoor. Bij mij 'moest' ie ook wel zo lopen maar hij blijft stug volhouden dat hij er niet voor gemaakt is.. :x En tja, als je hem tussen de dressuurpaarden ziet is het toch echt wel een springertje maar het misstaat niet. Daarbij moet een springpaard net zo goed lekker dressuren.

Veel succes nog saampjes en je gaat toch ook nog wel springen met hem he?! Daar geniet ie het meest van haha.

xx

Oh ja, hij is 14 .. ;)

In zijn paspoort wel.... maar in het echie is hij 16 :o

We zullen wel wat gaan springen hoor.. de springcoupons zijn al binnen in ieder geval haha...
Maar voorlopig ben ik eigenwijs en wil ik dat hij eerst de juiste spieren en de goede conditie heeft voor ik hem een parcours binnenrijdt... Dus hoop hem ergens in het indoorseizoen rustig een keer of wat te kunnen laten springen maar ivm de oude blessure wil ik dat beperkt houden...

kroolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:54

Leuke foto's. :) Hij mag wat actiever en jouw schouders mogen wat naar achteren. Verder ziet het er ok uit. :)

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:39

Zitaswoon schreef:
Eerlijk gezegd zie ik hier helemaal geen 'typisch' springpaard...
Ik vind dat je netjes en zacht rijdt (voor zover dat ik dat kan beoordelen vanaf foto's, maar die indruk geef je toch ;) ) en dat het er netjes uitziet!
Je paard valt zoals gezegd een beetje uit elkaar, maar daar kan je aan werken he! Veel overgangen, constant contact, ik weet niet of je het doet, maar je kan bijvoorbeeld eens proberen om hem voor iedere wending die te maakt te laten terugkomen, wel binnenbeen erbij dat hij actief blijft, en na de wending weer het gewone tempo. Of eens 2x verruimen op de lange zijde of diagonaal, dit kan allemaal zowel in stap, draf als galop!
Verder mag je iets meer knik in je ellebogen hebben, hou je bovenarmen mooi naast je lichaam ;)
Voor je zit kan jij bijvoorbeeld oefenen op een zitbal, je rug bol en hol maken, draaien,..
Maar ik vind het er heel ontspannen en zacht uitzien! Dat puntje in de L komt wel hoor!

Succes samen!

Hoi hoi!

Heel veel overgangen doen we inderdaad, dus we hopen maar dat er langzaam maar zeker vooruitgang in komt!

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:17

Mooi paard, alleen valt hij wel een beetje uit elkaar.
Heb er niet zoveel verstand van, maar met overgangen kan je niet veel mis doen ;)

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:22

Ziet er netjes ui!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:18

Dank je wel!

Jammer genoeg kunnen we de goede dingen nog niet altijd vasthouden...

Vooral de impuls is een heel groot probleem (naast mijn houding); ik heb nog niet 1 protocol teruggekregen waarop geen opmerkingen staan over het gebrek aan impuls...

We rijden dus ontzettend veel overgangen ed in de training, maar het wil nog niet helemaal lukken..

Op het moment staat hij stil, hij heeft een alergische reactie dus heeft allemaal bultjes.. heeft hij al een keertje eerder gehad en de vee arts heeft toen gezegd dat ik er maar beter niet op kan gaan want als de bultjes opengaan is het niet goed... maar je raad het al, de bultjes zijn op zijn schouders opengegaan... dus heb hem vanavond op die plekken gewassen met betadineshampoo en hoop dat het morgen beter gaat met hem... is nu al drie dagen zo dus als het niet minder is morgen bel ik de vee arts maar weer, want het jeukt vrij veel geloof ik en dat verdient hij niet!