Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,
Sabine_Axel schreef:ik heb een haflinger die ook gigantisch sterk kan zijn op buitenritten. was zelf ook niet echt voor scherper bit, maar heb nu een stangetje. gaat super kan gewoon lekker ontspannen rijden met lang teugeltje dus dan heeft hij helemaal geen last van het stangetje. Alleen als hij heel sterk wordt kan je hem is duidelijker corrigeren. Bij mij helpt het heel goed en kan nu lekker ontspannen met lang teugeltje in het bos rijden!
Denisee11 schreef:Sabine_Axel schreef:ik heb een haflinger die ook gigantisch sterk kan zijn op buitenritten. was zelf ook niet echt voor scherper bit, maar heb nu een stangetje. gaat super kan gewoon lekker ontspannen rijden met lang teugeltje dus dan heeft hij helemaal geen last van het stangetje. Alleen als hij heel sterk wordt kan je hem is duidelijker corrigeren. Bij mij helpt het heel goed en kan nu lekker ontspannen met lang teugeltje in het bos rijden!
Ik heb dat ook met me Fjord, heb er nu ook een stangetje inhangen en het gaat veel beter. Je kan het altijd proberen toch?
kiddes schreef:Zou een danger bit wat zijn,is gewoon een dubbelgebroken bit maar werkt als een stangetje als je hem corrigeert,en nee momenteel werkt de martingaal niet voldoende als hij de kop zover omhoog doet,met een martingaal kunnen ze dat nog gewoon namelijk!!maar zit ook aan een thiedeman te denken anders welke gaatje hebben jullie de thiedeman dan zitten want je hebt drie ringetjes aan de teugel zitten..
Ps;hoe kan mijn paard zo in een keer sterk zijn op buitenrit na 4 jaar,kan dat van het voer of gras komen lijkt me sterk toch

.
En de ervaring leert dat het niet uitmaakt wat voor bit je gebruikt, als hij wil rennen en trekken dan doet hij dat toch wel. Mijn paard ben ik nu dan ook aan het bijbrengen dat ik zijn veilige punt ben wanneer er wat engs (duiven die zomaar ineens opvliegen uit een greppel ofzo
) ben, zodat hij bij mij blijft. scheelt een hoop gemiep en getrek. kiddes schreef:Mijn Paard is af en toe erg sterk buiten,vooral als hij iets engs vind,dan houdt die echt vast met de kaken en hoofd hoog in de lucht,rijdt met een dubbelgebroken bit doe ik al jaren trouwens,een martingaal reed ik altijd mee buiten,maar voor nou te weinig te vertellen.de een zegt pak een schterpere bit,maar daar hou ik niet zo van,dan wordt hij nog harder in de mond,en zekers ik hem al 4,5 jaar hier mee rijdt,of de slof eraan ik denk dat het de tijd van het jaar is,wat hadden jullie gedaan?
Sassol schreef:Wat ook een tip is om bitloos te gaan rijden. Als je paard namelijk wegrent en jij hangt in zijn mond, krijgt ie pijnprikkels en daar rennen ze intuïtief voor weg, zou ook kunnen verklaren waarom hij z'n hoofd omhoog gooit.
Succes!