Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

0Nanneke0 schreef:Ik heb les hoor! Die zegt dat hij het erg moeilijk vind om te ontspannen (rug) en daarom. Alleen ik vraag nu jullie meningen. Ook is het niet de bedoeling om hem naar het Z te rijden. Lezen is blijkbaar erg moeilijk haha
monya schreef:Deze paarden zijn meestal nog niet in balans en niet krachtig genoeg om enige afbuiging in de hals (lees: door druk op de teugels) te kunnen verdragen. Daarnaast zou het ook niet moeten, er is namelijk geen druk nodig als een africhting correct is, er moet van achteren uit gereden worden.
Om een jong dier te leren met het bit om te gaan en dus het eventuele contact te accepteren, kun je beter vanaf de grond werken: naast het paard links en rechts druk nemen op de teugels, paard geeft na door een knikje in de hals, jij laat direct de teugel los. Eventueel het inschakelen van een dubbele longe, Etc.
Als hij dan alsnog moeilijk gedrag vertoont op het moment dat je rijdt dan ligt het dus niet aan het bit maar aan fysieke pijn, balansverlies, verkeerde rijstijl.
Miss_Malfoy schreef:monya schreef:Deze paarden zijn meestal nog niet in balans en niet krachtig genoeg om enige afbuiging in de hals (lees: door druk op de teugels) te kunnen verdragen. Daarnaast zou het ook niet moeten, er is namelijk geen druk nodig als een africhting correct is, er moet van achteren uit gereden worden.
Om een jong dier te leren met het bit om te gaan en dus het eventuele contact te accepteren, kun je beter vanaf de grond werken: naast het paard links en rechts druk nemen op de teugels, paard geeft na door een knikje in de hals, jij laat direct de teugel los. Eventueel het inschakelen van een dubbele longe, Etc.
Als hij dan alsnog moeilijk gedrag vertoont op het moment dat je rijdt dan ligt het dus niet aan het bit maar aan fysieke pijn, balansverlies, verkeerde rijstijl.
Amen!
En, Ts, ik lees tussen de regels door.