Eerst: dit is jammer genoeg niet mijn paardje! Maar wel een paardje dat ik rij
Ze is een bwp van 10 jaar maar staat nog maar zo’n 2 jaar onder het zadel (kreeg ook nog een veulentje in die tijd!) Is pas zeer laat zadelmak gemaakt en leerde dus wrs mede hier door zeer traag! hoewel ze nu met sprongen vooruit gaat

Toen ze pas onder het zadel stond liep ze met haar hoofd in de sterren, spande ze alles op (vooral ondernek) en had moeite met bochten.
Het heeft lang geduurd eer ze eindelijk onder het zadel wou ontspannen maar het gaat steeds beter!
Ze is nu echt soepel aan het worden en voelt heel aangenaam! En ook wijken, schouderbinnenwaarts, galopwissels,.. beginnen te lukken. Wel spant ze bij iets wat ze moeilijk vind of bij het minste dat ze verschiet direct terug haar ondernek.
(s’avonds en voor ze de wei op mag weeft –vooral sinds haar veulen van haar weg is- veel in haar stal kan dit ondernek bevorderen? En wat kan ik er aan doen? Ze gaat elke dag op de wei, heeft veel afwisseling en staat altijd op een dikke laag stro..)
Hier wat foto’s

vroeger!
(keek net en zag dat ik op het foute been reed;) )

met het veulentje
ze begon te ontspannen, maar het werk was nog zeer licht wegens trg opbouwen
en dit prachtige schimmel hengstje is trouwens al helemaal grijs geworden

net beloning (moet wel letten op rechtzitten! )

recenter!
(zat hier wel op springmaat, want was ondertussen ook aan het springen (amper fotos van) )

comm. mag
(moet wel letten op rechter zitten)