Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb je daar tips voor? om dat voor elkaar te krijgen?

Tozalin schreef:zweepje en bijtikken dan. je hoeft dan niet hard te slaan maar net aanraken doet meestal al wonderen.

wie weet komt ie nu van pas... zij schreef:ik weet wel wat goed is voor de achterhand, maar hoe krijg ik hem ACTIEF tijdens WANDELEN...
met rijden is het een beetje extra aansporen en mijn paard loopt prima. maar meestal doet ze dat al vanuit zichzelf. alleen aan de hand niet.

zij schreef:ik weet wel wat goed is voor de achterhand, maar hoe krijg ik hem ACTIEF tijdens WANDELEN...
met rijden is het een beetje extra aansporen en mijn paard loopt prima. maar meestal doet ze dat al vanuit zichzelf. alleen aan de hand niet.
lailapri schreef:Wat betreft de bandage bedoel je daar de bodywrap mee? Deze is meer om het paard eraan te herrineren dat het een achterkant heeft waardoor hij deze beter gaat gebruiken als bij de passoa dat als hij loopt de lijntjes voor in de mond gaan spelen en bewegen etc.
Ik heb kreupele honden en paarden gezien die met een bodybandage/bodywrap redelijk regelmatig gingen lopen omdat ze meer met hun hele lijf gingen lopen. Zodra je hem dan af deed was dat weer weg.
Don_Zhivago schreef:waarom moet dat paard zo actief lopen met een wandeling, als hij het tijdens het rijden prima doet, mag hij toch ook wel eens een dagje rust met een lekkere ontspannen wandeling..
en wat wil je eruit halen, stel dat het je gaat lukken??