de titel is wat vaag, maar ik kon geen passende titel verzinnen

ik kwam weer eens een zeer boeiende site tegen op internet. daarop stond het volgende stukje geschreven:
Citaat:De schouders zijn smaller dan de heupen. Als je je paard over de hoefslag rijdt, zal hij met zijn schouders en heupen aan de wand kleven en dus scheef zijn.
![]()
Het binnenachterbeen wordt dan naast het zwaartepunt geplaatst en hij stuwt hierbij naar het rechtervoorbeen. Dit ziet er zo uit, als in het plaatje. De rode lijn geeft de plaatsing van het binnenachterbeen naast de massa aan. Door op deze wijze over de hoefslag te rijden, wordt de natuurlijke scheefheid van het paard versterkt en kan tot overbelasting van (zoals op het plaatje) het rechtervoorbeen leiden.
ik zeg: zit wat in!
maarrrr... wat houdt dat in met buitenrijden? is het dus zo dat als je NIET bewust aan het rechtrichten bent in de bak, dat je dan beter buiten kunt rijden? daar kan het paard niet kleven? en dus wordt de natuurlijke scheefheid niet VERSTERKT... (tenzij je scheef zit, maar dat zou precies het zelfde zijn als in de bak?)
vroeg mij af of mijn redenatie klopt of pure onzin is en ik het blijkbaar gewoon niet snap

stukje tekst staat trouwens op http://www.paardenrechtrichten.nl/acade ... chte_lijn/
ben er nu ook wel benieuwd naar.