Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MelodyT schreef:8 jes ga ik eens proberen alleen Melody is er wel zo 1 die gelijk misbruik maakt van een langere teugel,waardoor ik daarna weer meer moeite moet doen haar eronder te krijgen.
Ze pakt het ook goed op maar ze mag net wat meer los worden daarin,dacht misschien zie ik wat oefeningen over het hoofd.
Keertwending kan ze nog niet...
aeolusnr1 schreef:Een paard maakt geen misbruik, die neemt de vrijheid die jij haar geeft, het is hier dus niet het paard die in de fout gaat. En toch zou het ook met langere teugel ook moeten gaan, das net de uitdaging aan paardrijden he, jezelf zo verbeteren dat het uiteindelijk lukt.
Keertwending kan ze nog niet, wat zeg je daar ???? Ieder paard kan dat natuurlijk wel, ga maar eens op de weide staan en kijk als ze aan het ronddollen zijn, dan kunnen ze eigenlijk alles, je zou versteld staan, zelfs de hogeschool sprongen, maar het is natuurlijk wel moeilijk om het ook gedaan te krijgen op jouw vraag, en dus ook onder het zadel. Ook hier weer de ruiter moet het goed aanbrengen, en het zo draaien en kneden tot het paard begrijpt wat jij van hem vraagt, leer rijden, en voel hoe je paar reageert, en daar dan steeds eerlijk op reageren.
Rijden is eigenlijk altijd actie en reactie.
succesMelodyT schreef:8 jes ga ik eens proberen alleen Melody is er wel zo 1 die gelijk misbruik maakt van een langere teugel,waardoor ik daarna weer meer moeite moet doen haar eronder te krijgen.
Ze pakt het ook goed op maar ze mag net wat meer los worden daarin,dacht misschien zie ik wat oefeningen over het hoofd.
Keertwending kan ze nog niet...