Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liesje_waal schreef:doet hij dit ook op 1 hindernis?
zo ja heb ik mischien wel een tip.
ik heb ook een pard gehad dat 100 km eropaf ging en met 200 eruit.(lijntjes springen)
ik kon niets meer dan alleen maar hopen dat ze gewoon ging springen.
ik hbe de volgende dat 1 hindernis neer gezet gewoon een laag kruisje.
met een grondbalk ervoor.
op mischien 10 meter van de a of c vandaan
en 10 meter van a of c recht tegenover de hindernis ook 1 balk neer gelecht.
de eerste paar keer ging ze vol gas over de hindernis heen en ik wilde haar gestopt hebben voor de balk op de grond
dit pakte ze snel op en kon ze steeds sneller tot stilstand brengen.
probeer dit ook voor de hindernis,kom gewoon in draf in en later als ze in draf rustig op jouw kan wachten ook in galop
probeer het paard trager te krijgen maar wel vlug aan de hulpen te houden
blijf zelf ontspannen zitten en praat een beetje tegen je paard
dit hielp bij mij erg goed en kon later gewoon een lijntje springen zonder vol gas te gaan.
hoop dat je het snapt ben niet zo goed om het via de pc uit te leggen
su6
ponyparadijs schreef:Je pony moet leren wachten. Dat is het probleem. Nu neemt jou pony de beslissingen in het parcour.
Heb je wel eens in-uitjes geprobeerd?
Of balken verspreid op de grond en dan halt houden voor de balk. Dan in ontspannen stap over de balk. Dan ontspannen draf. En daarna ontspannen galop. Gaat dit goed. Het zelfde met een kruisje proberen.
En dan uit eindelijk meerdere hindernissen in de bak.
Heeft ze het probleem echt alleen op wedstrijden dan kan het ook zo zijn dat jij haar te veel het gevoel geeft dat ze de leiding van je over moet nemen. Door de zenuwen zou het kunnen zijn dat ze jou te twijfelachtig vindt en daarom zelf gaat beslissen wat ze gaat doen.