Rob is nu 6 jaar. Ik verzorg hem nu ruim een jaar, waarbij ik 2x per week iets met hem doe. We doen veel grondwerk, wandelen, longeren en natuurlijk kruip ik ook op zn rug. Eens per twee weken heb ik les. Tijdens die lessen werken we voornamelijk aan mijn zit en houding (en daar hebben we flink werk aan!), en Rob reageert daarop door goed te gaan lopen.
Ons niveau is ehh... eigenlijk nog niets. We werken vooral in stap en draf aan ontspanning (bij paard, maar vooral ook bij de ruiter) maar we hebben verder geen wedstrijdambities.
We hebben geen bak, daarom rijden we op de wei.
Eigen commentaar...
- armen vanuit mn schouders meer ontspannen (en de rest van mn lichaam ook...:S)
- soms leg ik mijn onderbenen te ver naar voren
- tijdens het lichtrijden gooi ik mezelf naar voren (zie hiervoor ook mijn topic probleem met lichtrijden op RT-problemen)
Houden jullie het lief... Tips zijn bijzonder welkom!

instappen vanuit de verte.

inzetten grote volte... Rob zal zich even van zn beste kant laten zien met die tong uit zn mond.

braaf.

Er zit een spook in deze hoek. Moet er zelf dan heel erg op letten dat ik niet met hem mee ga, maar gewoon rustig, kalm en ontspannen blijf.

nog meer stappen. Zie dat ik ook wel wat meer op mn tenen mag letten...

het eerste drafje, nog doorzitten.

ho! een spook! langs de slootkant.

Lichtrijden. Hier ga ik dus al voorover zitten...

inzetten kleine volte. En daar gaat mijn onderbeen.

Even een stukje stappen tussendoor (ik kan heus wel recht zitten!!)

En daar komen we weer aandraven!

soms denk ik dat ik het nooit leer... HELP!

Nog een volte in stap, netjes kijken waar ik naartoe wil, want dan volgt Robje eigenlijk automatisch al.

en de laatste overgang van draf naar stap.
Bedankt voor het kijken!
Groetjes, Lacuna

Je zit je pony niet enorm in de weg op de foto's (zijn natuurlijk moment opnames) en je doet enorm je best, de rest heeft tijd en goede begeleiding nodig.