Akino @ Buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kladversie

Akino @ Buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:51

Hoihoi,
Met Hemelvaart/Pinksteren gaan wij altijd op vakantie naar SVR-camping 'De Kastanjehoeve'.
Daar hebben ze altijd een aantal paarden en je mag daar ook rijden. Nu heb ik daar ook gereden.
Akino is een (te dunne) schimmelruin van 4 jaar. Akino is zo dun omdat hij luchtzuigt, ze werken eraan.
Akino kan ook niet tegen het bit en daarom rijdt ik met halster. En het allerstomst: ik was mijn chapschoenen vergeten,
vandaar mijn gympen tijdens het rijden, daar geen commentaar op aub.

Akino is een paard met een eigen willetje en het duurt heel lang voordat hij je erop laat. In dat opzicht was het best goed wat ik in twee weekeinden heb bereikt. Nu moet je weten dat ik pas sinds 2 maand les krijg van een instructrice die op je houding let, mijn vorige jaren waren allemaal instructrices die keken of je de figuren goed reed. Daarom is mijn houding nog best wel slecht!

Akino gaat tijdens het draven altijd met zijn hoofd omhoog en gooit dan de oren in de nek. Hij loopt hier voor zijn doen echt ontspannen.

Het zijn niet veel foto's, maar ik wil hem niet te veel uitputten ivm dunheid en daarbij;
het zou allemaal hetzelfde zijn geweest omdat we veel overgangen draf-stap hebben gemaakt,
daar heeft hij moeite mee.

Eigen commentaar:
- Hakken naar beneden en tenen naar binnen
- Handen rechtop houden
- Knik in de armen bewaren en onderarmen dragen

Let op: Commentaar geven mag, maar opbouwend en niet op het paard. Het paard is niet van mij en ik zal er nooit meer op rijden waarschijnlijk. Geef op mijn houding commentaar alsjeblieft, hij is zo slecht ik wil hem verbeteren!!!

[1] Beugels op maat maken moet ook gebeuren...
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve042.jpg

[2] Even lekker instappen.
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve031.jpg

[3] En aandraven maar! Zie hier het hoofdprobleem..
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve035.jpg

[4] Nog steeds aan het draven.
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve039.jpg

[5] Even galoperen!
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve034.jpg

[6] Je ziet hem denken.. Zucht...
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve037.jpg

[7] En na het rijden gaat m'n dondersteen de wei weer in!
http://i617.photobucket.com/albums/tt259/Kladversie/kastanjehoeve017.jpg

Ik hoop dat jullie hem leuk vinden, ik iig wel!
Hij is niet de mooiste maar wel de liefste!

Knuffel, Kladversie!

SORRY DAT HET LINKS ZIJN MAAR WAREN TE GROOT VOOR IMG CODES

Marloes

Re: Akino @ Buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:58

Wat een leuk paardje! Hij is inderdaad wat dun, gelukkig wordt er aan gewerkt!
Een tip, als je de teugels vast maakt zou ik ze anders doen, nu zitten ze aan de voorkant van de ring van het halster (Aan de kant van z'n neus) Als je ze vast maakt aan jouw kant zeg maar, trek je dat halster niet zo raar als je stuurt ;)
Is een beetje lastig uit te leggen, zal even een foto zoeken!
http://i626.photobucket.com/albums/tt347/Love_Sanne/IMG_0091.jpg
Het is een vreselijke foto, maar dat je teugels zeg maar zo naar je toe zitten ipv omgedraaid ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:01

Ik denk dat dit paard helemaal niet lekker in zijn vel zit. Hij gooit zijn oren in de nek bij het aan draven..dan heeft ie waarsch. ergens pijn! Verder vind ik de foto's ook niet HAW waardig dus ik heb verder ook geen commentaar

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:02

jaa daar heet love_Sanne gelijk in!
zo trek je het halster helemaal naar achter toe!
verder heeft ze een apart mooi koppie :D

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:03

Ik ben het helemaal met Jeanine eens, kijk eens goed naar zijn lichaamstaal, de stand van zijn oren, de weggedraaide ogen en vergelijk dit met de foto in de wei. Met rijden zit hem iets dwars.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:03

Jeanine84 schreef:
Ik denk dat dit paard helemaal niet lekker in zijn vel zit. Hij gooit zijn oren in de nek bij het aan draven..dan heeft ie waarsch. ergens pijn! Verder vind ik de foto's ook niet HAW waardig dus ik heb verder ook geen commentaar

Hier zit ook weer wat in,
misschien moet je je zadel ofzo eens na laten kijken, of dat wel goed ligt?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:06

ik ben het eens met jeanine84 ;)

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:17

Oké.
Het is ten eerste niet mijn paard, maar het zadel wordt er zo maar op gegooit idd. Daar wordt niet naar gekeken ofzo. Ik zou hem graag willen kopen om verder met hem te gaan maar ik heb geen stalling :( als ik stalling had dan konden we hem kopen maar stalling is te duur... hij rijdt nooit alleen als er vakantiegasten zijn. ben het met jullie eens! nu ik er zo naar kijk.. Oh, oliebol, wat heb ik gedaan? straks heeft hij heel veel pijn door mij :'(

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:22

Ik vind je houding niet slecht hoor.
Idd wel zonde van het paardje, 't is een leuk ding.
Je kunt hier verder niets aan doen idd en ik snap dat je hem wilde verbeteren, maar ik weet alleen niet of dit wel de goeie manier is. Want zoals al eerder gezegd, als je naar zijn lichaamstaal kijkt..
Verder zelf nog even teentjes naar binnen draaien & handjes meer dragen! :)

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:24

@ noekk_: Dankjewel! De eigenaar vind hem echt heel erg lelijk... De eigenaar zei, dat doet hij altijd trek je er niks van aan.. vind het echt dom van mezelf dat ik niet beter heb gekeken!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:31

nou ik vind em zeker niet lelijk, maar tijdens rijden lijkt het idd dat hem iets dwarszit om het zo maar te zeggen!
Ik vind em wel een beetje dun eerlijk gezegd.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:37

@ Maritdegroot:
lees de eerste post. Akino is idd te dun. Dat komt door het luchtzuigen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:35

En van luchtzuigen hoeven ze dus helemaal niet mager te worden.
Het paardje maakt onder het zadel echt een 'ongelukkige' indruk.
Het zadel lijkt niet te passen, ligt voor te laag voor zover ik op de foto's kan zien en wipt achter omhoog (zie galop foto).

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:41

Sorry, maar ik vind het er niet lekker uitzien. Dat van de yeugeld klopt inderdaad, zo trek je alles scheef, ik krijg sowieso het idee dat je op deze manier niet echt veel te vertellen hebt. Ik vind je zadel te klein ;)

Edit: ik vind het zadel voor jou te klein.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:47

@ Levine & Aslo: Het zadel is voor mij te klein omdat het niet mijn pony is maar een pony op een vakantie boerderij waar ik dit jaar was. Dus ze kunnen moeilijk voor mij een zadel gaan aanschaffen. En ik zie nu ook in dat voor hem het zadel te klein is; ik zal eens met de eigenaar contacten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 06:29

Het zadel is op zich niet te klein voor de pony, maar voor zover ik kan zien past ie gewoon niet. Heb de indruk dat het zadel voorover zakt en dus op de schoft drukt, dan is veelal de boom te wijd. Voor jou zelf oogt die wel te klein. Maar nogmaals, das vanaf deze foto's wat lastig te zien. Als je erop zit moet je makkelijk je hand tussen schoft en zadel kunnen steken.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:12

Volgens mij past het idd niet. Het lijkt mij ook dat hij ergens pijn heeft, aan zijn reacties te zien. Maar hier leer jij weer van. Om volgende keer op een ander paardje te stappen of naar een andere stal te gaan. Ik vind het wel een apart paardje om te zien :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:10

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je hebt te weinig foto's geplaatst. Op RT-HAW verwachten wij dat je minstens 5 foto's plaatst waarop rijtechnische commentaar gegeven kan worden. Daarnaast verwachten wij ook dat de foto's zichtbaar zijn. Onder deze link vind je hoe je de foto's op een eenvoudige manier kunt verkleinen: foto's verkleinen