Haflinger Condor @ L2 dressuur wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xCondor

Haflinger Condor @ L2 dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:56

Hallo! :D

Afgelopen zondag en maandag heb ik wesdtrijden gehad met mn verzorgpaardje Condor! :D
Dit was de eerste keer L2! :D
Zondag zijn we 2x 1e geworden met 187 en 185 punten, en maandag zijn we 2x 1e geworden met 193 en 198! :D
Ik ben erg trots op hem :D
Let maar niet op mijn rotkop :P Dat is normaal als ik op een paard zit :P

1. Binnenkomen
Afbeelding

2. Middendraf
Afbeelding

3. Net middenstap gehad, ff teugels op maat maken :P
Afbeelding

4. Ineens een hele dikke kont :P
Afbeelding

5. Wijken
Afbeelding

6. Galop
Afbeelding

7. Draf
Afbeelding

8. Braafpaardje
Afbeelding

9. Draf
Afbeelding

10. Overgang van draf naar stap
Afbeelding

11. Halt
Afbeelding

12. Galop (beetje verzameld :P )
Afbeelding

13. Superpoonie!
Afbeelding

14. Braaaaaf!
Afbeelding

15. Klaaar! :D
Afbeelding

Zelf heb ik nog wel eens het probleem dat ik mn teugels laat glijden, en mn handen houd ik niet fantastisch rechtop, en ik trek mn hakken teveel op.

Be nice! O:)

Romyv

Re: Haflinger Condor @ L2 dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:04

leuke foto's!!! en geweldig dat jullie zo hard gaan in de wedstrijden, echt ongelovelijk gewoon!

Nu je al halverwege de L2 bent, moet je toch gaan werken aan meer activiteit vanuit het achterbeen, de verzameling en oprichting.. Wat die nu doet is inknikken in zn kaak maar hij komt onvoldoende omhoog vanuit zn schoft. Dit betekend dat die achter veel meer moet gaan zakken en sneller zal moeten worden.

Rij eerst meer buiging in het achterbeen en maak hem snel aan je hulpen, vervolgens sluit je hem meer door en laat je hem van achter naar vore toe vertrekken en dan heb je hem waar jehem moet hebben. Je instructrice kan je vast wel helpen bij hoe je dit voor elkaar moet krijgen, anders kan je me ook een PBtje sturen!

succes en op naar het M!

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:07

Dankje Manon! :D

Ik zal eerlijk zeggen, ik ben al een heel stuk onderweg met het opgericht laten lopen, maar liet hem hier nog even iets dieper lopen, loopt hij net iets meer losgelaten over zn rug :)
Ik zal er zeker aan werken! :D

Ik ga het vrijdag even overleggen met mn instructrice, en anders hoor je het nog! :D

Dankje! :D

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:17

Hee wat leuk een haflinger in 't L2!
Jullie gaan lekker, hij loopt er lekker bij.
Wel nog wat meer activiteit van achter zoals al gezegd, verder vind ik 't een fijn, rustig beeld geven! :D

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:23

Tuurlijk kunnen hafjes het wel!
L2 super joh, jullie komen vast wel verder :D leuk beestje onder je kont

Omdat het toch een HAW topic is, zou ik je tips willen geven voor je houding, hakjes laag teentjes naar binnen haha ik zit er zelf ook mee haha.
Voor je paardje werken aan een wat actievere achterhand inderdaad, hij komt bij sommige foto's zwakjes over tips om dit voor elkaar te krijgen is al gezegt. Succes! :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:26

Haha wat heb jij een rooie kop :D
Ik vind het een hele leuke combi. tip misschien je handen wat dichter bij elkaar brengen, maar eigenlijk mij stoort het niet.
Succes op de wedstrijden!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:47

het ziet er wel leuk uit.
maakt hij zich erg sterk? zie hem op meerdere fotos met ze mond een stukje open

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:31

chanjelte: Dankje! :D

noekk_: Dankje! :D

LoTjE22: Natuurlijk kunnen hafjes het :D Dankje! :D Je hebt gelijk! Als ik mn hakken dan is naar beneden heb heb ik ook gelijk kapstokken :P Inderdaad de achterhand, dat mag een stuk actiever, sterker nog, als ik mn zweepje er niet bij heb heeft hij soms helemaal zoiets van doe het lekker zelf. Maar vandaag ging het ook super goed! :D

AaronYve: Haha ja inderdaad! Dat is normaal bij mij :P Altijd als ik aan het rijden ben, of bijv. gym heb op school, heb ik een rooie kop waar je u tegen zegt :P
Ja inderdaad! Ik ben al een heel eind verder met mn handen, dit paard is aangeleerd op zijn binnenteugel nageeflijk gereden te worden, dus dat is er nu redelijk uit, maar om toch echt het hele loslaten in zn rug te hebben zet ik mn handen af en toe nog breed, te breed, ik zal er aan werken, puntjes op de i! :D Dankje! :D

orienta: Ja dat doet hij nog wel eens! Minder als eerst, want dan trok hij je zo uit het zadel, maar bijv. op alleen zwaar zitten, hij gaat wel terug, maar niet genoeg, en niet snel genoeg. En dan maakt hij zich ook nog wel sterk, gelukkig heel veel minder als 2 jaar terug, maar toch, eruit is het niet. Maar we komen er wel :D Dankje! :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:59

gelukkig maar dat het minder word
oefenen oefenen oefenen,je kan nooit genoeg tempowisselingen doen :P
maar gaat wel goed komen denk ik! :o

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:36

Ja dat denk ik ook! :D Ga zo weer ff lekker oefenen, en indd zijn die tempowisselingen belangrijk ja :)

Hihi ik moet altijd wel lachen, want je rijd 2 voltes in galop, eigenlijk 4 per proef, maar hij gaat op de volte in de proef altijd middengalop (indd, fout bij mij zelf, maar gelukkig al minder :) ) Dus toen vroeg ik hem gewoon meet verzameld, ineens voel je hem gewoon zakken, dat is toch wel gaaf hihi :P
Dankje! :D