Met manegepaard La Duroda @ FNRS-proefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met manegepaard La Duroda @ FNRS-proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:20

Toch maar weer een keer een topicje na lange tijd van mij op een paard.

Over la Duroda en mij: Ik rijd dit paard alleen met wedstrijden, dit is nu de 2e wedstrijd met haar. In de lessen rijd ik een ander paard maar die schijnt niet zo fijn te zijn met wedstrijden, vandaar dat ik die met la Duroda rijd. Ik rijd nu B/L niveau in de lessen, het proefje is op B niveau. Ik heb voor deze wedstrijd niet kunnen inrijden helaas, moest haar meteen overnemen.

Waar ik mee bezig ben: In de lessen zijn we veel bezig met tempocontrole, zijgangen en nageeflijkheid. Dit gaat eigenlijk prima, in de lessen dan, met wedstrijden laat het nog te wensen over, doordat ik een ander paard rijd die ik dus verder nooit rijd. En we zijn veel met mijn beenhouding bezig, ik heb last van mijn knieën waardoor het moeilijk is m'n tenen naar binnen te houden en mijn hakken uit te drukken.

Mijn problemen: Tja, mijn beenhouding dus. Verder is dit paard een snelle en vooral alleen in de bak wat sterk en rennerig.

Het was trouwens de F6B en ik ben 5e geworden met 223 punten. :)

Een filmpje van het proefje: http://www.youtube.com/watch?v=8EbsyNTudgc

En nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even het paard waar ik in de lessen mee rijd: Iris. Slechte momentopname want ze was net aan het hyperen dus ik zette haar op een volte, maargoed, het geeft een beeld.
Afbeelding

Tips zijn natuurlijk welkom. :)

CeesRinko

Re: Met manegepaard La Duroda @ FNRS-proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:21

je rijdt leuk! :D ik vind alleen het paardje iet wat aan de schrale kant.

gefeliciteerd met je 5de prijs! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:38

Dankje! Ze mag idd wat voller, ben ik het wel met je eens. Ligt deels aan haar bouw, maar ze heeft er idd wat te weinig op zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:15

Verder nog iemand?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:19

Leuk paard!
Misschien af en toe je tenen meer naar binnen, maar het kan ook een momentopname zijn.
Verder vind ik het er heel netjes uitzien, vooral als je haar verder nooit rijd!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:33

Ziet er zeker niet verkeerd uit hoor!

Zou volgende keer wel je beugels gaatje langer doen - al zie ik op je laatste foto dat je ook daar nog de neiging hebt in een stoelzit te vallen. Probeer je bekken iets te kantelen - kont naar achter duwen, bovenlichaam naar voren, als het ware.

Verder lijkt het of je iets de teugels gebruikt voor je balans, je hebt je handen niet altijd stil. Dat is bijvoorbeeld duidelijk te zien als je terugkomt uit de rechtergalop, of bij die gebroken lijn.

En je benen ook zelf bewust lang houden..heb het idee dat je af en toe je hakken en/of knieën wat optrekt. Maar dat zeg je zelf natuurlijk ook al. :)

Maarre..het ziet er écht best heel netjes uit, hoor!

suusje_laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:09

Ziet er goed uit! je kan ook heel netjes zitten +:)+ verder eigenlijk geen commentaar ;)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:29

Hee Juul! :D
Probeer je handen wat stiller te houden, vooral bij het doorzitten ;)
Zijn dat je nieuwe laarsjes? :)
Toch wel leuk die vijfde plaats, of niet?! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:29

Thanks allemaal! Over m'n benen stond in de beginpost. :) Verder heb ik idd wat moeite met m'n balans op zo'n groot paard. :j

Irene ja zijn m'n nieuwe laarzen. :D

Niikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:09

Mooie laarzen hoor! ik vind het er ook goed uitzien!
Ik zou idd je benen langer houden en beugels ietsjes langer doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:38

Thanks! Maar das ook weer een balansprobleem dat korter zitten. Ik heb niet zoveel steun met m'n benen daardoor heb ik het idee dat ik 1 gaatje korter wat steviger zit..