Flippie @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Suus17_

Flippie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:09

Sinds donderdag heb ik m´n nieuwe zadel, dus daar moesten maar eens foto´s van gemaakt worden. Ik moet nog best wel aan het zadel wennen, vandaar ook dat m´n houding best wel bagger is.
Ik moet er vooral aan denken dat ik m´n been op de volte (vooral rechtsom) op z’n plek houd, en linksom op de volte heb ik er moeite mee m’n binnenhand te ontspannen en met m’n buitenhand contact te houden.
Verder moeten we hard aan de ontspanning werken. Ik trek ‘m met opzet niet met z’n kop in de krul, omdat hij moet leren op eigen benen te lopen, en ik moet leren dat ik ‘m los durf te laten. Ik reed ‘m altijd heel strak, en als ik m’n teugels dan maar een beetje los deed, schoot hij ervandoor. We zijn nu aan het oefenen dat hij zelf in m’n hand loopt, en dat ik niet trek. Zeker in de galop is dit nog erg moeilijk (is ook wel te zien op de foto’s).
We hebben verder geen niveau, ik hoop in januari wat B wedstrijdjes te kunnen starten, maar dat wachten we nog maar even af.
Nouja, kijk en oordeel zelf :)

1Afbeelding

been op z’n plek houden, recht zitten en schouders naar achteren doen!
2Afbeelding
3Afbeelding

4Afbeelding

Ontspannen + op m’n kont gaan zitten
5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

Netjes ontspannen, maar buitenhand moet lager
9Afbeelding
10Afbeelding

11Afbeelding

Buitenhand lager!
12Afbeelding

Galopje, veeeeeeeeel meer ontspannen + niet zo vreemd gaan zitten, wel mooi bergopwaarts.
13Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Een berichtje zou leuk zijn (:

kaytjeeee

Re: Flippie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:56

Ziet er leuk uit! Let wel op je buitenhand, die moet je wat lager houden:P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:00

zadel ook nog een stukkie naar achteren toe leggen?
lijkt net of je zadel namelijk nog op de schouder ligt
zo krijgt je paard wat meer bewegingsvrijheid als je je zadel er goed achter houd.
( nu zie je dat de bovenkant van het schouder onder het zadel ligt,?)

mooi paard trouwens!
let er inderdaad goed op dat je op je kont zit,lekker trots op je paard zitten, je hebt een mooi dier onder je hoor! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:34

Ik vind het allemaal nog wel meevallen hoor. :j Ik zie een paard wat op sommige plaatjes al mooi lengte in de hals neem aan het bit komt.

Op sommige foto's zit je netjes, op anderen leiden je benen een eigen leven, maar dat had jezelf ook geconstateerd. :D Let verder op je handen, je draagt ze mooi maar ik zie een knik in je pols, probeer je polsen iets naar buiten te draaien zo krijg je een zachtere verbinding met de mond die mooi mee blijft veren.

Verder goed voor je uit blijven kijken, zo voel je veel beter wat er onder je gebeurd en kun je sneller reageren.

Ik ben heel benieuwd van je les hebt. :)

Edit; mooi zadel heb je trouwens. :D

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:43

Ik vind het niet zo'n geweldige houding :) Je geeft zelf ook aan wat je moet verbeteren.. Hoop dat je er ook wat mee doet ;)
maar wel leuk paard!

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:46

Op sommige foto's nog wat niet uitgedrukte hakken. Ook zie ik nogwat piano handjes
Je hebt wel een heel mooi zadel!:D

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:36

leuk paardje.
aan je benen moet je zeker werken.
en mischien moet je, je beugels een gaatje langer doen.
en je zadel kan iderdaad eer stukje naar achteren

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:25

leuk en mooi paard !
ik vind het er netje uitzien ! maar ben het ook met de bokkers boven mij eens.

trouwens een mooi zadel ;)

ptatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:37

leuk paardje :D
ik vind jullie wel leuk bij elkaar passen :o

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:45

Ik denk op je foto's te zien dat jouw eigen balans ver te zoeken is... hoe voelt dat voor jou zelf? Denk dat je veel vlieguren moet gaan maken, gewoon echt veel gaan rijden. Verdiep je eens wat in centered riding, genoeg info op het net te vinden, dan zie je de effecten die je balans heeft op je paard en ik denk dat je daar veel voordeel uit kunt halen. Ligt je zadel wel goed, ligt het daar niet aan? Ik zou eens een ervaren rijder een stukje je paard laten rijden en die laten zeggen of het zadel hem/haar lekker doet rijden (nog afgezien van hoe je paard het doet, dat kan een ervaren rijder prima gescheiden houden). Ik krijg gewoon het idee bij het bekijken van je foto's dat je helemaal niet zo lekker zit, en je jezelf daarom in allerlei bochten / allerlei kanten op wringt...

Wil nog toevoegen dat je buitenhand veel minder moet doen, die werkt veel teveel terug, probeer eens als uitgangspunt gelijke druk op beide teugels te nemen en rechtuit te gaan, en dan bij een wending met je buitenhand toe te geven i.p.v. met je binnenhand te nemen, dat geeft een compleet ander beeld en een eerlijke wending zonder teveel ingebogen hals. Maar dat is een echt heel veel gemaakte fout (ook bij mij de meeste van mijn rijdjaren :-)).

Je uitgangspunt van je paard op eigen benen te laten lopen is super! Echt top dat je die overstap hebt gemaakt.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:56

Ts heeft net een nieuw wow zadel aangeschaft zoals je kan zien/lezen ;)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:25

Prachtig zadel zeg!

Wat ik ook zie is dat je in wendingen je bovenlichaam naar binnen draait. Probeer recht boven je paard te blijven zitten.

Ik heb sinds maart een nieuw zadel en heb ook echt moeten wennen, dus ik weet hoe het voelt. Ik maakte de overstap van vzh naar dressuur dus moest ineens met nog langere beugels rijden. In het begin was mijn houding ook ontzettend bagger, maar gelukkig is nu alles weer goed :)

rachel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:18

Je mag wel wat meer naar achter ziten. Je paard mag wat ronder. Voor de rest leuk paard.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:54

ik vind dat je je handen heel mooi houdt. Mij is altijd geleerd dat je onderarm het verlengde moet zijn van de teugel, en daar ben jij het levende voorbeeld van. toppie +:)+
[edit] alhoewel je bovenarmen iets ontspannender mogen hangen!]

wel vind ik dat je je bekken meer moet kantelen zodat je meer op je kont zit. dat is veel ontspannener en zo heb je ook makkelijker je evenwicht!

Wel een super mooi paard, en het gaat helemaal goedkomen! :D