Sinds 4 weken heb ik een nieuwe ijslander Spuni in mijn bezit. Dus verwacht niet dat ik hem natuurlijk al helemaal door heb tijdens het rijden. Spuni is in z'n vorige jaren altijd goed/proffesioneel getraind langs de weg/in het bos. Daardoor vind hij het wat moeilijk om op het land te lopen ivm buigingen.
Spuni is een vijfganger en een natuurtölter. Doordat Spuni een vijfganger is is hij vrijwel altijd stijf tot je een galopje hebt gedaan. Spuni vind draven op het weiland erg moeilijk vooral in de bochten. Ik zelf wil eerst wachten tot hij wat meer evenwicht op het weiland heeft voordat ik hem heel erg goed ga verzamelen ( laat hem eerst op eigen benen lopen).
Mijn doel is om later wat (kleine) gangenwedstrijden met hem te gaan rijden. Ik rij dus nog niet echt op een niveau.
Ik ben nu bezig om hem wat soepeler te krijgen en hem te leren draven op het land.
Stilstaan

Stappen moest nog wat uileggen aan mijn broer ( fotograaf)

Tölten

Tölten

Tölten

Draf vind hij erg moeilijk in het weiland

Maar weer snel over naar tölt

Galop

Stap

En als laatste een snelle töltfoto
Al hoewel ik het zelf wel mee vind vallen met mijn tenen.
Hij liep in ieder gang heel erg gehaast. Nouja iedere gang... Hij kon alleen maar tolten en telgangen
Maarja was wel even grappig:P
? In de ijslander wereld is een dekje niet nodig en dat is het sowieso niet. We gebruiken wel gelmatjes en antislip matjes maar die zie je amper als ze er onder zitten. Bovendien ze rijd toch al met iets onder het zadel.