ruimere passen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

ruimere passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 18:26

Waarschijnlijk zijn er al tig toptic geweest over dit onderwerp. Ik heb er zeer veel doorgelezen maar ik heb nog niet het exacte antwoord op mijn vraag gevonden dus open ik zelf even een toptic. Ik rij nu al 3 jaar (morgen) een ex koers draver. We reden vooral altijd in het veld omdat we geen toegang hadden tot een bak. Nu heb ik er eentje gevonden. Dus ik maak er nu gretig gebuik van aangezien deze te koop staat. Nu was ik hem aan het longeren en ik heb zijn gangen eens goed bekenen. Nu bij stap maakt hij mooie grote passen maar van de achterhand is er geen sprake. Maar bij draf is het nog erger. Hij heeft totaal geen beengebruik. Zijn voorbenen strekt hij goed voor zich uit (zoals in gewone draf) maar zijn achterhand maakt echt maar pasjes van 10 cm ofzo(hij tilt ze bijan terplekke op). Wat dus inhoud dat hij ook heel veel pasjes moet doen om vooruit te komen. Je zou denken dat als koers draver deze grote passen nemen, maar in tegendeel. Is er een manier om hem grotere passen te leren nemen. Ik heb al geprobeerd hem richting middendraf te rijden maar het blijft hetzelfde volgens men vader (die kwam eens kijken of dat lukte). Dus bestaad er een manier om het ruimere passen te laten nemen want het is bijna niet te doen voor licht te rijden (ik moet het ritme van de klok volgen om de seconde staan en zitten bijna) en ook dat hij zijn achterhand wat meer gaat gebruiken. En ook wil hij niet in linkergalop, altijd in contra galop of in kruis (vanachter zit hij altijd verkeerd). Hier misschien ook tips voor ?
Alvast bedankt :)
Groetjes Daisy

Anoniem

Re: ruimere passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:29

Balkjes draven/ stappen.
Vééééél schein overgangen. en ook overgangen natuurlijk..