Rijden met boyke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_8

Rijden met boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 10:32

Ik ben maar weer eens intensief met Boyke wezen rijden! Ze deed het best goed :)

Info:
Boyke
Haflinger
ca. 7 jaar
* Zij is nooit echt veel bereden omdat ie heel moeilijk uit de wei te krijgen is. Er is ook nog nooit zonder zadel op haar gereden vandaar de beugelriem voor het geval dat ie gek begon te doen.
* Ik heb heel lang met te korte beugels gereden ik heb ze nu langer gedaan, maar zijn ze nu ook lang genoeg?
* Ik ben bezig met hem nageeflijk te leren lopen dus dat gaat nog niet zo lekker ;) Tips altijd welkom !

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

Anoniem

Re: Rijden met boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:37

mooierds :D
was leuk he gisteren.

je tenen naar binnen he :D
en wat meer stelling en buiging. maar komt helemaal goed met jullie :D

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:41

inderdaad wat meer stelling maar dat komt denk ik vanzelf wel eens keer aan bot
ik vind dat je haf erg goed uitgestrekte draf kan!! mijn complimenten! +:)+
verder, leuk hafje

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 10:45

Bedankt ! ^^

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:46

Ziet er fijn uit, alleen zou van mij het zadel wel iets naar achter mogen. Verder vind ik je handen erg netjes, probeer zelf lekker te gaan zitten in het zadel en goed die knik in je elleboog houden. Ik snap dat dat vrij moeilijk is als je paardje met een lange nek wil lopen en dus aan jouw handen trekt. Dat wil je dan dus eigenlijk niet hebben. Je zorgt er eerst voor dat je paardje lekker actief loopt, als jij goed op je bips in achter in het zadel zit..leer je je paardje actief maar niet snel te lopen. Zo komt mooi die achterhand eronder. Dan is het tijd om naar je handen/teugels te kijken. Je handen houden altijd contact met de paardenmond, als je dit contact verliest door losse teugels, is dit heel vervelend voor het paard want die krijgt steeds rukjes in de mond. Dus goed ontspannen contact houden met de mond. Dan het derde punt, hij trekt duidelijk erg haar neus eruit naar voren..trekken heeft geen zin en moet je ook niet doen maar als je hem wat lekker nageeflijk wilt rijden, wat ook veel beter is voor zijn rug, dan toch de teugels een slagje korter. Trekt hij zijn neus eruit, dan even een ophouding. Met een ophouding bedoel ik geen ruk maar ook geen kneepjes elke keer. Het moet 1x duidelijk zijn en daar wil je ook reactie op. Net als voor jou been, je wilt gelijk reactie en het paard moet dus goed aan het been zijn en reageren. Je handen draag je boven het zadel, teugels slagje korter en goed been erbij. De kant dat hij sterk is pak je even je teugel en haal je hem even door, langs je lichaam niet richting je bovenbeen of omhoog. Dus met je elleboog langs je lichaam en hand weer meegeven. Je zult zelf merken welke kant hij vasthoudt maar meestal de buitenteugel. De binnenteugel houdt je netjes aan als je deze ophouding maakt. Denk er goed aan je hand weer eerlijk mee tegeven na de ophouding en absoluut niet vasthouden. Gewoon ontspannen die handen. Net als bij het been geven..nooit blijven hakkelen. Is er geen reactie en heeft hij om de pas aansporing nodig? Dan is hij niet goed aan het been, geef hem dan liever een keer flink op zijn d*nder en maak hem goed wakker, even een rondje middendraf en weer terug rijden op je zit.
Dus lekker die kaak wat losser maken en je mag dat best vragen hoor en je wilt dan dus ook reactie. Even buitenhand (meestal) doorhalen en weer meegeven, wel goed been erbij. Even ronder en wat dieper vragen. Maar ik neem aan dat je ook wel les krijgt/gaat nemen? Dat zou wel fijn zijn voor jullie allebei dan kan je net wat ontspannender rijden. Maar dit zijn alleen maar tips het ziet er al heel ontspannen en fijn uit! :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:30

Op vraag van TS.

J-ITP => RT-HAW

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:14

Iemand nog meer tips :+ ?

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:17

Hij ziet er echt heel mooi actief uit! :D
Me enige tip is dat je je tenen naar binnen moet draaien.
Ik doe het zelf ook hoor.. :o
En dat is het.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:30

wauw mooie draf en helemaal voor een Haf!! commentaar is al genoemd. zelf vind ik je wel een nette houding hebben. misschien je tenen dan. maar verder niet echt verkeerd;)

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 19:07

@ suikermeisje ; Bedankt ^^

JoyCeex3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:23

Mooie pony heb je !
Op sommige foto's heb je precies je benen wat te veel naar voren,
Komt zeker goed met jullie !