Schijterd Sjaan(Rousseaux Elcaro)Romison

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Schijterd Sjaan(Rousseaux Elcaro)Romison

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 07:40

Gisteren was er hier in Heesch de Romison Cup voor jonge paarden.
Het was de eerste keer dat deze wedstrijd georganiseerd werd.

We troffen het met het prachtige weer!!
Wedstrijd was goed georganiseerd en het was een leuke ervaring.

Helaas zat er een enorm eng mens langs de ring, onder een tent, en met een paar heule enge boxen waar mensengeluiden en muziek uitkwam. DL_ @ bokt was dit enge mens!! :(
Aldus Mevrouw Sjaan

Dus onze presentatie was niet je-van-het. Maar ik ben erg trots op dr hoor :D

Oh ja dit is HAW he .. mompel achtergrondinfo mompel...

We hebben onze eerste L2 wedstrijd achter de rug, en alweer 3 wp daarin behaald. Dus we zijn L2 + 3.

Ik train dr nu een jaar fanatiek, daarvoor zat ik met een blessure , met zadelmakmaken trok ze mijn schouder uit de kom . Dus daarna heeft alles op een heel laag pitje gestaan, en zijn we pas later echt begonnen met rijden .
Maar ze gaat als een speer, het is een enorm intelligent dier,maar wel heel erg sensibel en eenkennig.

Problemen : nee , ze doet het prima voor dr leeftijd en africhting.
Ze mag nog wat sterker worden van achter en het bekken nog wat meer kantelen , maar dat is iets wat langzaam aan het groeien is en steeds beter word.

De foto's zijn gemaakt door Loulou @ bokt.

Net de ring in... ze had al die enge DL_ in de gaten...
Afbeelding

En toen brak ze uit , ieuwww weg, engggg
Afbeelding

Neeeee ik wil echt niet, enggggg
Afbeelding

Op de andere lange zijde was er niets loos
Afbeelding

Weer richting die enge mensen ....
Afbeelding

Pfieuww weer van die enge mensen weg
Afbeelding

Waaaaahhhhh ze blijven eng :')
Afbeelding

Knijpen , want we gingen weer richting die enge mensen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een leuke dag gehad, en Sjaan veel indrukken opgedaan.
Over 2 weken onze tweede L2 wedstrijd, heb er nu al zin in, en hoop dat dan die enge DL_ niet langs de ring zit :(

(aankomende wedstrijd is op hetzelfde terrein)

Leuk dat je even een kijkje nam.

Altijd leuk om feedback en tips te krijgen.

ansje1985

Re: Schijterd Sjaan(Rousseaux Elcaro)Romison

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:52

Ziet er veder goed uit hoor!!
Kan me voorstellen dat het allemaal niet echt ontspannen ging ;)
Ik vind ook dat je op sommige foto's iets teveel naar achterhangt.
P.s heb stiekem best moeten lachen om de schrik foto's helemaal met jou tekst erbij :D

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:00

wat een prachtige rousseau zeg!! heeft ook zo'n mooi fijn koppie. het rijden vind ik er netjes uitzien, let erop dat je niet te ver naar achter gaat hangen en probeer je tenen meer naar binnen te houden. op veel foto's heb je ze naar buiten, waardoor je haar met je spoor raakt. en de ontspanning komt wel als jullie meer ervaring hebben. ik weet het met mijn rousseau, die is ook een bangerd en heel sensibel.
succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 10:22

Ik moest enorm knijpen om dr in de vooruit te houden, vandaar die tenen :D

Ik heb genoeg ervaring, maar paardje heeft nog weinig gezien, dus komt vast wel goed.
Ook ben ik aan het omscholen van crossruiter naar dressuurruiter, veel mensen die mij kennen moeten eerst ff twee keer kijken of ik het wel echt ben :')

Dat fijne koppie is idd Rousseau -eigen volgensmij, bijna alle Rousseau's hebben een mooi klein koppie.
Een bangerd zal het altijd blijven ben ik bang, niet zozeer onder de man, maar meer met op en af stijgen, dat is nog steeds erg eng. Ook hoef ik geen gekke dingen te doen als ik erop zit,aansingelen kan alleen als ik erlangs sta.

Zo vreemd, want er is nooit wat gebeurd, ze is als veulen bij ons gekomen, maar altijd zo geweest, heb daarom expres ook heel erg langzaam dit paard zadelmak gemaakt.
Normaal ben ik van de oude stempel, hoppa erop, geen gezeur, maar bij deze was alles even een standje lager :D

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:13

Weer een ervaring rijker :)
Leuke foto's!, ziet er goed uit.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:47

Ze was echt niet bang van mij hoor! ze zag gewoon JOUW weerspiegeling in MIJN huge zonnebril. Niet mijn schuld dus, jij moet gewoon wat minder eng kijken :=

Overigens vallen deze foto's nog mee, irl was ze nog veel stouter :=
De jury vond 'r overigens wel wat overgeconditioneerd.... ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:05

Haha ja hier zitten nog best aardige platen tussen, ze was echt heel stout. :D

Maar overconditie, I know. Vind het eigenlijk nog wel meevallen,ze is rond, maar wat wil je, ze staat 24/7 in de wei .
Ik rijd 6 dagen p week fanatiek, maar tegen vers gras kun je niet trainen ...

Maar dat van die zonnebril had ik er idd in eerste instantie bijgezet, maar drukte op verkeerde knop, topic weg :(

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:07

Jaaaa dat moet je nou toch zeggen natuurlijk (topic weg)

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 'r toch ook wel behoorlijk overgeconditioneerd vind, juryleden vroegen zich zelfs af of ze niet misschjien dragend was.. ;) Zeker als je dr zag naast Zanzibar dan is ze wel behoorlijk rond, maar die was ook erg smalgeribt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:10

Had maar gezegd dat ze dragend was dan haha.

Nee maar ze is wat mollig voor de dressuurbegrippen.
Ik heb dr liever zo dan te mager.

Mijn schimmel is nog ronder :=
Sjaan staat als tweede in de rang, en is dus ook rond.
Dan staan de jaarlingen, en onderaan staat Blingbling, die is dan ook het dunst.

Als ik weer een dergelijke wedstrijd of keuring heb, dan zet ik dr gewoon snachts binnen, zodat ze niet zoveel gras kan eten. Ze krijgen namelijk dagelijks een strook gras erbij, vooral de jonkies hebben dat nodig.
Meer kan ik ook niet doen :n

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:14

hahaha nee het maakt ook niet uit. Ik zie ze ook liever zo als heel mager hoor. Hahah ja ik wist het niet, dus dat heb ik ook gezegt! ;)

Ach het komt wel goed met jullie!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:16

Dankjewel :)

We werken er ook erg hard aan :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:32

Mooie foto's Breg :D
Volgende keer kom ik weer IRL kijken. Ik zie dat je mij helemaal niet meer nodig hebt als fotograve ;)
Ik vind je erg goed rijden met haar :) Ziet er echt super uit!
*zoekt commentaar voor haw*
Misschien je handen iets netter rechtop ipv pianospelen? Zag het op een aantal foto's maar is me in het echt helemaal nog nooit opgevallen eigenlijk. Zal wel een moment opname zijn ;)

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:22

haha ach... je kunt niet alles hebben! wat je wél hebt is een fantastisch mooi paard! en misschien nog meer op wedstrijd om te oefenen, ze zeggen toch altijd; oefening baart kunst?? :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:38

Haha 1014 kijkers, maar niemand die iets durft te zeggen ??

:')

Maar goed, thnx voor je reactie, Mup.
Mijn handen zijn idd altijd al een aandachtspunt geweest. Zolang ze fijn loopt denk ik eraan, maar is ze niet bij me, dan ga ik altijd pianospelen :+

En qwasie, wedstrijden zat op de planning, dus komt zeker wel goed ;)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:41

Ja maar jij bent respectloos dus durven we niets te zeggen. :')

Vind het een leuk ding :j Rond? Ja, iets maar voor de rest vind ik 't ook wel meevallen. :)

Leuke foto's voor het bloopertopic! :')

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:50

Af en toe hang je een beetje te veel naar achter waardoor je een heel gespannen beeld krijgt. Verder ziet het er goed uit, vind haar ook niet echt te rond ofzo.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:01

Leuke foto's en een mooi peerd :)
Let idd een beetje er op dat je niet te veel naar achter gaat zitten. Ik vind de schrikfoto's ook best grappig';)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:35

Hoi Bregje,

Ziet er goed uit hoor, vooral die steiger foto's komen me heel bekend voor :D Had ook een aantal wedstrijden terug dezelfde foto's kunnen maken (misschien zal D_L toen ook wel tijdens mijn proef naast de ring }> )
Gelukkig lijkt (je weet het nooit bij dar rare beest) dat we het ergste gehad hebben.
Overigens stond er gisteren ook op mijn coupon: "paard is te dik"........... Ja hallo, beest staat dag en nacht op de wei, dus heeft gewoon een lekkere grasbuik.

Rijtechnisch commentaar heb ik niet :o , behalve dat wat al eerder aangegeven is dat het lijkt of je wat naar achteren hangt, maar dat zullen de omstandigheden wel zijn.

Veel succes in het L2, jullie komen er wel!!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:21

Jeetje, die ken lopen!!! En Rousseau straalt er vanaf. Ik vind het er goed uitzien hoor, begrijpelijk dat er enge dingen aanwezig zijn maar je hebt je proef toch nog goed af kunnen maken?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:27

'overgeconditioneerd' haha, :D dat is een nette manier van spreken. Officieel is het geloof ik 'overmatige voedingsconditie'. Ook zo'n mooie voor 'gewoon te dik'. :Y)

Wat ik in dit geval vind meevallen trouwens. Gewoon een merrie die lekker in haar vel zit. En dat dat vel dan iets te strak gespannen staat... who cares! 8-)

Mooie foto's!
Het naar achter zitten was ook mij opgevallen. Nouja, je moet toch iets hebben om aan te werken nietwaar. :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 13:15

Haha idd helemaal met jullie eens.
Nou het klopt wel dat een buik het paard in de hogere klasses flink in de weg kan zitten, als het paard echt moet gaan dragen op de achterhand, dan is een grasbuik niet ideaal.
Maar echt vet is ze ook niet, ze is mollig, maar niet dik :D

Westland, dankje :D . Maar de proef afmaken... euh najah ik heb de tijd vol gemaakt, maar heb dus eigenlijk niets kunnen laten zien :')

Noppert, idd jij herkent het wel , jeetje wat ging die van jou tekeer toen in Veghel!

En die van jou te dik?? Tsssk dat ze eens punten gaan aftrekken voor te dunne paarden, onze paarden hebben het gewoon te goed ;)

Sjaan staat gewoon 24/7 buiten met 4 anderen, vind ik de mooiste manier van paarden houden :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:36

mooi paard hebt je zier er ook fijn uit en als je meteen bij je L2 debuut scoort zal je 2e wedstrijd ook goed gaan als ze geen enge zonnebrillen spot.

omdat ik commentaar moet geven:
soms zak je wat teveel weg naar achter blijf recht boven je paard zitten maar zeker als ze stukken zo spant en even stout wordt is het lekker makkelijk om te zeggen hoe je er op moet gaan zitten :))

bentuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:38

mooi paard!
blijf wel rechtop zitten
en let op je tenen ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:00

Dankjulliewel :D

Nimber, idd valt dat niet mee, het viel me nog mee dat er verder weinig foto's bij zaten waar ik belabberd zit, ik zat namelijk soms ook helemaal scheef, beugel kwijt etc . Ze was zo rap met omdraaien .

Ze geeft een erg fijn gevoel, het is wel een schijterd, man o man, er lopen dagelijks honderd mensen langs de wei, maar als ik aan het rijden ben, dan zijn die mensen ineens eng :=

Maar het leuke is , tijdens de proef kijkt ze nergens naar en is ze volledig op mij gefocussed. En dat maakt dat ik zo weg van dr ben :D

Dat achterover hangen merk ik zelf ook wel eens als ik aan het trainen ben.
Ik zal eens foto's opzoeken van een jaar geleden, toen zat ik nog als een springruiter :))

Edit :
Afbeelding

:D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:03

Je zit niet alleen stukken beter, maar volgens mij ben je ook behoorlijk gekrompen (in de breedte ;) )
Zoals ik al eerder zei, jullie komen er wel!