het is weer een tijdje geleden dat ik met Verona een topic geopend heb. Verona is een 7 jarige merrie van Orame x Zeoliet. Ze is lekker eigenwijs. Problemen waar we tegen aan lopen / liepen waren vooral de galop. Dit is een heel stuk verbeterd.
We zijn L1 en hebben 9 winstpunten en zijn bezig met L2 oefeningen in de training en al beetje M1. Dit was voor het eerst weer op gras. Losrijden zelf ging best lekker. Ze liet lekker los in haar hoofd enz. Helaas dit keer iets te lang waardoor voor gevoel meer spanning erbij kwam. Proeven waren ook voor gevoel met spanning. Maar voor het zicht blijkt het iets anders. Punten die ik tegen kwam: - flink tegen de hand komen met teugels op maat maken, - onrustige aanleuning soms in galop - wijken naar rechts achterhand meer meenemen. Verder halsstrekken moet stukken beter en middengangen moeten verbeteren.
Eerste :
tweede proef:
elbert
Geplaatst: 30-05-09 20:51
je hebt netjes gereden hoor lekker doorgaan zo en op naar de L2!
Zesiram
Geplaatst: 30-05-09 20:55
Wow, het lijkt wel een ander paard dan degene die je naar Kapelle had meegebracht! Jullie zijn echt ver vooruit gegaan. Als je de aanleuning nog wat rustiger krijgt, is het beeld helemaal compleet!
Tyke
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-09 20:57
dank je Erleyne: het is echt hetzelfde paard. Alleen met een hele lelijke wrat op haar been ghighi Nee klopt aanleuning moet ik echt nog aan werken om stabiel te krijgen. Maar dat vordert langzaam en is de ene keer beter als de andere.