Haveway (All Wins x Eros x Tabor) Z2 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amandahavy

Haveway (All Wins x Eros x Tabor) Z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:06

Hallo Bokkers!

Ik ben nieuw op bokt, dit is de tweede keer dat wij foto's plaatsen en ik wil natuurlijk mijn grote kanjer aan jullie laten zien! Haveway!

Haveway heb ik nu 8 jaar. We zijn samen van de B naar de Klasse Z2 gereden in 2 jaar, met een succesvolle Z1-klasse.
Naast dressuur is Haveway enorm gek op springen en kan ik hem lekker laten gaan op het strand of in een lekker veld.
Ik ben dan ook enorm trots op mijn kanjer! En we zullen dan ook veel van ons laten horen!

Haveway en ik rijden momenteel Z2 maar we hebben sinds kort ons ZZ-licht debuut gehad wat ons goed verliep.
Onze toekomst ziet positief uit en we hebben samen een mooi doel voor ogen. Onze draf mag onder andere net wat spectaculairder in de ring!
We willen onze training van deze weken aan jullie laten zien en we zijn reuze benieuwd wat jullie van ons vinden!

Groetjes Amanda & Haveway

1. Losrijden
Afbeelding

2. Verzamelde draf
Afbeelding

3. Uitgestrekte draf
Afbeelding

4. Draf appuyement
Afbeelding

5. Verzamelde galop
Afbeelding

6. Galopwissel
Afbeelding

7. Verzamelde draf
Afbeelding

Nou hopelijk krijg ik nu wel langer de tijd om wat meer reacties te krijgen :o
Laatst bijgewerkt door amandahavy op 30-05-09 17:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Zira1994

Re: Haveway (All Wins x Eros x Tabor) Z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:07

denk om je piano handjes verder cool paard en mooie foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:09

mooi paard heb je onder je kont :)
Denk idd om je handen, heb het idee dat je afentoe met je benen naar voren zit maar dat kan aan mij liggen?
ziet er verder leuk uit :))

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:09

Je vorige topic is gesloten omdat je openingspost niet aan de regels voldeed. Deze voldoet daar ook niet aan, dus zal ook wel gesloten worden ;)
Je moet even de regels doorlezen en een nieuwe openingspost schrijven, dan blijft hij wel staan :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:12

He meid
Je heb echt een hot paard onder je kont zag de pics al op je hyves, ziet er goed uit. wel mag je wat meer verwaant op zitten, handen is gezegt en sja, het ziet er gewoon top uit, hoop dat jullie nog veel verder gaan komen.
Succes

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:14

Misschien even een mod temmen om te vragen of je je openings post mag aanpassen nadat je de regels hebt gelezen?

Verder zou ik het mooier vinden voor het plaatje als je je tenen meer naar binnen houdt. Ze heb je ook minder kans om met je spoor te zeer aan m te komen.

amandahavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:23

Kan iemand mij snel in het kort vertellen wat ik nog moet aanpassen???

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:31

-meer achtergrond info, hoelang je hem hebt, waar jullie begonnen zijn enz.
- waar je nu mee bezig bent in de training
- tegen welke problemen je aanloopt

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:41

achtergrond info moet zijn waar je aan werkt :+ Echt niet hoe lang je hem hebt o.d. ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:43

Nou ik ken de TS niet, en een combi die net 2 weken samen is, beoordeel je toch heel anders dan een combi die al jaren een combi is ;)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:00

Mooi paard! Hij zou van achter meer moeten gaan dragen vooral op foto 3 en 7. Op foto 7 drukt hij zijn rug weg aan de kuil achter het zadel te zien.

amandahavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:04

:o
Laatst bijgewerkt door amandahavy op 30-05-09 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:04

Je hebt een heel leuk paard, maar ik vind eerlijk gezegd dat je wel een beetje rare dingen doet met je benen :+
Zie bijvoorbeeld de uitgestrekte draf (onderbeen te ver naar voren), de verzamelde galop (tenen en knieen naar buiten) en het appuyement (één been lijk je af te steken)

Neemt niet weg dat ik het heel knap vind dat je dit in 2 jaar hebt bereikt +:)+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:07

Wat een gave bok heb je daar onder je kont :-) ~~}>

Enkel je houding (tippen, handjes)
Heb precies wel de indruk dat je er wel hard aan moet rijden(nog moet helpen)...
vb Bij het appuyement moet je meezitten, ik zie dat je tegenhangt.
Verzamelde draf moet vanachter komen, jouw paard lijkt in twee stukken op die foto.

Maar echt wel een mooi paard, met duidelijk een goed bewegingsmechanisme en jullie zijn een mooie combinatie +:)+ +:)+

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:35

Prachtige combinatie zeg!
Heb wel commentaar op je armen/handen, deze storen het beeld vind ik persoonlijk. Mischien is het ook handiger om in het appuyement mee te zitten met het paard en daarbij mee te kijken.

Succes verder!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:39

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het helemaal geen fijn beeld!

Paard druk echt zijn rug weg, en jouw benen gaan ook hun eigen gang.
Bovendien mag je imo wel wat minder op de stang rijden..

Verder vind ik het wel een leuk paard..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 30-05-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:47

mijn comentaar is: tenen naar binnen. wel een mooi paard zeg!

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:09

ik vind het een leuk paard !

let op je houding, ik bedoel daarmee dat je harstikke goed recht zit.. alleen je beenpositie vind ik niet zo mooi. ik ken jou en je paard verder niet en natuurlijk zijn dit momentopnamens, maar ik zou persoonlijk mijn benen iets meer naar achter leggen, dan kan je je bovenbenen ook beter gaan gebruiken om daarmee te gaan schakelen.. dus bovenbeen en kuit los om terug te komen en andersom om weg te rijden. en ook dat hij een betere verbinding gaat maken van achter naar voren. Hij moet zn kont eronder zetten. en dat mag wel als hij onderhand Z2 loopt ;) hij krijgt dan denk ik ook meer halslengte waardoor hij makkelijker gaat zitten.. ik zou heel veel schakelen en veel overgangen rijden ! :D

succes :D

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:18

Heel mooi paard!

Maar let vooral op je houding! Je benen moeten mooi aansluiten, hakken uitdrukken en een mooie stille & rustige beenligging. Tijdens het appuyement ook mooi mee gaan met de beweging.

Van mij mag hij achteraan ook nog meer onder de massa gaan treden. Je wissel lijkt wel scheef gesprongen te zijn, je hebt al vrij veel stelling en buiging naar de nieuwe kant om nog maar net de wissel aan het maken te zijn, tijdens de wissel moet je paard eigenlijk kaarsrecht zijn ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:05

Mooie combi!

Mij viel het idd ook al op dat je je benen op veel foto's afsteekt waardoor je iets naar achter val tmet je bovenlichaam.. Wat ik op de laatste foto goed kan zien is dat je paard een wat hoog en kort kruis heeft, hierdoor zal die altijd moeilijker zakken dan een paard met een langer en lager kruis.. Om die draf spectaculairder te krijgen zal die dit wel moeten gaan doen! Ook kan je hem dna meer sluiten. Galopoefeningen en flink doorsluiten in een goede draf zijn methodes, maar ongetwijfeld weet je dat al ;)

Succes in het ZZlicht!! Echt een topprestatie :D

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:31

Ik ben het zeker eens met femmefatale1, het paard drukt de rug weg, loopt totaal niet vanuit achter, en het stanggebruik vind ik vaak te heftig.
Het is wel een onwijs gaaf paard, en jullie kunnen veel meer 1 combinatie worden als het totaal plaatje beter klopt.
succes!

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:27

Dat is in Vaesrade toch? Ik herken de omgeving :+

Lijkt idd of het paard zijn rug wegdrukt, je rijd hem wel bovenin maar probeer wel tegelijkertijd een ontspannen rug te houden. Ook steek je je benen af (vooral te zien bij de uitgestrekte draf).

Daros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:04

Wat een enorm mooi dier! :9
En mooie combinatie.
Veel succes nog verder!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:12

Ietwat strakke bovenlijn.
Inderdaad zoals romyv zegt, heeft hij zijn bouw in de achterhand niet mee. Desondanks vind ik dat je op het niveau wat je bereikt hebt dat soort dingen op moet kunnen lossen en dan niet op de stangteugel zodat je hem opgericht kunt houden, maar door een actiever achterbeen te krijgen. Draf en galop sluiten, openen en weer doorsluiten werkte bij mijn vorige merrie goed (liepen tegen hetzelfde probleem aan). Doordat je zo nu en dan je onderbenen iets afsteekt is je timing ook niet helemaal juist omdat je je benen eerst nog naar het paard toe moet brengen, zeg maar..

amandahavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 17:18

Oke... ik word er een beetje moe van dus ga ik het geheim maar verklappen... Blablabla over de rug..... Haveway word komende maand 20 jaar!!!!!!!! Vandaar zijn rug! :o Hij heeft van zichzelf al een beetje hoge schoft en nu dus ook langzaam een beetje doorgezakte rug :D Vandaar..... Als ie niet over de rug zou lopen, zou ik niet kunnen doorzitten.... Dat weet ik omdat hij dit in het begin niet deed!... Inmiddels dus wel...
Stang heb ik idd vaker te strak, ik pak m wel losser maar voor ik t weet is ie weer wat strakker :(
En gelukkig is ie goed aan het been en staat die niet meteen stil als ik m'n benen/sporen gewoon wat van hem af hou..... :D