Oke ik wil even mijn frustatie met jullie delen: Ik rijd een D-pony bij die bij m`n vriend thuis op stal staat, heel lief beest maar zodra je erop stapt veranderd het in een etterbak. Ik word dan best onzeker en ik heb het idee dat hij daar misbruik van maakt.
(Ik ben net pas begonnen met hem, dus ik doe het lekker rustig aan beetje stappen etc.)
Mijn probleem is dus: zodra ik erop stap begint de ellende! (als een dolle ervandoor gaan, omdraaien etc.) Het zadel ligt trouwens goed en lichamelijk is ook niks mis.
Wat kan ik doen om het vertrouwen weer terug te winnen? Heb er tijd terug ook op gereden en toen ging alles nog prima had hij ook z`n streken maar toen had ik het goed onder controle, ben er toen een poosje mee gestopt maar wil het nu weer rustig oppakken.
Moet ik nou juist boos worden in zo`n situatie als hij er vandoor gaat, of moet ik juist rustig en kalm blijven?
Ik hoop dat jullie tips hebben, ik ben zeker niet van plan om het op te geven ik ga gewoon lekker rustig aan doen met hem en we komen er wel!
Hihi heb trouwens wel voor de zekerheid een BP aangeschaft.

. Vooral altijd zelf kalm blijven.