1. Galop. Ik heb haike nu redelijk aan het lopen en we scoren ook redelijk, in de M1. Alleen staat er vaak op mijn coupon dat er aan de galop gewerkt moet worden. Ik voel zelf ook wel dat de galop niet goed gaat maar hoe moet ik die verbeteren? Het probleem is vaak dat ze niet ontspannen genoeg is, daardoor op de voorhand gaat lopen en de contra en middengalop er niet geweldig uitkomen. Meestal een 6je, terwijl ze heel goed kan verruimen maar niet terugkomt, dan kropt ze heel haar hals op, ook met heel veel been en snelle ophoudinkjes. De contragalop op een slangevolte 3 bogen is niet zo'n probleem, maar een gebroken lijn dus wel, ze valt er niet uit maar vergeet van achteruit te blijven springen, ook met heel veel been. Volgens mij heeft haike ondertussen genoeg spieren om door te blijven springen in de galop, in de stap en draf is het achterhand gebruik namelijk erg goed. In de stap moet ik voor een arbeidstap al goed opvangen omdat ze anders te ruim stapt, paarden kunnen haike ook meetsl niet bijhouden in de stap. Wat kan ik doen om de galop te verbeteren???
-------------------------------------------------------------------------------------
2. Travers. Omdat ik eind zomer over wil naar de M2 zijn we nu al een hele tijd aan het oefenen voor de travers, liever op tijd beginnen zodat haike en ik het direct snappen dan er nu niks aan doen en net voor mijn eertse m2 snel, dus waarschijnlijk slecht, aanleren. De benen zijn nu al zover dat die netjes op vier sporen blijven, is al vaker tegen mij gezegd, door verschillende mensen. Alleen is het probleem nu dat de stelling nog een heel karwei is. Stelling is in andere oefeningen geen groot probleem meer, was het met het aanleren van wijken en sb wel, dus toch een zwakke plek? Mijn commandant zegt dat het voor travers handig is om te leren appuyeren (wat ik en haike dus niet kunnen), dat is goed voor de stelling. Ik geloof dat wel maar mijn moeder dus totaal niet, wie heeft er gelijk??? En wie heeft er tips om meer stelling te kunnen vragen, zonder dat zijn benen zo veranderen dat het niet goed meer is?
Hoop dat julllie me kunnen helpen met deze twee vragen. Of in ieder geval met een vraag.
Thanx!!!