Adelarde @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adelarde

Adelarde @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:39

Hey iedereen,

het is ondertussen al wel een paar jaar geleden dat ik hier nog foto's gepost heb, dus ik vond het een keer tijd worden dat ik dit nog eens deed:)
Adelarde is een 9-jarige Sir Lui-merrie. We rijden individueel B1 en achttal ZB (LRV). Momenteel werken we vooral aan de ontspanning, zowel bij mij als bij haar, dit is nog steeds moeilijk want ze vind alles enorm interessant. Waar we ook moeten aan werken is het strekken. Wat mij opvalt aan de foto's is dat ik nog hard aan mijn houding zal moeten werken.

Ik zou zeggen, brand maar los:)

Afbeelding
Achttal: op de middenlijn halthouden, één paardlengte achterwaarts en twee paardlengten voorwaarts

Afbeelding
Achttal

Afbeelding
individuele proef

Afbeelding

Afbeelding
mijn houding:o

Afbeelding

Afbeelding
een poging tot strekken

Met het achttal waren we trouwens 3e geworden en individueel was ik 2e:)
Ik kijk uit naar tips van jullie:)

Groetjes Valerie

Kladversie

Re: Adelarde @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:42

Probeer achterover te zitten, je zit zo naar voren. Verder vind ik je houding nog best meevallen. Misschien kun je meer aan je onafhankelijke zit werken: dit kun je oefenen zonder beugels en dan draven e.d. Je voeten zijn netjes, maar bewaar de knik in je armen. Draag je onderamen als het ware, zodat je handen hoger zitten. Rij je je paard ook vaak in het bos? Daar worden de meeste paarden ontspannen van. Zorg in het bos wel dat je de neus laag houd, maar niet aan de teugel rijdt.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:44

Goh is het daar nou zoo stoffig ???

Adelarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:49

bedankt voor de tips:) ik kan met haar bijna niet gaan wandelen, behalve als ik ergens waar het heel rustig is kan vertrekken, want ze heeft van nogal veel dingen die ze niet kent bang (niet van auto's) en dan springt ze nog liever op een auto dan voorbij die plaats te gaan:s zelfs als de andere paarden die erbij zijn er wel voorbij gaan, draait ze nog om:s ze is dan echt helemaal over haar toeren en totaal niet ontspannen:s

@ArabicQueen: jaah, het was daar echt enorm stoffig:)

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:15

Oh.. Schriktraining niks voor jou?

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:24

Ik vind dat je haar wel goed aan het lopen hebt :) Op de galopfoto lijkt het wel dat ze zichzelf wat strak houd in de nek/rug, dit kan je oplossen door veel overgangen te rijden. Ik vind het algemeen beeld er best keurig uitzien!

Of-topic: Ik lees in je profiel dat je erg dicht bij mij woont, en dat je blijkbaar ook naar dezelfde school gaat als mij, toevallig!

Adelarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:27

@Chaelle: bij die galopfoto had ze juist heel veel zin om weg te springen voor die mevrouw die voorbijkwam:) ja, idd, dat is wel heel dichtbij:D

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:27

Chaelle schreef:
Ik vind dat je haar wel goed aan het lopen hebt :) Op de galopfoto lijkt het wel dat ze zichzelf wat strak houd in de nek/rug, dit kan je oplossen door veel overgangen te rijden. Ik vind het algemeen beeld er best keurig uitzien!

Of-topic: Ik lees in je profiel dat je erg dicht bij mij woont, en dat je blijkbaar ook naar dezelfde school gaat als mij, toevallig!

Jij woont in mijn geboorte plaats :D :P

Adelarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:28

ArabicQueen schreef:
Chaelle schreef:

Jij woont in mijn geboorte plaats :D :P

ook mijn geboorteplaats trouwens:D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:24

Leuk paard! :)
Denk erom dat je handen rechtop houd, en geen knik maakt bij je polsen. Verder je tenen naar binnen houden.. En inderdaad niet te ver naar voren gaan zitten. Ik vind het er verder netjes uit zien van jou kant! :) Op foto 4 en 5 vind ik je paard wat te gespannen in de hals ;)