4 jarige merrie (Hexangon's Radetzky) op 2e concour!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendietjuhhh

4 jarige merrie (Hexangon's Radetzky) op 2e concour!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:07

Hoi,

HIer wil ik graag wat foto's laten zien van mijn jonge paard. Het is een afstammeling van Hexagon's Radetzky en daar de vader van is Rubiquil.
Vorig jaar augustus is ze ingereden en van eind december tot april heeft ze niets gedaan behalve grazen in de wei omdat ik twee klaplongen achter elkaar heb gehad en daaraan geopeerd ben. (Dus ik ben er ook uitgeweest).
De foto's zijn afgelopen weekend gemaakt op haar tweede wedstrijd in de klasse B. We hadden 199 punten we hebben de eerste plaats gehaald.
Ik zat er iets te lang op omdat het allemaal wat uit liep en daardoor liep ze iets te diep om sommige momtenten.
Waar ik aan werk is vooral aan de balans en de achterhand sterker te maken zodat ze meer gaat dragen en minder diep gaat lopen. Dit doe ik door heel veel overgangen te rijden.

Ik wil best opbouwende kritiek hebben maar dan wel "opbouwend" en niet afkrakend!
Bedenk wel dat wij een hele tijd uit het ritme zijn geweest en dat dit onze tweede wedstrijd was.
Ik heb geen galopfoto's helaas :( die zijn mislukt. En stapfoto's zijn helaas niet gemaakt door mijn vriendje. Haar stap is mooi ruim :D

1. Wachten op concour:
Afbeelding

2. Net voor onze proef aan het losrijden in een drafje (binnenhand meer mee geven):
Afbeelding

3. Nog steeds aan het losdraven:
Afbeelding

4. Volgens mij een overgang naar de stap in de proef
Afbeelding

5. Middendraf net voor ik de proef ik ga.
Afbeelding

Mi_Amore

Re: 4 jarige merrie (Hexangon's Radetzky) op 2e concour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:10

wat loopt ze netjes zeg! Je zit ook mooi! Echt een prachtig paard!

Ik kan hier niets negatiefs zeggen, maar aangezien het HAW is, misschien mogen je handen net ietsje rechter. En zie dat je ze zeker niet te hoog houd (foto 3).

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:10

Ik vind je een heel mooi paard hebben :o
FF kijken omdat het HAW is: op foto 4 lijk je pianohandtjes te hebben let daar een klein beetje op *dit kan ook een moment op namen zijn*

ohja gefeliciteerd met je punten en succes verder

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:11

Mooi paardje! :)
Denk wel aan de knik in je ellebogen, verder ziet het er heel netjes uit! :D

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:14

yeps pianohandjes heb ik idd. komt ook omdat ik een zweep vast heb en dan vind ik dit wat moeilijker.
handen draag ik liever wat hoger en naar voren zodat ik mee kan gaan met mijn handen. dit heb ik nu eenmaal zo geleerd en bevalt me heel goed.

bedankt voor jullie positieve reacties :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:34

Oké ik weet het offtopic maar potjandorie het is net alsof ik haar vader zit te bekijken.

Je handjes inderdaad maar uit ervaring weet dat het moeilijker is als je een zweep in je hand hebt. Het kan aan het moment liggen op een foto heb ik de indruk dat je je onderbeen optrekt. Het kan natuurlijk aan het moment liggen. Beweer niet dat je dat doet. Verder loopt ze schitterend en is zacht te rijden zo te zien. Hoop nog meer foto's te zien van jullie.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:39

Probeer je onderarmen te dragen: dat is het enige dat ik nog kan zeggen :P

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:04

Wat leuk om een nakomeling van Radetzky te zien! En wat een mooi paard!!

Ik vind het rijden er netjes uitzien hoor! Omdat het HAW is: je zou je handen inderdaad wat meer kunnen dragen, en je onderbeen zou volgens mij iets verder naar achter mogen maar dat kan ik niet heel goed zien.

Maar super hoor, fijn gezicht zo!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:05

Wat een gigantisch mooi beest! Je rijd hem super netjes!
Ik vind alleen wel dat je je benen iets verder naar achter mag plaatsen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:08

vind het er super fijn uitzien! geen getrek of gepluk, lekker in de aanleuning ondanks dat ze idd wat te diep loopt maar dit heb je uitgelegt. Voor het totale plaatje mag ze van mij wat meer opgericht lopen maar dit komt vanzelf meer als de achterhand sterker word.

Erg leuk paard om te zien!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:10

Haha zo hoop ik ook eens te kunnen starten met mijn haf!
Super zeg! Ze verruimt ook mooi!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:06

petraaken schreef:
Oké ik weet het offtopic maar potjandorie het is net alsof ik haar vader zit te bekijken.

Je handjes inderdaad maar uit ervaring weet dat het moeilijker is als je een zweep in je hand hebt. Het kan aan het moment liggen op een foto heb ik de indruk dat je je onderbeen optrekt. Het kan natuurlijk aan het moment liggen. Beweer niet dat je dat doet. Verder loopt ze schitterend en is zacht te rijden zo te zien. Hoop nog meer foto's te zien van jullie.

ja lijkt veel op de vader he? tenminste hoe ik het kan bekijken :P voor een merrie lijkt ze aardig op hem. Ze is idd zacht te rijden. Heel braaf beest. Was vorig jaar nog wel anders. Mijn benen optrekken heb ik laatst 1x gehoord in de les idd. Vind ik erg moeilijk, heb nog geen geschikt zadel gevonden waar ik ook echt lekker in zit. Misschien dat het daar ook aan ligt. Hopelijk wordt dat in de toekomst beter. En omdat ie wat te diep loopt moet ik toch iets meer benen waardoor ik misschien mijn been iets optrek?? Ik weet niet hoor... Ben wel blij met mijn houding (als ik sommige andere ruiters/amazones zie). Voor mij gevoel stoor ik het paard niet en dat vind ik nog belangrijker dan hoe het eruit ziet.

Ik ben blij met al jullie positieve verhaaltjes en zal weer meer op mijn armen en handen gaan letten. Bedankt voor jullie tips :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:06

ey wendy!!

ziet er goed uit hoor! Loopt netjes!

ik vind je handen eigenlijk helemaal niet storend :o het is geen storende factor iig....
Heb je weleens geprobeert met langere beugels te rijden? Misschien dat je dan wat fijner zit?

nou iig zo doorgaan!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 17:36

hey roos!

ik vind het ook niet storend hoor. heb al gaatjes korter en langer geprobeerd maar dit zadel past niet bij mij. te platte zit en zitvlak te groot voor mijn kontje :p zoek nog een goed zadel. walter is al komen passen maar kan nog niets voor mij vinden. wel balen

thanks!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:40

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je hebt te weinig foto's geplaatst. Je moet namelijk minsten 5 foto's plaatsen in RT-HAW waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.