Haflinger Stan @ 3de wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donderwolkje

Haflinger Stan @ 3de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 13:02

Voor het eerst op bokt: Stanley op een officiële wedstrijd!
Na een wedstrijdstop van 2 maanden (we waren amper begonnen := ), zijn we gister weer weg geweest.
Het was onze 3de wedstrijd en voor het aller eerst op gras (zonder ijzers), dus dat was best wel even spannend!

Stan deed het echt super en hij voelde heerlijk aan, helaas vielen de punten een beetje tegen |(
Eerste proef 176 en de tweede proef 178.
Vooral de tweede proef had ik toch stiekem wel een WPtje verwacht, maar we blijven dus nog even WPloos in die stomme B rond hangen :|

Zie hier de foto's van gister (thanks to my boyfriend :) ):

Stannie-mannie in de trailer! :bye:
Met het vriendelijke verzoek of hij er nu EIN-DE-LIJK eens uit mag >;)
Afbeelding

Eenmaal buiten de trailer wordt hij eens even goed door Jacqueline bekeken, die hem al een behoorlijke tijd niet meer gezien had.
Eerste reactie: "jeeee, wat zijn die manen lang geworden! :wow: "
Das altijd leuk om te horen natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding

Tijdens het inrijden (foto gemaakt door appalin van Bokt)
Afbeelding

De eerste proef.
Afbeelding

Volgens mij iets van een inzet voor een middendraf.
Werd goed afgestraft met een 5.... "meer verruimen" zucht... I know :roll:
Afbeelding

Big Smile :D
We hebben er plezier in!
Afbeelding

Weer een middendraf en weer een 5 (commentaar uiteraard het zelfde :roll: )
Afbeelding

Doorzitten op de volte en arbeidsgalop recht aan springen.
Afbeelding

Doorzitten op de volte en arbeidsgalop links aanspringen.
Zoals je ziet weet Stan niet zo goed het verschil tussen links en rechts :o
Dat moet ik hem toch maar eens gaan leren -:)
Afbeelding

En tot slot halsstrekken.
Een dikke 8 :):)
Afbeelding

De tweede proef.
We moesten ruim 5 minuten wachten, wat Stan niet heel goed deed.
Hij werd wat zwaarder in de hand, waardoor ik er meer aan moest rijden.
Hierdoor pakte Stan het wel weer lekker op en waren de punten bij de tweede proef ook hoger.
Afbeelding

Afbeelding

Halstrekken en weer een 8 :D
Afbeelding

E afwenden en B rechter-of linker ;) hand
Afbeelding

En nog een paar foto's gemaakt door de plaatselijke fotograaf:
http://www.fotografie-meinema.nl/oenker ... p?pos=-370

Ik was zelf dus echt dik tevreden en super trots op mijn ventje!
Het is alleen behoorlijk frustrerend dat ik die WP maar niet te pakken krijg in het stomme B :x
Het makkelijkste van het makkelijkste en ik kan het niet... dat is echt niet goed voor je motivatie...
De volgende wedstrijd zal ook pas in augustus zijn, wat ook al niet heel bevordelijk is...
Hopen dat na de zomer vakantie het sneller zal gaan met de WP's, want ik ben de B nu al meer dan zat :oops:
Aan Stan ligt het gelukkig niet, die is een topper! :+:

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:11

Leuk dier! Wat mij opvalt is dat je hem wat diep rijdt in je proef,
vind de foto van het losrijden het mooist. Let wel op je handen, die zet je erg voor je: als jij je teugels iets korter neemt kan je je hand meer voor je houden. Middendraf blijft overigens altijd lastig, haffies willen eerder heffen dan verruimen.. maar een 5 is toch niet slecht?!

Verder vind ik het er wel netjes uit zien!

Ik heb ook bijna een jaar over de B gedaan (was kampioen 179 punten rijden). Had ook het 'galop' probleem met Stef :+ Nu we L starten gaat het een stuk makkelijker (en de galopknop is gemaakt, dat scheelt je gewoon soms 12 punten per proef..)

Hoe moeilijker de oefening, hoe beter Stef het oppakt.. Verder is hij wel heel lief :D Gewoon doorzetten :D en veel succes samen!

edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 27-05-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nano05

Re: Haflinger Stan @ 3de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:23

Behalve je 5 jes voor je middendraf wat was nog meer het commentaar? Zo beroerd vind ik het er niet uitzien voor een B-proef. Misschien moet je hem net iets meer gaan rijden met iets meer impuls?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:30

Toevalig heb ik een deel van je proeven gezien in Oenkerk. :D
Je mag iets brutaler en gedurfder rijden, met wat meer impuls. De hele proef goed van achter naar voren blijven rijden. Je paard loopt nog wat teveel op de voorhand. In middendraf je teugels niet lang laten worden, maar je paard juist wat meer steun geven, anders valt je paard op de voorhand en men wil dus juist dat je mooi van achter naar voren blijft rijden. ;)

Je hebt een mooie haf en verder zag het er niet verkeerd uit. Jullie komen er wel!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:52

Handen zelf dragen en omhoog met die handel.....Toont veel netter. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:57

Nou ik vind het knappe punten als je in zo'n waardeloze bak moet rijden! Hemel, hadden ze niet even het gras kunnen maaien? Het ziet er in elk geval keurig uit, leuke haflinger!
Maar 1.78 is balen he!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:21

Het terrein was prima hoor... Mooi vlak en echt geen kniehoog gras. Heb ik wel anders meegemaakt. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:11

Dan zijn wij hier heel erg verwend denk ik! Wij rijden bij de N.H.R.V op een prachtig terrein, met keurig onderhouden zandbanen met hekjes. :o :o

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:17

Ik vind het er netjes uitzien!!
De punten die je gekregen heb zijn toch niet zo verschrikkelijk ?? Is natuurlijk wel even balen als je bijna winstpunt heb maar ik zou gewoon lekker door blijven rijden!!! Jullie komen er echt wel, het ziet er netjes uit !!!

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:24

In principe is het toch zo dat je pas winst rijdt als de jury vindt dat je klaar bent voor de volgende klasse... als je de goede galop nog niet onder de knie hebt, hoor je m.i. nog niet in de L thuis. (niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon in het algemeen, ik vind de foto's van jullie er best netjes en vriendelijk uitzien, ik denk alleen even "mee" over het net niet rijden van winstpunten, dus vat het niet verkeerd op aub)

En de impuls vinden ze ook erg belangrijk, dus als die niet helemaal aanwezig is worden je punten al snel laag, ook al ziet het er allemaal netjes uit.

Maar zoals hierboven al eerder gezegd, allemaal dingen die je op kunt lossen en dan vliegen jullie straks door de B! ;)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:13

Ik vind het rijden er netjes uitzien hoor! Probeer bij je middendraf hem wat meer op te richten, doordat hij nu zo diep komt heeft hij geen mogelijkheid om zijn voorbenen goed naar voren te plaatsen aangezien hij dan te veel op de voorhand loopt.
Leuk hafje hoor!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:03

ik wou het net zeggen wel erg hoog gras voor wedstrijd terrein of ligt het aan mij (A) hihi voor de rest best netjes voor een 3e wedstrijd.. ( vaak toch wat gespannen zowel ruiter als paard :) )

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 21:28

@ bijne iedereen ;)
Ik rij hem inderdaad te laag, I know...
Komt toch ook wel omdat hij de laatste tijd juist niet meer naar beneden wilde. Ik ben toen bijna 2 maanden niet in de bak geweest en *plop!* meneer laat alles weer lekker los :D
Maar nu wordt het weer echt tijd voor meer oprichting en meer van achter uit rijden.
Daar gaan we nu dus ook echt weer mee bezig.

@ maykie: eerste proef: paard loopt met te weinig correcte stelling en buiging
tweede proef: meer verschil tonen in middengangen

@ lante: Ik heb hem bewust een tikje rustiger gereden.
De wedstrijd was niet verwacht, dus we hadden geen ijzers en dan voor het eerst op gras is behoorlijk spannend.
Dus op save gereden en een versnelling lager.
Normaal rijden we juist behoorlijk op voorwaarts, omdat meneer van nature nogal een luie donder is ;)

@ Linda2B: Ja in princiepe heb je wel gelijk hoor! zonder de linker galop heb ik in de L natuurlijk ook nog niks te zoeken 8-)
Maar ik vraag me af of het altijd op gaat, aangezien je lang niet altijd L-waardige combi's in de L ziet ;)

Leuk trouwens, die Z haffies! :D
En aan allen: dank voor de reactie's! :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:35

Hihi, ik vind dat je jezelf nog al ernstig omlaag haalt, die wpen komen vanzelf wel, het ziet er keurig uit, jammer dat je toch net te voorzichtig ging rijden op het gras, nergens voor nodig joh, als je merkt dat je gaat glijden kun je altijd nog een stapje terug doen :D

Ik vind het wel een beetje onaardig staan hoor, dat je die stomme B nu al zat ben, zijn zat mensen die daar al jaren inzitten, en nog geen wp hebben, dus niet zo neerbuigend :P

Commentaar:
- probeer goed voorwaarts te rijden ten alle tijden
- draag je handen netjes
- dan zal hij zelf wel iets meer op de achterhand komen denk ik :D

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:13

lekker beest zeg.
tja, hafjes gaan inderdaad zoals eerder al gezecht eerder wat meer knieheffen of wat sneller (met juist kleinere pasjes) draven dan echt verruimen
ik heb ook meestal een 5 (of lager) :+
maar ik vind het er verder heel netjes uitzien
let er wel op dat je je handen wat meer draagt, maar ook dat is al een paar keer gezegt

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:53

mooie haflinger hoor!! Loopt ook leuk..

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:05

Wauw, wat een kwijlbare haflinger zeg!
Zie dat je in Leeuwarden woont, je zoekt zeker niet toevallig een bijrijdster? Haha ;)
En omdat het HAW is: ik heb eigenlijk niet echt commentaar, behalve het meer dragen van de handen maar dat is al gezegd :)
Succes verder! Die winstpunten komen vast goed!

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:09

Mooi paardje! :D
Hij loopt leuk. Tja die middendraf, jullie komen er vast wel :)

Succes!

conDios

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:42

Hee Erica!!
Cool een topic over Stan! :):)
Super foto's joh, en wat geeft het, die punten:) volgende keer beter! Zolang je maar plezier hebt en die winstpunten komen wel ;)
Gewoon oefenen die middendraf, komt wel goed:) vind dat het er netjes uitziet! :9
Rijtechnisch commentaar moet ook he ;)
Probeer je handen iets meer te dragen, en let op je tenen he :+

Xx Anke

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:59

Op sommige foto's kijk je nog wel een beetje naar beneden, daar moet je nog wat op letten ;)
Voorderest ziet het er goed uit

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:30

Heeee daar sta ik ook nog op de foto :p leuk commentaar erbij hahah! maar het zag er netjes uit hoor, ik vond ook dat je wel iets meer impuls mocht hebben, het is net wat te braaf. Ach je moet ook wat hebben om aan te werken natuurlijk he! Komt echt wel goed met jullie hoor!

Edit: op http://www.fotografie-meinema.nl staan nog meer foto's van jou!
Laatst bijgewerkt door Amaretto27 op 28-05-09 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:42

Ik vind het er zo slecht nog niet uit zien hoor! Maar wat ik idd denk, is dat je hem nog wat actiever mag rijden! Dus lekker voorwaards. En niet op safe!

En die 8 voor halstrekken heb je mooi voor elkaar. Máár die 5-en voor je middendraf zijn nog wel voldoendes!
Maar nu kan je toch lekker oefenen tot aug? Heel veel succes!

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:13

Gister les, vandaag spierpijn ;)
En niet alleen Stan, maar ik ook hahaha
We zijn flink aangepakt en hebben veel van bovenstaande punten mee genomen.
Linker galop ging 100% goed! :D
Verder echt met die oprichting bezig geweest, want nog behoorlijk tegen valt.
Wel merkte ik vandaag dat als ik mijn handen meer draag, Stan ook makkelijker gaat lopen.
Maar goed, die houding verander je niet in 2 dagen.
Het zal de aankomende weken ook wel even minder goed gaan met rijden (Stan en ik moeten nu ECHT aan het werk ;) ) maar we zijn er in ieder geval wel mee bezig!

Maar weer bedankt voor de reacties!
(special thanks to Jaccie en Anke, leuk dat jullie dit topic gevonden hebben ;) )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:20

Annekeee schreef:
Máár die 5-en voor je middendraf zijn nog wel voldoendes!

Zo staat het in het boekje, maar het is niet voldoende. Als je op alle onderdelen een 5 hebt, dan heb je bij lange na geen winstpunt, dus 5 is gewoon onvoldoende. Ik snap ook niet dat ze dat in het boekje een 'voldoende' genoemd hebben...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:06

Ik vind het er goed uitzien! Wees niet zo hard voor jezelf, hoe lang zijn jullie nou bezig! De puntjes die je noemt verbeteren en jullie kunnen verder. Bovendien zeggen ze ook altijd dat je ook moet leren wedstrijd rijden :) De eerste foto vind ik echt gaaf. Daar lijkt het alleen alsof je je handen te dicht bij je lichaam hebt, je mag ze wat meer dragen. Armen ietsie meer bij je lichaam ellebogen iets meer buigen. Je mag ietsie trotser op hem gaan zitten, want het is een plaaaaatje :D

Ojaa, het wedstrijdpakje staat je gooehoeed ;) :D