Minion (v.Future) @ Concour Limbricht M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Joycke_

Minion (v.Future) @ Concour Limbricht M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:51

Afgelopen donderdag heb ik concour gehad in Limbricht, ik start met deze 6 jarige oldenburger merrie M1. Sinds een dik half jaar trainen we bij Stefanie Peters en zijn we als combinatie zeer veranderd. Minion al helemaal want voorheen liep ze alleen op de voorhand en altijd te duwen van voren en nu begint ze zich zelf al veel meer te dragen. Ze moet alleen nog sneller van achter worden maar dat heeft tijd en geduld nodig.

Minion begon echt super en derna viel ze in de contra uit de galop en kreeg ik der niet meer in galop dat heb ik nu ook al paar met trainen gehad, dus da 3 voltes gedraaid te hebben moest ik de ring verlaten vanwege 3x een fout. Ik was helemaal vergeten dat je hiervoor de ring moest verlaten. achteraf had ik der veel beter in de stap kunnen zetten en van daaruit aangaloperen maja dat is dan een leer voor de volgende keer.
Ondanks dat kleine minionneke (1.78 :P ) stout was heeft mijn broertje mooie foto's kunnen maken

Met losrijden van de 2de proef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stap in de 2de proef
Afbeelding

Eerste proef losrijden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de eerste proef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappe Minion :~
Afbeelding
& Moe dat ze was.. met der centenbakki
Afbeelding

x1x1x1

Re: Minion (v.Future) @ Concour Limbricht M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:05

ziet er leuk uit maar je moet je ellebogen wel naast je lichaam houden in een knip, en ik zou als ik jou was je bandje van je cap wat strakker doen.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:54

Erg gave combi zijn jullie, ondanks dat je de ring moest verlaten ben je vast een hele ervaring rijker en dat is ook wat waard!!

Ik vind dat je erg netjes op je paard zit, alleen je cap zit een beetje voor je ogen (mssn is die zo gezakt tijdens t rijden?)

veel succes verder!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 13:25

Ow dat probleem van de cap komt niet vanuit het bandje, maar doordat ik me knot tehoog achter had zitten, zit dat ding voor me ogen. ;)

Dankje

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:12

Leuke merrie heb je daar. Valt niet mee om zo'n kasteel bij elkaar te rijden. Die kracht komt vanzelf, maar dat heeft tijd nodig.

Volgende keer je knot ff wat lager, dan zie je ook iets. :D Tenen naar binnen en hakken uitdrukken. Je trekt ze soms op.

Die foto voor de jury auto is ook grappig, je ziet de bovenkant van de auto niet meer en ook die laatste zegt genoeg. De pijp is leeg :(:)
Het kost je merrie gewoon nog veel moeite, maar dat komt echt wel goed naarmate ze sterker wordt. Succes verder.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:33

Ziet er netjes uit, maar denk onder het rijden aan de hakken. Bij het stilstaan doe je het heel netjes, maar tijdens het draven is het wat minder. Probeer je onderarmen zo te dragen als je op de eerste drie foto's (in het witte shirt) doet. Sluit me verder aan bij het andere commentaar.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 22:43

Ja dat zie ik zow, ik moet ook zegge dat me houding wat minder is op deze dan me andere paard dies wat kleiner en makkelijker bij elkaar te rijden. maar zeker een punt om op te letten dankje :)

Klopt ik zag dat je in oirsbeek reed? heb daar laats 2 weken lang 2 paarden in de bak gereden. van een vriendin die heeft ze thuis staan maar gebruikt de bak bij jullie

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:49

Aaah haha die laatste foto wat kijkt ze daar zielig zeg!

Erg mooi aansprekend paard en lekker door blijvn trainen :) Let op je beenligging en wel voor je blijven kijken ;)

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:54

Dankje wel allemaal :) Sinds zaterdag sta ik op nieuwe stal met mooie spiegels zo kan ik af en toe even glippen en kijken na me houding, op ellebogen letten :D

Er waren ook kopers voor der maar ze is heerlijk van mij en dan kan ik lekker nee zeggen die gaat niet weg :D

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:44

Wat een mooi paard heb je!
Ziet er echt super uit!
Hoe was jou paard de eerste paar keren op concour?
Ik heb een 3jarige future op het moment, een geweldig beest! Een beter karakter kan je je niet wensen, ben echt benieuwd wat hij op wedstrijd gaat doen..

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 14:28

Op zich is ze braaf en trekt ze zich niet veel van de omgeving aan.
Mijne is ook echt super lief, een top karakter!

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:44

Ziet er erg netjes uit,
maar wat een groot paard, dat zal idd niet makkelijk zijn om die bij elkaar te rijden!!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 07:38

Tis idd een groot paard 1.78 en ik ben der 1.60 :)

Dankje wel :)

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:55

Ziet er netjes uit zeg,
en wat een kanjer van een paard ! Wat zit er verder nog achter in de moederlijn ?

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:31

Een leuke combi, maar je moet veel meer rust nemen in het rijden. Als je paard moeilijk sluit ( door afmeting of niet ) zou je de stukjes uitgesterkte draf ( zie foto ) klein moeten houden. Je moet sterk aan je houding gaan werken en ook aan de inwerking van de spoor met opgetrokken hakken gaan denken. Verder zou je thuis veel contra galop moeten oefenen op korte stukken die je later kan verlengen en zelf je techniek verbeteren zodat hij zowel thuis als op wedstrijd niet uit de galop valt.
Het is een leuk dier!