Risico en ik weer@work in het zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

Risico en ik weer@work in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:03

Hoi!
Mijn moeder heeft weer eens wat foto's van ons gemaakt onder het rijden, het was ook zo'n mooi fotoweer!
7 juni hebben we onze eerste wedstrijd. Mijn niveau is B/L, Risico heeft Z1 gelopen.
Momenteel zijn we veel bezig met rechtrichten, stelling vragen en overgangen rijden. Ook probeer ik steeds meer op mijn benen en handen te letten en vooruit te blijven kijken (eigenlijk op me hele houding dus :P ). Echt problemen heb ik niet, alleen mijn houding zit me soms in de weg, waar ik nu dus ook druk mee bezig ben!
Hier de foto's:

Afbeelding
Hier is mijn handenprobleem goed te zien; ik zet mijn linkerhand over zijn schouder..

Afbeelding
Mooi actief drafje

Afbeelding
Weer mooi actief

Afbeelding
Wat meer verzameld.

Afbeelding
Ik onthoofd :+

Afbeelding
En zijn mooie hoofdje :+:

:wave:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Risico en ik weer@work in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:26

Hey, allereerst, mooi paard!

Van de foto's valt niet veel te zeggen.
Wel dat je iets aan je hand houding moet doen!
Zo te zien heb je je paardje prima voor elkaar, dus probeer je handen netjes boven de schoft te houden, en zo dat er een vuist tussenkan. Houd ze ook rechtop, ik zie nu piano handjes.
Probeer ook niet te ver achterover te hangen. Buikspieren aanspannen (met doorzitten) en rechtop!

Voor de rest heb ik het idee dat je paard wel wat "ronder" mag? De eerste drie foto's zijn netjes, maar op vier en vijf ziet het er wat gespannen uit. Probeer af en toe rustig uit te schuiven, en weer korter te maken. Vraag stelling en buiging, doe overgangen, rijd hem goed los.

Maar ik ben ook geen expert, mischien zijn er bokkers die mij kunnen aanvullen/verbeteren?

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 07:17

Miss_Malfoy schreef:
Hey, allereerst, mooi paard!

Van de foto's valt niet veel te zeggen.
Wel dat je iets aan je hand houding moet doen!
Zo te zien heb je je paardje prima voor elkaar, dus probeer je handen netjes boven de schoft te houden, en zo dat er een vuist tussenkan. Houd ze ook rechtop, ik zie nu piano handjes.
Probeer ook niet te ver achterover te hangen. Buikspieren aanspannen (met doorzitten) en rechtop!

Voor de rest heb ik het idee dat je paard wel wat "ronder" mag? De eerste drie foto's zijn netjes, maar op vier en vijf ziet het er wat gespannen uit. Probeer af en toe rustig uit te schuiven, en weer korter te maken. Vraag stelling en buiging, doe overgangen, rijd hem goed los.

Maar ik ben ook geen expert, mischien zijn er bokkers die mij kunnen aanvullen/verbeteren?

Mijn houding daar moet ik echt wat aan doen, het is al wel beter geworden en ik probeer er zoveel mogelijk op te letten, maar ik ben er nog lang niet dat weet ik..
Dat achterover zitten bij het doorzitten klopt, maar hij draafde zo ruim dat het voor mij nogal moeilijk was goed te blijven zitten, maar het moet idd beter worden!
Met inrijden rijd ik hem altijd lekker laag (bijna met z'n neus over de grond) en rond en veel wendingen, los is hij dus zeker wel, gespannen in ieder geval niet. Misschien mag hij soms iets ronder maar dat hoeft hij van mij niet, ik vind dit een mooie houding. Stelling, overgangen zijn juist de punten waar ik mee bezig ben ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:45

Oké, tja het is natuurlijk lastig gokken op welk moment de foto's gemaakt zijn. Als je al ingereden hebt, oké.
Maar msischien moet je dat er dan voortaan er even bij vermelden. ;)

Tja ik vind hem voor B niveau zo opgericht lopen, maar oké, als hij al Z gelopen heeft snap ik het.

Mischien helpt het om bv. een gekleurd lintje aan je teugel te doen. Zodat je steeds denkt: Oja, mijn houding!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:38

Heel mooi paardje heb je!!
Commentaar over je houding is al gegeven en heb je zelf ook gezegt dus
daar hou ik me mond verder over.
Succes verder!!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:52

Wat een mazzel zeg, dat je de kans krijg om zo'n goed paard te mogen rijden. Daar ga je vast heeeeel veel van leren.

Let ook goed op de hoogte van je handen. Op foto 3 is de lijn onderarm teugel bijna recht, maar op de andere foto's zit er toch wel een behoorlijke knik in.

Foto 3 is zowiezo echt *kwijl kwijl*

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:56

Dankje voor het commentaar, ik zal proberen nóg meer op mijn handen te gaan letten!

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:10

Wat mij persoonlijk opvalt, maar wat ik nog niet heb kunnen lezen (of ik heb eroverheen gelezen, sorry), zijn je voeten. Ten eerste heb je je voeten iets te ver in de beugels, tenminste, voor zover je het goed kunt zien. Probeer de beugels op de bal van je voet te houden. Dan moet je er ook voor zorgen dat je je hakken uitdrukt (laag houden) en netjes de tenen naar binnen. Dat laatste kan je niet goed zien op de foto's, maar als je met het ene bezig bent vergeet je het ander..

Verder heb je een supermooi paard!
Nou, groetjes,
Kladversie.

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:54

Kladversie schreef:
Wat mij persoonlijk opvalt, maar wat ik nog niet heb kunnen lezen (of ik heb eroverheen gelezen, sorry), zijn je voeten. Ten eerste heb je je voeten iets te ver in de beugels, tenminste, voor zover je het goed kunt zien. Probeer de beugels op de bal van je voet te houden. Dan moet je er ook voor zorgen dat je je hakken uitdrukt (laag houden) en netjes de tenen naar binnen. Dat laatste kan je niet goed zien op de foto's, maar als je met het ene bezig bent vergeet je het ander..

Verder heb je een supermooi paard!
Nou, groetjes,
Kladversie.

Tja mijn benen, heb inderdaad vaak mijn voeten wat te ver in de beugels. Verder let ik de laatste tijd wel extra op het uitdrukken van mijn hakken.
Met inrijden probeer ik mijn hakken echt overdreven uit te drukken, zodat het wat meer een gewoonte wordt. Maar het is idd nog lang niet wat het moet zijn..!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:17

Probeer de beugels op je bal van je voet te zetten. Dus onder het begin van je tenen, probeer dat goed te voelen en dan hou je ze daar vanzelf. Dan moet je iets meer gewicht zetten op de buitenste bal van je voet en je hakken naar buiten draaien (ipv. tenen naar binnen dan krijg je namelijk een ander effect) en in het zand zetten, denk een denkbeeldig spoor dat je moet trekken met je hakken in het zand. Ook kan het helpen om een bepaald punt te pakken in de wei waar je rijdt en dan elke keer als je daar langskomt denkt aan je voeten.

En met je handen, probeer je duimen ophoog te steken dan is je handhouding beter. Ook kun je een zweepje tussen je handen houden om zo een gelijke handhouding te hebben en dan zal je buitenhand ook niet meer over zijn hals vallen.
Verder heb je echt een nette houding.

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 06:08

xmarliez schreef:
Probeer de beugels op je bal van je voet te zetten. Dus onder het begin van je tenen, probeer dat goed te voelen en dan hou je ze daar vanzelf. Dan moet je iets meer gewicht zetten op de buitenste bal van je voet en je hakken naar buiten draaien (ipv. tenen naar binnen dan krijg je namelijk een ander effect) en in het zand zetten, denk een denkbeeldig spoor dat je moet trekken met je hakken in het zand. Ook kan het helpen om een bepaald punt te pakken in de wei waar je rijdt en dan elke keer als je daar langskomt denkt aan je voeten.

En met je handen, probeer je duimen ophoog te steken dan is je handhouding beter. Ook kun je een zweepje tussen je handen houden om zo een gelijke handhouding te hebben en dan zal je buitenhand ook niet meer over zijn hals vallen.
Verder heb je echt een nette houding.

Goeie tips, bedankt! Ik zal het eens gaan proberen met het zweepje;)