Miss_Malfoy schreef:Hey, allereerst, mooi paard!
Van de foto's valt niet veel te zeggen.
Wel dat je iets aan je hand houding moet doen!
Zo te zien heb je je paardje prima voor elkaar, dus probeer je handen netjes boven de schoft te houden, en zo dat er een vuist tussenkan. Houd ze ook rechtop, ik zie nu piano handjes.
Probeer ook niet te ver achterover te hangen. Buikspieren aanspannen (met doorzitten) en rechtop!
Voor de rest heb ik het idee dat je paard wel wat "ronder" mag? De eerste drie foto's zijn netjes, maar op vier en vijf ziet het er wat gespannen uit. Probeer af en toe rustig uit te schuiven, en weer korter te maken. Vraag stelling en buiging, doe overgangen, rijd hem goed los.
Maar ik ben ook geen expert, mischien zijn er bokkers die mij kunnen aanvullen/verbeteren?
Mijn houding daar moet ik echt wat aan doen, het is al wel beter geworden en ik probeer er zoveel mogelijk op te letten, maar ik ben er nog lang niet dat weet ik..
Dat achterover zitten bij het doorzitten klopt, maar hij draafde zo ruim dat het voor mij nogal moeilijk was goed te blijven zitten, maar het moet idd beter worden!
Met inrijden rijd ik hem altijd lekker laag (bijna met z'n neus over de grond) en rond en veel wendingen, los is hij dus zeker wel, gespannen in ieder geval niet. Misschien mag hij soms iets ronder maar dat hoeft hij van mij niet, ik vind dit een mooie houding. Stelling, overgangen zijn juist de punten waar ik mee bezig ben