Niveau's Duitsland dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anthonia_

Niveau's Duitsland dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:18

Tsja de titel zegt het eigelijk al. Ik moet een werkstuk maken van Duits over iets wat met Duitsland te maken heeft. Dus dacht ik, dan kan ik dat mooi over de dressuur doen. Immers de Duitsers zijn de meesters van de dressuurwereld. Maar nou heb ik dus eigelijk geen idee hoe de niveau's in Duitsland zijn en hoe het daar gaat met wp enzo. Weet iemand dit?

ik weet niet of het hier wel goed staat maar ik heb het er maar neer gezet xd

xLiezel

Re: Niveau's Duitsland dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:26

De niveau's die je hebt zijn :
A - E - L - M - S

Je krijgt géén winstpunten maar een cijfer dus bijvoorbeeld een 7. Alleen dat krijg je, echt heel raar. :') Je mag ook in elke klasse starten wat je wilt, dus tis allemaal een beetje vaagjes hier. :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:29

Vreemd, xliezel, dat moet dan toch een gigantisch zooitje zijn met ruiters die veel hoger starten dan ze daadwerkelijk zijn?

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:31

Dat klopt ook.. :j Soms rijden er mensen in een hogere klasse wat ze dus nog niet eens kunnen.. := Maar dan krijg je natuurlijk wel weer een erg laag cijfer, waar ze dan meestal niet zo blij mee zijn. :')

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:34

Vreemd, hoe doen ze het dan , die duitsers die in Nederland op concour gaan ? zijn er ook genoeg van namelijk :P
Dan tellen de punten toch ook niet ? ik heb geen idee hoe het zit..

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:40

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:45

lalunamyo schreef:
Vreemd, hoe doen ze het dan , die duitsers die in Nederland op concour gaan ? zijn er ook genoeg van namelijk :P
Dan tellen de punten toch ook niet ? ik heb geen idee hoe het zit..

Ik denk dat Duitsers die in NL op concour gaan er wel van op de hoogte zijn hoe het daar gaat. :j

lonni_kirby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:48

in duitsland is dat idd heel raar

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:51

ik heb er even in gelezen ( de link van net ) maar ben blij dat ik in Nl start zeg. Het is echt mega streng wat je allemaal moe t doen en kunnen om daar te mogen starten.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:56

Als ik het dan goed begrijp is het dan E A L M S en wanneer kun je dan naar een volgende klasse promoveren of kan je dat dan doen wanneer je wilt.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:59

als ik het goed lees, moet je eerst een toets doen om een startkaart te mogen aanvragen, dan moet je dus voor iedere klasse die je hoger wilt weer een toets doen. en voldoende keer onder de eerste 3 zijn geeindigt met op zijn minst een cijfer van 5,1 ... het staat wel allemaal in de link exact beschreven mom ik zoek het voor je op.
http://www.tipps-zum-pferd.de/die-leist ... p_131.html

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:46

Okee bedankt :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:40

Ladygiroc schreef:
Vreemd, xliezel, dat moet dan toch een gigantisch zooitje zijn met ruiters die veel hoger starten dan ze daadwerkelijk zijn?

Grappig, ik heb een aantal jaar in Zweden gewoond waar je ook vrij kunt inschrijven t/m de PsG en daar heb je dat dus helemaal niet. Zij hebben eerder het "probleem" dat mensen te lang in een klasse blijven hangen en prijzen gaan rijden. Daarom hebben ze een soort omgekeerd winstpuntensysteem, als je te vaak wint mag je niet meer in een lage klasse.

Niemand vind het leuk om met 49% thuis te komen, dus je ziet echt geen hordes beroerde proeven. Ik vond het gemiddelde niveau zelfs beter dan in Nederland, mensen gaan veel beter voorbereid op concours. In Nederland hebben ze hun puntjes gesprokkeld en dus kan men over, in dat systeem gaan mensen eerst checken of ze de proef wel aankunnen. Het grote niveauverschil tussen de proeven helpt daar ook bij.

Als je het in NL vertelt is de opvatting altijd zoals jij reageert :D Dat komt omdat het winstpuntjes sprokkelen er bij ons zo hard ingeramd is volgens mij.

Ik heb nog nooit in Duitsland gestart, zou niet weten hoe het daar werkt, maar volgens mij is het niet zo simpel dat je maar alles mag starten.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:35

Beetje vaag allemaal maar komt dan na de s zz licht of is dat dan ss licht :?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:46

Volgens mij heb je het ook in Duitsland dat je in 'Abteilung' start, dus met meerdere ruiters tegelijk in een bak. Ik zal het een keer voor je navragen. Mijn pony staat net over de grens op een Duitse pension stalling.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 03:08

Hier (USA) hoef je inderdaad ook geen winstpunten te halen, maar mensen starten echt niet hoger dan ze aankunnen hoor!

Ik ga volgend jaar met mn PSG paardje 1st level (L) starten :D :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 06:47

Huiswerktopics zijn niet toegestaan op Bokt. Bij deze een slotje.