,Daar ben ik weer met "mijn" mooie Ap! Lisa (Jester_ op bokt) kwam foto's van ons maken, bedankt Lisa!

Hij is nu net een maandje 5 jaar geworden, de laatste tijd met rijden gaat het alleen niet erg fijn.
Hij wordt wel steeds werklustiger en leergieriger voor mijn gevoel en pakt dingen ook wel fijn op, maar je kunt ook merken dat hij af en toe lekker aan het puberen is een zijn zin doordrijft.
Momenteel zitten we alleen een beetje in een dipje, maar dat zal je op de foto's ook wel zien. Ik weet eigenlijk precies waar ik aan moet werken maar ben wel benieuwd naar het commentaar.
Problemen waar we tegenaanlopen:
* Ruggebruik (met een dikke !!! erachter)
Zijn bouw heeft hij natuurlijk ook al niet mee, maar hij drukt graag zijn onderhals uit en dus ook zijn rug weg.
Hier werken we de laatste tijd erg hard aan, vooral in de prive en dressuurlessen. Vooral als we in de buitenbak rijden, dus ook op deze foto's is de spanning wat groter en krijg ik hem nog moeilijker over zijn rug.
We hebben 1 keer in de week dressuurles en 1 keer in de week springles van de vereniging. Ook hebben we 1 keer in de week priveles.
* Mijn eigen houding
Achterover zitten, ik wil vaak meegeven met mijn lichaam ipv met mijn handen, wat dus totaal geen zin heeft.
Dus, ik moet proberen achterover te blijven zitten en mijn handen naar beneden en naar voren te drukken.
* Verder zijn we al erg lang bezig met rechtrichten, maar ook met lengtebuiging.
Dit gaat steeds beter, zeker als je het vergelijkt met een half jaar terug.
We hadden de dag erna wedstrijd (vandaar al gevlochten etc.), daar waren we 3e met 193 punten
. Toch liep hij ook daar erg gespannen en drukte hij veel zij rug weg, al kwam dat ook door het terrein (Schaapsweide Loenen).
Voor de eerste proef hadden we 178 punten, daar was ik erg tevreden mee want zoiets had ik precies gedacht.
Commentaar?
Kom maar op
, ik ben overal voor in
. 1. Galop, wordt iets te lang en mag wel wat dieper ingesteld.

2. Iets doorvragen op de volte.

3. Galop, zelfde commentaar als bij 1.

4. Galop, bezig met dieper instellen, komt alleen teveel achter de LL, mag nog veel lager.

5. Opzich wel een fijn plaatje maar mag zelf iets minder verkrampt zitten. Wordt hier al iets fijner in de hals.

6.

7.

8.

9.

10. Hihi en nog even zonder zadel
. Hij loopt alleen gigantisch uit elkaar maargoed we waren hier ook niet erg serieus meer bezig 

wedstrijd LOENEN
Voor het topic die ik toen gemaakt heb zie [RT-HAW] Zapallo B (v. Nassau) van vijf @ wedstrijd Loenen + winst!
11.

Berichtje zou leuk zijn

Dat breed sturen stoort mij absoluut niet. Let wel op dat hij niet gaat kantelen, meen dat op een foto te zien dat hij lichtjes de neiging heeft/ krijgt. Succes verder met dit knappe paard!
.. Dankjewel!