Onder zadel rechterkant moeilijk vanaf grond linker moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Onder zadel rechterkant moeilijk vanaf grond linker moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 21:20

Hoi,
Vanwege mijn gewicht ben ik weinig met het rijden bezig en juist meer vanaf de grond.
Dat doe ik met pessoa [alleen het bontje achter haar kont] en met langeteugels.
Nou mijn probleem, als ik op haar rijd is ze rechts moeilijk/stijf [lees schuin door de bocht, snel, onder me uit, geen ontspanning etc.] maar nu ik met de lange teugel bezig ben merk ik dat ze rechts echt heel soepel en lekker ontspannen loopt en links te hard en graag diep loopt [dus de druk ontwijken, niet me hand volgen etc.]. Ligt het probleem bij mij of is dit iets wat echt snel kan wisselen? Het kan best dat ik heel erg rechts moeilijk ben [misschien scheef? Ik ben rechts, dus zou wel raar zijn of niet?] dat zij daar extreem op reageerde en dat dus overnam? Ik ga volgende week [hoop ik] naar een fysio, dus hopelijk kom ik er dan achter. Maar wou het hier ook even vragen ;)
Groetjes en alvast bedankt!

ZusJacobs

Re: Onder zadel rechterkant moeilijk vanaf grond linker moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:34

Niemand? ;)

Kladversie

Re: Onder zadel rechterkant moeilijk vanaf grond linker moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:39

Misschien hang je iets te veel naar de verkeerde kant tijdens het rijden. Meestal heb je het niet eens door. Misschien is het een idee om foto's te maken tijdens het rijden of nog liever een filmpje. Het moet goede kwaliteit zijn. Meestal zie je daarop al de problemen die je hebt. Zet die eens op bokt, misschien zal je er dan achter komen. Heb je ook je paard al na laten kijken? Misschien heeft hij iets aan zijn rug.

Ik ben niet een al te betrouwbare bron in deze, maar zou toch eens kijken of het zo iets is. Ik heb er ook niet zo veel verstand van, maar dit is wat in me opkomt. Succes!