Jentel is een 15 jarige KWPN ster merrie.
We rijden B dresuur en hebben geloof ik 5 winstpunten.
Er waren wedstrijden bij met 190 punten maar ook 160 punten, vaak de spanning, hinnikend paard, dat alleen maar hard wil.
Toen was het deze winter even afgelopen met rijden, Jentel is gevallen in de stal, en had daarna veel rugproblemen, ze is behandeld, en daarna een nieuwe intructeur die de lessen hier vooral op richt, ruggebruik en achterhand meenemen.
De achterhand leek zo rond januari wel niet meer aan het lijf te zitten, zo bleef deze achter.
Nu was er 24-5 wedstrijd voor mensen zonder startkaart ( ik had deze maar even niet verlengd door alle problemen)
Recreantenwedstrijd dus.
Resultaat proef 1: 191 punten
Resultaat proef 2: 195 punten
Mijn eigen commentaar voor beide proeven:
Netter op de bordje rijden (ik moet me schamen)
hakken uitdrukken, benen langmaken (lijk soms wel springruiter)
Knik in ellebogen maken en handen naast elkaar boven de schoft.
Ik rijdt haar bewust wat lager, paard heeft veel rugproblemen gehad, en ik wil niks forseren
Commentaar jury proef 1 (proef 5 B dressuur)
halsstrekken: strekt niet (graag zo ook even de foto oordelen, ik was het hier niet zo mee eens)
hangt te veel op de hand
ruiter laat handen te veel hangen
Commentaar jury proef 2 (proef 6 B dressuur)
1x taktfout
1x volte te klein

creatieve fotograaf
Foto's proef 1

Ik maak me altijd een beetje zorgen, ik ben 1.80 mijn paard 1.61, maar hier ziet het er naar mijn idee prima uit.

Deze vind ik zelf wel mooi

niet alleen de goede foto's laten zien he, dit was echt een "hierblijven jentel"maar omdat ik zo naar voren zit kan je het paard geen ongelijk geven.

Mooi koppie, fotograaf lag in het gras (erg warm buiten) dus paard loopt minder op de voorhand als hier lijkt.

naar het halsstrekken toe

mijn mooie witje
Proef 2
binnenkomen

helaas waren deze foto's wat ver weg, mijn fotograag bleef bij de ander ring liggen