Jullie ervaringen met Academy Bartels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Jullie ervaringen met Academy Bartels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:24

Hallo!

Zoals de titel al zegt, ben ik erg benieuwd wie er een trainingsweek heeft gehad op de Academy Bartels?

Ik zou het zelf echt een geweldige ervaring vinden om mee te maken, (lees gaat nu heel hard sparen :))

Wie heeft dit al gedaan?

Even een linkje:
http://www.academybartels.com/

Groetjes!

Prrrr

Re: Jullie ervaringen met Academy Bartels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:40

[STW] -> [RT-D]

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:03

Dank je wel wist niet zeker of hij goed stond.. Maar heeft niemand ervaring met bovenstaand?

Jammer.... ;(

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:21

Helaas (nog) geen ervaring met een trainingsweek bij Bartels. Komt met name door de hoge kosten |( .

Maar iedereen die ik spreek die er geweest is, zegt dat het GEWELDIG is. Dus ... dat wordt sparen voor een trainingsweek volgend voorjaar.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:24

Ik en er vorig jaar geweest met mijn dochter en haar paard: het was echt super-leuk en leerzaam. Dit jaar gaan we weer :D

Amazone4Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:27

Afgelopen januari was het voor mij zover.....
Een trainingsweek bij Academy Bartels, het lange sparen werd beloond.

En echt, het was geweldig.....
Heb er echt superveel geleerd en het was ook heel gezellig

Echt ik wil nog een keertje!!! +:)+ +:)+ +:)+

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:47

Oeh allemaal hele positieve reacties!!!! Wat gaaf!! Wat zijn jullie ervaringen mag je een "groom" mee nemen?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:35

Die mag je wel meenemen, maar dan moet je dan extra voor betalen (je deelt de hotelkamer dan). Kost ruim €450 meer geloof ik.... Ik ben m'n dochter d'r groom :D

Amazone4Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:37

Ja, een groom meenemen mag wel, was bij mij in de week ook een meisje die haar vader en moeder bij had. Hoe met kosten weet ik niet.

Ook vond ik het leuk, dat er gewoon mensen (van buiten de trainingsweek) naar je les mochten komen kijken.
Deden ze helemaal niet moeilijk over, kwamen ze zelf mee zelfs.
Ik gelijk mijn moeder gebeld of ze wilde komen kijken!!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:38

Is dit alleen iets voor 'wedstrijdruiters' of kan een recreatief ruiter zoals ik met een niet heel erg opgeleid paard er ook naartoe?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 15:42

Volgens mij als ik het goed begrepen heb kan iedereen zich opgeven binnen groepen met bep. niveau's?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:51

Ik meen dat het is van af M niveau. Of vanaf elk niveau, dus enige kennis zal wel nodig zijn.

Ik zou dit ook zo graag eens doen maar moet nog effen sparen denk ik :D . En na blessure paard eerst op niveau brengen voor ik zo aan iets begin.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:25

ja enig niveau moet je wel hebben neem ik aan.. Anders is er ook geen lol aan lijkt mij? Het lijkt mij heel leuk, heb een merrie welke hoog gelopen heeft ik L2, maar dan kan je weer wat ruimere kennis op doen he?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:01

Er zijn groepen tot de M en groepen vanaf M. Wel moet ik erbij zeggen dat het heel moeilijk is er tussen te komen. Er zijn maar een beperkt aantal plekken beschikbaar en die zitten meestal zodra ze bekend gemaakt worden vol....

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:06

Is er geen reserverings lijst? Het lijkt me echt geweldig

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:49

Ben zelf 3x geweest, 2 keer met mijn pony en 1 keer met mijn vorige paard. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het in de tijd dat ik er met mijn pony heen ging leuker vond dan toen ik met mijn paard erheen ging.

Wanneer je extra personen mee wilt nemen, kost dit ook extra geld. Volgens mij hanteren ze geen reserveringslijst, en vaak als de data bekend zijn, zijn de trainingsarrangementen ook snel vol. Ze mailen vaak ook als eerste de mensen die al eens geweest zijn.

Persoonlijk zou ik als recreatieruiter er niet heen gaan.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:51

mijn collega komt er altijd, erg goede ervaringen mee

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:41

voel me niet als een recreatie ruiter, mocht ik wel onder dat kopje vallen, dan eentje met een groot ego veel ervaring en teveel ambitie haha!

Wat is het dat je het met je pony leuker vond, dan nu met je paard, heeft het te maken met een minder enthousiasme van hun kant of iets anders?

@ Miss Pippin; waar heeft zij haar geldboompie groeien? Mischien kan ik een stekkie jatten ?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:43

Dan is het prima, als je fanatiek bent en komt om te leren, dan zal je het zeker geweldig hebben. Maar ik heb zelf al eens in een trainingsweek gezeten met een vrouw die ook recreatieruiter was en die wilde vanalles niets, niet galloperen, niet dit, niet dat. Nou dat was een regelrechte ramp (ook voor Tineke).

De eerste 2 keer is ongeveer 6 en 4 jaar geleden, toen was het allemaal nog iets losser. We gingen bijvoorbeeld bbq-en achter hun huis, tegenwoordig word er gegeten in de bibliotheek. Toendertijd mocht je gewoon door de stallen lopen en deden de werknemers heel aardig en mocht je vragen stellen ed. de afgelopen keer mocht je al niet meer zonder toestemming erin (wat ik ergens ook zeer begrijpelijk vind) maar ik durfde het de stalwerknemers eigenlijk niet te vragen omdat sommige behoorlijk uit de hoogte deden. De eerste twee keer heeft Tineke me qua rijden ook echt de ogen geopend, maar de afgelopen keer wilde ze dat ik ging rijden op een manier waar ik zelf totaal niet mee eens was (en mijn instructrice dr manier was het ook niet).

Verder is het een gevoel wat ik erbij kreeg in die hele week wat ik niet zo goed kan omschrijven. Ze zijn een stuk commerciëler geworden, dat is jammer maar helaas goed te merken.

Maar dat neemt niet weg, dat het een super ervaring is bij olympische ruiters op stal! Maar ik zelf zal dit aanzienlijke bedrag niet nog eens betalen voor een trainingsweek.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:00

Wij mochten vorig jaar ook niet door de stallen lopen, maar er werd bijgezegd dat dit kwam omdat ze extra voorzichtig waren ivm de Olypische Spelen toen (het was vlak voordat Sunrise in quarantaine moest voor de OS). Wij zijn er overigens wel wezen kijken met Imke. Ik ga ervan uit dat het dit jaar wel weer mag.

Het stalpersoneel was juist heel aardig: ons paard wilde niet drinken en ze hebben er vanalles aan gedaan om haar weer aan het drinken te krijgen.

De indruk die ik kreeg was juist dat het er erg los aan toeging. We mochten zelf met z'n allen koken in de keuken van de bibliotheek en de keren dat Tineke dan toevallig binnenkwam rond die tijd, ging ze flessen wijn voor ons halen uit de kelder etc. Het eten met de familie was ook heel relaxed: iedereen was er, zelfs hun kleinkinderen en het ging allemaal heel ongedwongen, zonder poeha of poespas.

Guinnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:42

Nou ik kan niet zo goed rijden (B) maar mij lijkt zon trainingsweek echt super heeft iemand ervaring die daar is geweest met een nog niet zo ver opgeleid paard? :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:51

Het lijkt mij ook onwijs gaaf om daar aan mee te doen. Ga is kijken wat mn ouders ervan vinden :))

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:18

@ stravero: " Papaaaaa.......? Heb ik je wel een verteld dat je de aller aller aller aller liefste papa van de wereld bent???"

haha!

@ Wanted2003: Ik kan me inderdaad voorstellen dat je er dan een beetje een domper van krijgt.. De eerste x ga je er natuurlijk ook heen zonder verwachtingen, en als je eenmaal bent geweest heb je vergelijking materiaal...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:23

Rana schreef:
@ stravero: " Papaaaaa.......? Heb ik je wel een verteld dat je de aller aller aller aller liefste papa van de wereld bent???"

haha!

@ Wanted2003: Ik kan me inderdaad voorstellen dat je er dan een beetje een domper van krijgt.. De eerste x ga je er natuurlijk ook heen zonder verwachtingen, en als je eenmaal bent geweest heb je vergelijking materiaal...

Dan zegt hij "Wat heb je weer nodig O:) " Heb ik namelijk al vaker geprobeerd hihih :D