Hoi,
Wil je enkele tips geven, maar ik zeg deze in een positief helpende zin, dus niet echt afbrekend opnemen.
1: Gebruik een neusriem!
2: Je tenen moet je naar binnen draaien. Je zet je ze naar buiten om haar voorwaarts te drijven wat je nogal vaak doet in mijn ogen. Je paard stompt hier helemaal op af, en zal e toch niet meer op reageren. Was ze al sloom, dan gebruik een spoortje, en drijf 1x eens GOED aan, dan zal ze volgende keer leren dat ze op een kuitdruk voorwaarts moet gaan.
3: wat eigelijk nog ergste (lijkt!) Je hou je paard erg in, soms meen ik haar te zien "nee-schudden" en je handen zijn hierbij een zaag beweging aan't maken. Dit is niet de manier om nageefelijk te rijden, daarbij hou je je paard ook in, en drijf je bij... dat is net alsof je auto rijdt, met je handrem! Hiermee maak je je paard erg "stomp".
Verder is het een erg leuke haf, die als je aan deze punten werkt, erg goed zal kunnen lopen, want ze wil nageefelijk lopen bij het halsstrekken, ze zakt niet, maar is wel nageefelijk met een doorgebogen teugel, dus ze kan het wel!
OK, dressuur proefje is een moment opnamen... het bewijst niet dat het altijd zo gaat, maar deze punten zag ik duidelijk
als je hier aan werkt komt het vast goed!
succes
Laatst bijgewerkt door Woest op 25-05-09 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt