welke figuren kan ik oefenen of wat is handig om te oefenen als je later wil gaan starten met wedstrijden het maakt niet uit wat maar bedenk wel datik train op b en l niveau ik hoop snel wat te horen
xxxx ??? Eigenlijk een beetje een raar topic, want je kunt toch gewoon een proevenboekje kopen en daar proefjes uit gaan rijden? En in het B zitten gewoon de standaard figuren...
Dani
Geplaatst: 25-05-09 15:21
Alle figuren hebben wel hun nut..voltes (kleine volte, grote volte, vergroten en verkleinen, slangenvolte), gebroken lijnen (5 mtr, 10 mtr, twee achter elkaar), van hand veranderen (diagonaal, A-C lijn, E-B lijn), keertwendingen..en op de bokt wiki staan er misschien ook nog wel andere.
En allemaal kunnen ze gebruikt worden om je paard soepeler en/of sterker te maken, als je het op een goede manier doet.
Mustang1995
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 15:22
ja maar dat weet ik wel en ik heb een boekje maar ik vraag dat aan jullie bokkers
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
is kusjes
wow!! super dat zoek ik sommige heb ik nog nietge probeert heel erg bedankt!
een goede gebroken lijn hoeft nog niet eens gemakkelijk te zijn! en idd voltes openen en sluiten vind ik een goede oefening.
er zijn zoveel oefeningen maar wanneer je verder dingen gaat doen zoals bv wijken voor het been en schouder voor... kun je misschien idd beter even les nemen tot je dat wat onder de knie hebt en de juiste hulpen hebt geleerd! dan zijn ook de keertwendingen enzo wel leuk! succes in elk geval
Stravero
Geplaatst: 28-05-09 09:29
Misschien eerst (privé)les zoeken en daarvan kun je al veel leren, hierdoor leer je (als je een goede instructeur/instructrice hebt) meer dan genoeg oefeningen en figuren waar je op de goede manier op kunt oefenen'.
maybe2
Geplaatst: 28-05-09 09:48
je kunt wel een proeven boekje gaan kopen maar als je geen les hebt kunnen je figuren niet goed beoordeeld worden. ik zou eerst les nemen zodat die jou kan vertellen HOE je de figuren moet rijden dus bv. stelling enz. het lijkt allemaal heel makkelijk maar als je de figuren goed wilt rijden komt er toch meer bij kijken. ik zou zeggen succes ermee.
dat lijkt mij ook wel ja... En als je L niveau rijd dan weet je ook wel welke figuren je zelf kan maken. ( Die niet in de boekjes staan om je paard soepel te maken) succes
gebrokenlijn met een volte van 10 meter er in. doe af en toe gewoon een paar oefeningen als je aan het poetsen bent. strek de benen laat zijn/haar neus naar het achter been gaan.. dan bedoel ik niet dat je het met het halster touw moet doen maar hou het paard een wortel voor tot het achterbeen. hier worden ze ook lekker soepel van in de nek. hoofd tussen de voor benen heen is heel goed voor de rug. Gr Tamara